Er MME lig med maveproblemer??? :( (erfaringer søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. september 2011

ledermus

Jeg brugte grøn alomin med god effekt til min søn da han af alle de andre også fik hård mave og ondt. Så han fik indtil han var 5 måneder kun grøn alomin

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Koen.

Ja, hos os har MME været = problemer

Lærke er 17 mdr og har altid været flaskebarn, men allerede da hun var 2 dage gammel fik hun lactulose pga forstoppelse, i korte træk er hun som sagt nu 17 mdr og ja, hun får en del medicin endnu og vi er tilknyttet børneafd. Esbjerg da vi stadig kæmper med forstoppelse

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

Isabeau skriver:

Vi havde lidt problemer, men blev rådet til, virkelig og sørge for at Stells fil bøvset! Det ku' godt ta' lidt tid, men det hjalp Vi brugte den færdigblandede; babymælk. I en lille blå brik til 35 kr for 9 brikker. Da hun fik mest, var hun på 27 brikker om ugen. Men bøvs, bøvs, bøvs

Jeg synes ellers, at Benjamin er ret god til at bøvse  hehe. Han bøvser efter alle måltider. (og prutter også en del &nbsp

Hvad er det for nogle brikker? For de er da en deel billigere end de NAN vi har købt (12 for 85 kr eller sådan noget)

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Nu er begge mine flaskebørn - og har slet ikke har nogle problemer med maven... Og heller ikke med Lina endnu... Hvilken MME bruger du? 

Jeg bruger NAN 1 PRO... 

Det er da dejligt Vi brugte noget nutramigen fra apoteket men har nu købt noget NAN 1 også. Synes dog det går bedre, også med hans afføring. Men han får heller ikke så mange flasker  Synes godt nok, det er noget af en videnskab 

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

benjamins'mor skriver:

Min søn fik -Nutramigen- inde på sygehuset (MME), men det kostede 255,- for 400g. Så vi prøvede med Allomin, og så skreg han bare i en uge, og kunne ikke komme af med afføring. Så vi gik tilbage til -Nutramigen- indtil han blev 4 mdr. Vi fik dog bevilling fra kommunen da vi skiftede tilbage. Og nu får han Nan2.

Så lyder det alligevel til, at mærket kan betyde noget  Vi brugte også nutramigen - men der fik han forstoppelse. Så nu prøver vi med NAN 1 (og har også købt syrnet fra beauvais)

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

louisevl skriver:

Ja det kan du sagtens Min dreng kan slet ikke tåle andet...Krydser fingre for at jeres mave problemer også snart bliver bedre Det er bestemt ikke sjovt når de har ondt i maven

ellers hjælper det også meget at cykle med hans ben når han har ondt i maven. Du kan også tage benene og krydse dem og presse dem op mod maven mens du kører rundt i urets retning. Det er nogle øvelser vores sundhedsplejerske har vist os og det hjælper nogle gange....

Det må jeg prøve, hvis ikke det bliver bedre Han har dog ikke brokket sig så meget i dag!   For ja, det er slet ikke til at bære, når de bare græder og græder 

Jeg må også lige få min SP til at vise mig de øvelser Er lidt i tvivl om jeg gør det rigtigt, da jeg ikke synes det er haft så stor effekt

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

michelledam skriver:

Vi giver kun syrnet. Isabella havde også en del problemer i starten også med luft i maven. Men efter vi gik på syrnet var der ikke noget. Kan samtidig anbefale dig at give ham biogaia dråber (mælkesyrebakterier) fra helsekost forretning der gjorde også rigtig meget for Isabella

Det har jeg slet ikke hørt om Er det for at få en ordentlig balance i maven? Tak for tippet, det vil jeg lige undersøge.

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

Zeus skriver:

Årh det lyder præcist ligesom Cajsa dengang.. Jeg supplerede også op indimellem, og fik en kæmpe skrigetur ud af det

Jeg fik af vide af lægen og sp, at jeg IKKE måtte skifte rundt mellem mærkerne, da maven ikke kan holde til det. Hver gang man giver noget nyt, skal maven vænne sig til det, så når man skifter for tit, så skal maven starte forfra hele tiden, og det gør ondt værre..

Vi var en tur ved zoneteratpeut, som ikke hjalp synderligt, og så tog vi videre til en kiropraktor. Det viste sig, at hun faktisk var låst i nakken, som smuttede på plads næsten i samme øjeblik hun tog fat.. Jeg havde desuden lagt mærke til, at Cajsa lå med skuldrene op om ørene når jeg ammede, og helst ville se/ligge til den ene side?

Skrigeriet gik i sig selv da hun var lidt over 2 mdr, og da havde hun skreget siden hun var halvanden uge gammel Men det var lige efter vi havde været ved kiropraktor, og jeg var stoppet helt med at amme Så ved ikke hvilken én af delene der hjalp, men hælder mest til kiropraktoren..

En anden ting vi lagde mærke til, var at hun nemt blev overstimuleret.. At vi ikke puttede hende tidligt nok, når træthedstegnene kom. Hun skulle puttes i seng, lige så snart hun gabte, og helst inden 3. gab. Besøgte vi nogen, skulle det ikke være for lang tid, for så kom der også skrigeture når vi var kommet hjem..

Prøv at lægge mærke til andre ting, end lige netop flasken, for måske kan i også se de små tegn, inden skrigeturene?

Tusind tak for alle rådene!  Hvor er der mange ting jeg slet ikke havde overvejet. Det vil jeg bestemt prøve at kigge lidt efter. (Jeg synes nemlig også, at Benjamin er glad for at ligge med hovedet den ene vej - hver gang vi vender det, vender han det selv tilbage  .)

Og så vil jeg også huske det med mærkerne! jeg har nemlig købt to forskellige, da jeg ikke kunne finde andet syrnet end fra beauvais.

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

ledermus skriver:

Jeg brugte grøn alomin med god effekt til min søn da han af alle de andre også fik hård mave og ondt. Så han fik indtil han var 5 måneder kun grøn alomin

Dejligt at høre, at det har virket for jer Det er bestemt noget jeg vil overveje hvis det bliver ved.

Anmeld

29. september 2011

Ka+Ma=Be

tanja. skriver:

Ja, hos os har MME været = problemer

Lærke er 17 mdr og har altid været flaskebarn, men allerede da hun var 2 dage gammel fik hun lactulose pga forstoppelse, i korte træk er hun som sagt nu 17 mdr og ja, hun får en del medicin endnu og vi er tilknyttet børneafd. Esbjerg da vi stadig kæmper med forstoppelse

Øv det er jeg ked af at høre! Har de slet ikke kunne finde en løsning på maveproblemerne?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.