Jeg har taget bleen fra ham...og jeg ved det er så forkert!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

dorthemus

2børn skriver:

Tak for jeres forslag men vi har prøvet ALT!!!! Han vil jo slet ikke sidde der for hvorfor skulle han det når han kan stå op og tisse??? Han ville aldrig komme af sig selv og bede om at få bleen af. Det kan jeg mærke på ham så derfor er det os der skal tage den fra ham. Men jeg har det rigtig skidt med det!!!

Har du set mit svar?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Krussedulle

2børn skriver:

Jeg orker ikke mere med den ble. Min søn vil kun lave stort i bllen. Vi har prøvet alt det sidste halve år( der smed han den om dagen). Lokket med gaver,"trusler", siddet sagt vi ville sidde og holde ham i hånden osv. Han har skreget når vi har tilbudt ham at komme på toilettet.Han vil ikke! Faktisk vil han heller ikke sidde på toilettet han står kun og tisser. Dvs han får jo slet ikke fornemmelsen af at sidde på toilettet. Normalt har han så lavet stort om aftenen eller morgenen når han fik sin natble på. Eller fået ble på i løbet af dagen når han bad om det fordi han skulle lave lort. I går aftes fik han så ikke natble på. Han har selvfølgelig tisset i sengen i nat. Han har ikke lavet stort siden i fredags nu og ja jeg føler mig som verdenst ondeste mor!! Min mand nægter at give ham bleen på igen. Så nu skal vi nok have swimmingpolle i sengen hver nat og hvornår han vil af med sin afføring ved jeg ikke. Jeg har forklaret ham at han nu er en stor dreng der ikke bruger ble mere-men han siger at han vil have den på og lave stort. Ja jeg er ond ved det godt

Jeg syntes at I skal give ham den på igen. Han bliver ikke mere klar ved at I presser ham, og nægter ham bleen. ... Min søn gik på toilettet når han skulle tisse, men bad om en ble når han skulle lave.. Da han havde styr på tisseriet, spurgte vi ham om han havde lyst til at lave på toilettet også. Jeg gik med derud og så sad vi der bare, så længe det var nødvendigt. jeg ved godt at det er træls! Men pludselig bliver han klar til det! ... I kan evt spørge pædagogerne i bh om der er andre som øver sig i at smide bleen.. Min dreng havde en slags 'konkurrence' med en anden dreng. Hver gang de tissede på toilettet måtte de sætte ét kryds på deres papir. Og hver gang de lavede på toilettet måtte de sætte to .. I kan jo også prøve systemet derhjemme ? med klistermærker måske? ... Håber I finder ud af noget!

Anmeld

9. oktober 2011

2børn

UPDATE:

Han har spurgt efter bleen flere gange i dag. Jeg lavede et kompromi med ham. Sagde at han skulle sidde på toilettet med sin ble på og lave stort. Først nægtede han. Men nu her har han lige gjort det. Da han havde lavet i bleen mens han sad på toilettet tog jeg slipperne og det kom ned i toilettet . Han skyllede stolt ud og sagde " det var ikke farligt" så tror vi er på vaj..selvom det var en lidt hård løsning

Anmeld

9. oktober 2011

Isabella_mor

jeg vil da godtnok lige sige at din dreng SLET ikke skal have den behandling. hvad er det for noget. hvad er vigtigst. at han holder sig og får ondt i maven. og tisser og får skældud fordi han ikke vil lave på toilettet..!!! kan i SÅ få ham i en ble og så gradvist vende ham af med den. det er altså ikke noget der sker fra den ene dag til den anden og børn er forskællige... som jeg kan læse mig frem til så lyder det bare somom at han er HELT VILDT BANGE for at lave. og ISÆR når der er trusler indeover... 

i kunne jo evt prøve at læse nogle bøger om pottetræning og evt også læser nogle børnebøger om det at gå på toilettet og vise en film/tegnefilm omkring det at gå på toilettet så han forstår det. de er lavet til hans niveau... jeg syntes det er MEGET synd for ham at han føler sig tvunget af sin egen frygt for at lave i toilettet st han går hen og holder sig i så mange dage. der er jo noget galt der helt klart. og fejlen ligger hos jer som forældre. fordi at i nærmest truer ham til at blive renlig. det hjælper jo ingenlunde.!! 

Anmeld

9. oktober 2011

SussieThyssen

2børn skriver:

Jeg orker ikke mere med den ble. Min søn vil kun lave stort i bllen. Vi har prøvet alt det sidste halve år( der smed han den om dagen). Lokket med gaver,"trusler", siddet sagt vi ville sidde og holde ham i hånden osv. Han har skreget når vi har tilbudt ham at komme på toilettet.Han vil ikke! Faktisk vil han heller ikke sidde på toilettet han står kun og tisser. Dvs han får jo slet ikke fornemmelsen af at sidde på toilettet. Normalt har han så lavet stort om aftenen eller morgenen når han fik sin natble på. Eller fået ble på i løbet af dagen når han bad om det fordi han skulle lave lort. I går aftes fik han så ikke natble på. Han har selvfølgelig tisset i sengen i nat. Han har ikke lavet stort siden i fredags nu og ja jeg føler mig som verdenst ondeste mor!! Min mand nægter at give ham bleen på igen. Så nu skal vi nok have swimmingpolle i sengen hver nat og hvornår han vil af med sin afføring ved jeg ikke. Jeg har forklaret ham at han nu er en stor dreng der ikke bruger ble mere-men han siger at han vil have den på og lave stort. Ja jeg er ond ved det godt

Jeg kan kun løfte en finger af dig..og sige, at I griber det helt forkert an, men det er der jo sikkert mange andre, der har gjort.

Sig mig..har I en potte til ham??

Hvis ikke..så køb en / lån en..og se om ikke han hellere vil sidde på den.

At sidde oppe på det store gabende hul med vand i, som et wc nu engang er, kan sætte en skræk i livet på mange småbørn, hvor imod en potte er lille og overskuelig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. oktober 2011

SussieThyssen

2børn skriver:

UPDATE:

Han har spurgt efter bleen flere gange i dag. Jeg lavede et kompromi med ham. Sagde at han skulle sidde på toilettet med sin ble på og lave stort. Først nægtede han. Men nu her har han lige gjort det. Da han havde lavet i bleen mens han sad på toilettet tog jeg slipperne og det kom ned i toilettet . Han skyllede stolt ud og sagde " det var ikke farligt" så tror vi er på vaj..selvom det var en lidt hård løsning

Stopper jeres wc ikke??

Anmeld

9. oktober 2011

Janni.

SussieThyssen skriver:

Stopper jeres wc ikke??

Jeg læser det som om hun åbnede bleen og indholdet faldte i wc'en, ikke bleen 

Anmeld

9. oktober 2011

LinLin

Hvor gammel er han??? Tænker godt nok "stakkels dreng" - han lyder overhovedet ikke klar! Forstår slet ikke den der "tvang"-tankegang

Anmeld

9. oktober 2011

SussieThyssen

Janni. skriver:

Jeg læser det som om hun åbnede bleen og indholdet faldte i wc'en, ikke bleen 

Nåhhh LOL

Anmeld

9. oktober 2011

Laura.

isabellamor skriver:

jeg vil da godtnok lige sige at din dreng SLET ikke skal have den behandling. hvad er det for noget. hvad er vigtigst. at han holder sig og får ondt i maven. og tisser og får skældud fordi han ikke vil lave på toilettet..!!! kan i SÅ få ham i en ble og så gradvist vende ham af med den. det er altså ikke noget der sker fra den ene dag til den anden og børn er forskællige... som jeg kan læse mig frem til så lyder det bare somom at han er HELT VILDT BANGE for at lave. og ISÆR når der er trusler indeover... 

i kunne jo evt prøve at læse nogle bøger om pottetræning og evt også læser nogle børnebøger om det at gå på toilettet og vise en film/tegnefilm omkring det at gå på toilettet så han forstår det. de er lavet til hans niveau... jeg syntes det er MEGET synd for ham at han føler sig tvunget af sin egen frygt for at lave i toilettet st han går hen og holder sig i så mange dage. der er jo noget galt der helt klart. og fejlen ligger hos jer som forældre. fordi at i nærmest truer ham til at blive renlig. det hjælper jo ingenlunde.!! 

Jeg må erklære mig enig her. Jeg har ondt af den lille dreng !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.