Jeg har taget bleen fra ham...og jeg ved det er så forkert!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Tulle28

isabellamor skriver:

jeg vil da godtnok lige sige at din dreng SLET ikke skal have den behandling. hvad er det for noget. hvad er vigtigst. at han holder sig og får ondt i maven. og tisser og får skældud fordi han ikke vil lave på toilettet..!!! kan i SÅ få ham i en ble og så gradvist vende ham af med den. det er altså ikke noget der sker fra den ene dag til den anden og børn er forskællige... som jeg kan læse mig frem til så lyder det bare somom at han er HELT VILDT BANGE for at lave. og ISÆR når der er trusler indeover... 

i kunne jo evt prøve at læse nogle bøger om pottetræning og evt også læser nogle børnebøger om det at gå på toilettet og vise en film/tegnefilm omkring det at gå på toilettet så han forstår det. de er lavet til hans niveau... jeg syntes det er MEGET synd for ham at han føler sig tvunget af sin egen frygt for at lave i toilettet st han går hen og holder sig i så mange dage. der er jo noget galt der helt klart. og fejlen ligger hos jer som forældre. fordi at i nærmest truer ham til at blive renlig. det hjælper jo ingenlunde.!! 

Får helt ondt i maven over dit (ts) indlæg Tror ikke der kommer noget godt ud af at presse ham andet end et utrygt barn... Nu skriver du ikke hvor gammel din søn er, men på et eller andet tidspunkt synes han vel heller ikke selv det er så fedt at have ble på - mon ikke det kommer helt af sig selv? Der er jo, som med så meget andet når det gælder børn, forskel på, hvornår de er klar til det ene og det andet.

På med bleen og ikke flere trusler!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

2børn

Jeg forstår godt at man ikke gider at læse alle svar men så kan man heller ikke skrive de samme spørgsmål som jeg allerede har svaret på feks hans alder, potte, læsning af bøger på toilettet osv. Som skrevet så havde jeg en meget stolt og glad dreng her til aften fordi han havde fået brudt sin barriere med toilettet

Anmeld

9. oktober 2011

Angelspot

2børn skriver:

Jeg orker ikke mere med den ble. Min søn vil kun lave stort i bllen. Vi har prøvet alt det sidste halve år( der smed han den om dagen). Lokket med gaver,"trusler", siddet sagt vi ville sidde og holde ham i hånden osv. Han har skreget når vi har tilbudt ham at komme på toilettet.Han vil ikke! Faktisk vil han heller ikke sidde på toilettet han står kun og tisser. Dvs han får jo slet ikke fornemmelsen af at sidde på toilettet. Normalt har han så lavet stort om aftenen eller morgenen når han fik sin natble på. Eller fået ble på i løbet af dagen når han bad om det fordi han skulle lave lort. I går aftes fik han så ikke natble på. Han har selvfølgelig tisset i sengen i nat. Han har ikke lavet stort siden i fredags nu og ja jeg føler mig som verdenst ondeste mor!! Min mand nægter at give ham bleen på igen. Så nu skal vi nok have swimmingpolle i sengen hver nat og hvornår han vil af med sin afføring ved jeg ikke. Jeg har forklaret ham at han nu er en stor dreng der ikke bruger ble mere-men han siger at han vil have den på og lave stort. Ja jeg er ond ved det godt

Hvis du ved det er så forkert, hvorfor er det dog at du så ikke stopper??

Det er da virkelig et brud på din søns grænser. Er det ikke meningen at i som forældre skal støtte og vejlede ham?? Eller mener i at det er bedre at true sig vej til jeres vilje?? For så kan jeg konstatere at vi er uenige i opdragelses metoder.

Det der med at han kan lave lort på toilettet med ble på, er måske en ide, men hvad så når han skal have bleen af?? Så skal i måske endnu engang gennemgå et lokke/true forløb og hvem er det lige der har gavn af det??

Ja, du må da meget undskylde, men når du selv skriver et indlæg, hvor du fortæller at du ved noget er forkert, så ryster jeg altså på hovedet og sender tanker til din dreng. Og tør ikke tænke på hvad der sker næste gang i bestemmer jer for at jeres dreng er klar til noget, selvom han ikke er. Skal livet ikke være fyldt med gode oplevelser?

Anmeld

9. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg synes godtnok det er syndt for den lille dreng.
Min lillebror på 5½ år bruger stadig ble om natten, og det er simpelthen fordi han ikke er klar til at komme af med den, min mor er dog igang med noget med lægen, men han kan ikke mærke han skal tisse, han vågner ikke. Og han vågner heller ikke hvis han har tisset i sengen.

Så hvis din søn ikke er klar, kan jeg kun sige, på med den ble igen.. Det ender bare med han har rigtigt ondt i maven.

Anmeld

9. oktober 2011

Stumpen

benjamins'mor skriver:

Jeg synes godtnok det er syndt for den lille dreng.
Min lillebror på 5½ år bruger stadig ble om natten, og det er simpelthen fordi han ikke er klar til at komme af med den, min mor er dog igang med noget med lægen, men han kan ikke mærke han skal tisse, han vågner ikke. Og han vågner heller ikke hvis han har tisset i sengen.

Så hvis din søn ikke er klar, kan jeg kun sige, på med den ble igen.. Det ender bare med han har rigtigt ondt i maven.

Min datter blev 5 i august og hun bruger også ble om natten -til tis..

Jeg har haft lægen ind over og hun sagde at "de" -hvem hun så end hentydede til- ikke gjorde noget ved det inden børn var 6-7 år.. 

og siden har jeg ikke snakket med hende (min datter) om det, for har hun ikke udviklet det der skal til for at mærke at hun skal tisse om natten, så vil jeg ikke presse hende eller få hende til at føle sis unormal...

Anmeld

9. oktober 2011

Benjamins'mor

Stumpen skriver:

Jeg har haft lægen ind over og hun sagde at "de" -hvem hun så end hentydede til- ikke gjorde noget ved det inden børn var 6-7 år.. 

og siden har jeg ikke snakket med hende (min datter) om det, for har hun ikke udviklet det der skal til for at mærke at hun skal tisse om natten, så vil jeg ikke presse hende eller få hende til at føle sis unormal...

Min mor fik afvide de ville sætte noget igang nu, inden han skal i skole. For det ville være synd at blive mobbet i skolen, fordi han ''fejler'' noget.

Anmeld

9. oktober 2011

Sara.

Stumpen skriver:

Hvordan ved man hvornår de har udviklet det?
For der kan vel være flere grunde til at de tisser om natten?

Spørger fordi min datter (som bliver 4 på torsdag) også stadig bruger ble om natten. Har slet ikke overvejet at tage den væk da den er fyldt med tis, nogen gange så meget at hendes nattøj desværre bliver små vådt.

Jeg ved at både min mand og hans far tissede i sengen om natten, længe, det kan også spille ind har jeg hørt?

:-)

Anmeld

9. oktober 2011

2børn

Han sover altså med sin nat ble igen. Tog den på ham da han havde været på toilettet. Han er glad og stolt

Anmeld

9. oktober 2011

Stumpen

lærkes_mor skriver:

Hvordan ved man hvornår de har udviklet det?
For der kan vel være flere grunde til at de tisser om natten?

Spørger fordi min datter (som bliver 4 på torsdag) også stadig bruger ble om natten. Har slet ikke overvejet at tage den væk da den er fyldt med tis, nogen gange så meget at hendes nattøj desværre bliver små vådt.

Jeg ved at både min mand og hans far tissede i sengen om natten, længe, det kan også spille ind har jeg hørt?

:-)

Jeg må erkende at jeg ikke har sat mig vildt meget ind i det, men det er noget i hjernen der skal udvikles, så de vågner ved at de mærke at de skal tisse...

Anmeld

9. oktober 2011

Mi

Det er da super, hvis han langsomt kan vænne sig til toilettet, og til sidst lave på det, uden bleen. Herhjemme fik Maja en slikkepind hver gang hun lavede stort, men det har stadig været en lang process for os.

Fint at i har givet ham natbleen på igen, det kan sagtens tage lang tid at blive renligt om natten. Flere drenge jeg kender bruger stadig natble, selvom de er kommet i skolealdren. Det er helt normalt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.