Jeg har taget bleen fra ham...og jeg ved det er så forkert!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2011

Janni.

SussieThyssen skriver:

Nåhhh LOL

Fik dig!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2011

Lise

Jeg har gså lidt ondt af din søn, men forstår til fulde din frustration. Men i må huske at det må gøres i HANS tempo.

Da min søn var blevet tre år, ville vi også gerne at han smed bleen. Det gik vist fint med at han startede med at tisse i toilettet, men han sad derpå. Vi prøvede også at presse ham til at lave på toilettet, men han nægtede. Så han strøg direkte på værelset og gemte sig, når han skulle lave, og gjorde det i underbukserne. Hvis han sad og tissede på toilettet, kunne han blive helt panisk, hvis han skulle lavet l*rt også, for han ville ikke gøre det i toilettet. Ret frustrerende! Og vi lokkede med gaver mv., og lige meget hjalp det.

Vi blev rådet til at  vise ham forståelse, og sige at det var helt i orden at han ville have en ble på og lave i den, og så i øvrigt ikke gøre noget nummer ud af det. På med bleen, så laver han, og så af med den igen. Og det virkede!!! Lige så snart han havde fattet at det var helt ok, fik han mod på at prøve toilettet, og har gjort det der siden. Ikke et eneste uheld har der været, og det er over et år siden nu

Så vis ham lidt forståelse - så kan det være at han får mod på det.

Anmeld

9. oktober 2011

SussieThyssen

Janni. skriver:

Fik dig!  

Damn

Anmeld

9. oktober 2011

aarhusmor

Jeg synes da han skulle have lov til at beholde den ble indtil han selv er klar. Han skal jo også lære at mærke efter hvad han selv føler i hele hans liv, indenfor alting. Jeg føler du går over grænsen. Men han kan selvfølgelig være 6 år og så kan jeg da godt forstå du prøver

Anmeld

9. oktober 2011

Thalia

Jeg er helt ærlig tabt for ord... Stakkels stakkels barns altså!

Jeg forstår udemærket jeres frustration, herhjemme har det også taget lang lang tid at komme af med bleen, og natbleen bliver slet ikke fjernet foreløbigt.

Men det du beskriver er altså forkert på SÅ mange måder.

Anmeld

9. oktober 2011

2børn

Jeg kan godt læse ud fra jeres svar at i synes jeg er forfærdelig ond. Her til aften kom han faktisk ud og fik sin ble på igen og satte sig glad på toilettet. Samme proces som tidligere i dag. Han var så stolt og sagde at nu kunne vi snart sende bleer til juæemanden for han kunne jo næsten lave lort på toilettet nu. Så tror ikke han har de store traumer over det. Han er stolt og glad så jeg har det ok med vores valg . Det var hvad der virkede her. Og vi har prøvet alle de forslag i har forslået- ja læst bøger om pottetræning, har en potte stående inde ved siden af toilettet osv

Anmeld

9. oktober 2011

Mca<3

2børn skriver:

Jeg kan godt læse ud fra jeres svar at i synes jeg er forfærdelig ond. Her til aften kom han faktisk ud og fik sin ble på igen og satte sig glad på toilettet. Samme proces som tidligere i dag. Han var så stolt og sagde at nu kunne vi snart sende bleer til juæemanden for han kunne jo næsten lave lort på toilettet nu. Så tror ikke han har de store traumer over det. Han er stolt og glad så jeg har det ok med vores valg . Det var hvad der virkede her. Og vi har prøvet alle de forslag i har forslået- ja læst bøger om pottetræning, har en potte stående inde ved siden af toilettet osv

Vi fik aldrig af vide hvor gammel han er ??

Anmeld

9. oktober 2011

2børn

Han er næsten 4 år

Anmeld

9. oktober 2011

Mca<3

2børn skriver:

Han er næsten 4 år

ok ja så burde han snart være parat , men nogen er jo hurtigere end andre

Anmeld

9. oktober 2011

maria_wlt

Thalia skriver:

Jeg er helt ærlig tabt for ord... Stakkels stakkels barns altså!

Jeg forstår udemærket jeres frustration, herhjemme har det også taget lang lang tid at komme af med bleen, og natbleen bliver slet ikke fjernet foreløbigt.

Men det du beskriver er altså forkert på SÅ mange måder.

ENIG

Lad drengen gøre det i sit eget tempo.. Det er jo ikke noget han bare gøre fordi han VIL være besværlig.. Skån ham for pokker for mere ballade...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.