Jeg har taget bleen fra ham...og jeg ved det er så forkert!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.261 visninger
48 svar
0 synes godt om
9. oktober 2011

2børn

Jeg orker ikke mere med den ble. Min søn vil kun lave stort i bllen. Vi har prøvet alt det sidste halve år( der smed han den om dagen). Lokket med gaver,"trusler", siddet sagt vi ville sidde og holde ham i hånden osv. Han har skreget når vi har tilbudt ham at komme på toilettet.Han vil ikke! Faktisk vil han heller ikke sidde på toilettet han står kun og tisser. Dvs han får jo slet ikke fornemmelsen af at sidde på toilettet. Normalt har han så lavet stort om aftenen eller morgenen når han fik sin natble på. Eller fået ble på i løbet af dagen når han bad om det fordi han skulle lave lort. I går aftes fik han så ikke natble på. Han har selvfølgelig tisset i sengen i nat. Han har ikke lavet stort siden i fredags nu og ja jeg føler mig som verdenst ondeste mor!! Min mand nægter at give ham bleen på igen. Så nu skal vi nok have swimmingpolle i sengen hver nat og hvornår han vil af med sin afføring ved jeg ikke. Jeg har forklaret ham at han nu er en stor dreng der ikke bruger ble mere-men han siger at han vil have den på og lave stort. Ja jeg er ond ved det godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

trunte89

Åh, hvor kan jeg ikke lade være med at ha ondt af din søn

Han er slet ikke klar til at smide den helt endnu!
Vi oplevede noget lignende md vores datter. Hun havde været blefri noget tid, og lavede stort på toilettet også, men efter vi flyttede nægtede hun at lave stort på toilettet. Der skulle gå 3 måneder før en en dag bare gik ud og gjorde det!
Men altså det kom af sig selv! Hun var igen klar på det.
Det er nu nogle uger siden, og nogle gange ber hun stadig om at få ble på når hun skal. Jeg plejer at spørge, om hun ikke bare kan gå ud på toilettet, og nogle gange siger hun bare "når ja" og går ud og gør det. Andre gange vil hun bare ha en ble på, og det får hun så!
Hendes mave går helt i smadder hvis hun går og holder sig for længe.

Mht om natten, så startede min datter faktisk med at smide bleen om natten, men efter en månedstid begyndte hun at tisse en del om natten, så den er kommet på om natten igen.

Forstår sletmslet ikke din mands holdning, HAN skulle sgu prøve at ligge og svømme rundt i en masse tis i mange timer!!

Anmeld

9. oktober 2011

Isabeau

Jeg syns ikke du er verdens ondeste Mor Kan godt forstå frustrationen, når i har prøvet så mange ting... Hvad med bare at bruge en potte? Måske han har højdeskræk? Ej, spøg, men det lyder til, han BARE ikke er gode venner med det toilet!

Anmeld

9. oktober 2011

2børn

Han har en potte stående ved begge vores toiletter. Han er ligeglad med dem...

Anmeld

9. oktober 2011

bette

hvad med sådan en stige til toilettet.. måske han er bange for at falde i toilettet 

Anmeld

9. oktober 2011

trunte89

Har i prøvet at læse bog, synge etc når han skal derud?

Anmeld

9. oktober 2011

2børn

Tak for jeres forslag men vi har prøvet ALT!!!! Han vil jo slet ikke sidde der for hvorfor skulle han det når han kan stå op og tisse??? Han ville aldrig komme af sig selv og bede om at få bleen af. Det kan jeg mærke på ham så derfor er det os der skal tage den fra ham. Men jeg har det rigtig skidt med det!!!

Anmeld

9. oktober 2011

MorDk

Hvor gammel er din søn?

Anmeld

9. oktober 2011

dorthemus

Han er vist slet ikke klar til at smide den ble Og nu er toilettet blevet en kampplads og jeg er ked af at sige det, men den kamp vinder I ikke! Det eneste der kommer ud af det er en utryg dreng der ikke forstår hvad der sker. Jeg har mange års erfaring som pædagog i børnehave og jeg har set det her scenarie tusind gange....også i hverdagen hvor vi også godt kunne tænke os at et barn over tre blev renlig MEN ligegyldig hvor meget vi lokker/truer/insisterer så skal barnet udvise lyst til at gå på toilettet OG synes det ikke er rart at have afføring i bleen før det vil lykkes. Håber det bedste for jer alle Knus

Anmeld

9. oktober 2011

MorDk

dorthemus skriver:

Han er vist slet ikke klar til at smide den ble Og nu er toilettet blevet en kampplads og jeg er ked af at sige det, men den kamp vinder I ikke! Det eneste der kommer ud af det er en utryg dreng der ikke forstår hvad der sker. Jeg har mange års erfaring som pædagog i børnehave og jeg har set det her scenarie tusind gange....også i hverdagen hvor vi også godt kunne tænke os at et barn over tre blev renlig MEN ligegyldig hvor meget vi lokker/truer/insisterer så skal barnet udvise lyst til at gå på toilettet OG synes det ikke er rart at have afføring i bleen før det vil lykkes. Håber det bedste for jer alle Knus

Held & lykke med det...! Det må være hårdt for jer alle...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.