Er MME lig med maveproblemer??? :( (erfaringer søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2011

Ka+Ma=Be

Ravnholt skriver:

Min søn har ingen problemer haft med det da han fik MME... vi fik Profylac til ham... Jeg ammede ham i 1½ måned, men da han ikke tog nok på, skulle vi suplere med MME... men så ville han ikke ta fat igen og kom til sidst på fuld MME... 

Fik af vide af min mor, at hvis han begyndte og få hård mave, skulle vi gi noget vand og drikke ved siden af... men ved ikke om det virker... for har ik haft brug for det...

ellers når han får "hård" mave... så massere ham med uret på hans mave... (skulle sæt skub i den rigtige retning...)

Det kunne være man skulle prøve det Ved du hvorfor det skulle hjælpe med vand? Jeg læste også at kamillete kunne være godt.

Jeg har prøvet det med at massere, men synes ikke det hjælper. Jeg ved ikke, om jeg bare er "for forsigtig"?! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Isabeau

Katte87 skriver:

Hej de damer! 

Hvad er jeres erfaringer med henholdsvis MME og modermælk og maveproblemer?

Jeg ammer alt hvad jeg kan, men har måttet supplere med MME, da han ikke bliver helt mæt. Og det er som om, at har han bare fået én flaske, så får jeg efterfølgende en ulykkelig og utrøstelig dreng som presser og presser

I 3 dages tid fik han ingen erstatning og der gik det fint og han var glad. Så fik han en flaske igår, hvorefter vi er startet forfra med en grædende dreng.

Jeg har snakket med nogle venner som har flaskebørn, og de siger, at sådan er det desværre bare. Det må man leve med!  Men det kan jeg simpelthen ikke. Det skærer i mit hjerte, når han skriger helt hysterisk.

Har i nogle gode råd eller fif? Skal jeg udelukkende give ham syrnet MME, når jeg supplerer, eller har det ingen betydning?

Tanken om at have et flaskebarn, hvis det er på den betingelse gør mig lidt nervøs - så har virkelig brug for gode råd 

Vi havde lidt problemer, men blev rådet til, virkelig og sørge for at Stells fil bøvset! Det ku' godt ta' lidt tid, men det hjalp Vi brugte den færdigblandede; babymælk. I en lille blå brik til 35 kr for 9 brikker. Da hun fik mest, var hun på 27 brikker om ugen. Men bøvs, bøvs, bøvs

Anmeld

28. september 2011

Mira0911

Katte87 skriver:

Hej de damer! 

Jeg ammer alt hvad jeg kan, men har måttet supplere med MME, da han ikke bliver helt mæt. Og det er som om, at har han bare fået én flaske, så får jeg efterfølgende en ulykkelig og utrøstelig dreng som presser og presser

I 3 dages tid fik han ingen erstatning og der gik det fint og han var glad. Så fik han en flaske igår, hvorefter vi er startet forfra med en grædende dreng.

Jeg har snakket med nogle venner som har flaskebørn, og de siger, at sådan er det desværre bare. Det må man leve med!  Men det kan jeg simpelthen ikke. Det skærer i mit hjerte, når han skriger helt hysterisk.

Har i nogle gode råd eller fif? Skal jeg udelukkende give ham syrnet MME, når jeg supplerer, eller har det ingen betydning?

Tanken om at have et flaskebarn, hvis det er på den betingelse gør mig lidt nervøs - så har virkelig brug for gode råd 

Nu er begge mine flaskebørn - og har slet ikke har nogle problemer med maven... Og heller ikke med Lina endnu... Hvilken MME bruger du? 

Jeg bruger NAN 1 PRO... 

Anmeld

28. september 2011

Benjamins'mor

Min søn fik -Nutramigen- inde på sygehuset (MME), men det kostede 255,- for 400g. Så vi prøvede med Allomin, og så skreg han bare i en uge, og kunne ikke komme af med afføring. Så vi gik tilbage til -Nutramigen- indtil han blev 4 mdr. Vi fik dog bevilling fra kommunen da vi skiftede tilbage. Og nu får han Nan2.

Anmeld

28. september 2011

Benjamins'mor

Min søn fik -Nutramigen- inde på sygehuset (MME), men det kostede 255,- for 400g. Så vi prøvede med Allomin, og så skreg han bare i en uge, og kunne ikke komme af med afføring. Så vi gik tilbage til -Nutramigen- indtil han blev 4 mdr. Vi fik dog bevilling fra kommunen da vi skiftede tilbage. Og nu får han Nan2.

Anmeld

28. september 2011

louisevl

Så man kan fint bruge syrnet ved hvert måltid? Dejligt at det er blevet bedre - håber jeg også det bliver her. 

Ja det kan du sagtens Min dreng kan slet ikke tåle andet...Krydser fingre for at jeres mave problemer også snart bliver bedre Det er bestemt ikke sjovt når de har ondt i maven

ellers hjælper det også meget at cykle med hans ben når han har ondt i maven. Du kan også tage benene og krydse dem og presse dem op mod maven mens du kører rundt i urets retning. Det er nogle øvelser vores sundhedsplejerske har vist os og det hjælper nogle gange....

Anmeld

29. september 2011

Mother-love

Katte87 skriver:

Hej de damer! 

Vi giver kun syrnet. Isabella havde også en del problemer i starten også med luft i maven. Men efter vi gik på syrnet var der ikke noget. Kan samtidig anbefale dig at give ham biogaia dråber (mælkesyrebakterier) fra helsekost forretning der gjorde også rigtig meget for Isabella

Anmeld

29. september 2011

morethanperfect

Katte87 skriver:

Øv hvor ærgerligt Men der har det været "ligemeget" for dig om det var amning eller MME. 

Blev det bedre på noget tidspunkt? 

Ja da han blev 3 mdr.. Men vi kan ham Mylicon dråber mod det , og det hjalp lidt .. 

Anmeld

29. september 2011

Zeus

Årh det lyder præcist ligesom Cajsa dengang.. Jeg supplerede også op indimellem, og fik en kæmpe skrigetur ud af det

Jeg fik af vide af lægen og sp, at jeg IKKE måtte skifte rundt mellem mærkerne, da maven ikke kan holde til det. Hver gang man giver noget nyt, skal maven vænne sig til det, så når man skifter for tit, så skal maven starte forfra hele tiden, og det gør ondt værre..

Vi var en tur ved zoneteratpeut, som ikke hjalp synderligt, og så tog vi videre til en kiropraktor. Det viste sig, at hun faktisk var låst i nakken, som smuttede på plads næsten i samme øjeblik hun tog fat.. Jeg havde desuden lagt mærke til, at Cajsa lå med skuldrene op om ørene når jeg ammede, og helst ville se/ligge til den ene side?

Skrigeriet gik i sig selv da hun var lidt over 2 mdr, og da havde hun skreget siden hun var halvanden uge gammel Men det var lige efter vi havde været ved kiropraktor, og jeg var stoppet helt med at amme Så ved ikke hvilken én af delene der hjalp, men hælder mest til kiropraktoren..

En anden ting vi lagde mærke til, var at hun nemt blev overstimuleret.. At vi ikke puttede hende tidligt nok, når træthedstegnene kom. Hun skulle puttes i seng, lige så snart hun gabte, og helst inden 3. gab. Besøgte vi nogen, skulle det ikke være for lang tid, for så kom der også skrigeture når vi var kommet hjem..

Prøv at lægge mærke til andre ting, end lige netop flasken, for måske kan i også se de små tegn, inden skrigeturene?

Anmeld

29. september 2011

Turtles

Katte87 skriver:

Undskyld de forvirrende indlæg  Jeg kunne ikke lige få lov til at ændre. Bare ignorer det første svar!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.