Er MME lig med maveproblemer??? :( (erfaringer søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.738 visninger
42 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2011

Ka+Ma=Be

Hej de damer! 

Hvad er jeres erfaringer med henholdsvis MME og modermælk og maveproblemer?

Jeg ammer alt hvad jeg kan, men har måttet supplere med MME, da han ikke bliver helt mæt. Og det er som om, at har han bare fået én flaske, så får jeg efterfølgende en ulykkelig og utrøstelig dreng som presser og presser

I 3 dages tid fik han ingen erstatning og der gik det fint og han var glad. Så fik han en flaske igår, hvorefter vi er startet forfra med en grædende dreng.

Jeg har snakket med nogle venner som har flaskebørn, og de siger, at sådan er det desværre bare. Det må man leve med!  Men det kan jeg simpelthen ikke. Det skærer i mit hjerte, når han skriger helt hysterisk.

Har i nogle gode råd eller fif? Skal jeg udelukkende give ham syrnet MME, når jeg supplerer, eller har det ingen betydning?

Tanken om at have et flaskebarn, hvis det er på den betingelse gør mig lidt nervøs - så har virkelig brug for gode råd 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Turtles

Katte87 skriver:

Hej de damer! 

Jeg ammer alt hvad jeg kan, men har måttet supplere med MME, da han ikke bliver helt mæt. Og det er som om, at har han bare fået én flaske, så får jeg efterfølgende en ulykkelig og utrøstelig dreng som presser og presser

I 3 dages tid fik han ingen erstatning og der gik det fint og han var glad. Så fik han en flaske igår, hvorefter vi er startet forfra med en grædende dreng.

Jeg har snakket med nogle venner som har flaskebørn, og de siger, at sådan er det desværre bare. Det må man leve med!  Men det kan jeg simpelthen ikke. Det skærer i mit hjerte, når han skriger helt hysterisk.

Har i nogle gode råd eller fif? Skal jeg udelukkende give ham syrnet MME, når jeg supplerer, eller har det ingen betydning?

Tanken om at have et flaskebarn, hvis det er på den betingelse gør mig lidt nervøs - så har virkelig brug for gode råd 

Har du prøvet at skifte mærke??
Det kunne være det ville hjælpe?

Anmeld

28. september 2011

Krussedulle

Katte87 skriver:

Hej de damer! 

Prøv evt med syrnet mme, det har hjulpet begge mine drenge

Anmeld

28. september 2011

Ka+Ma=Be

Turtles skriver:

Hmm, det havde jeg faktisk ikke tænkt på! Men jeg har prøvet 3 forskellige mærker med samme resultat 

Har prøvet Nutramigen, Nan og Beauvais (syrnet).

Anmeld

28. september 2011

Clisolka

Vi har ingen problemer haft med Nan - heller ikke da hun blev suppleret med MME 

Anmeld

28. september 2011

Ka+Ma=Be

Hmm, det havde jeg faktisk ikke tænkt på!  

Har prøvet Nutramigen, Nan og Beauvais (syrnet). Men jeg har egentlig ikke lagt mærke til, hvornår han har haft maveproblemer. Det vil jeg prøve at holde øje med. Tak for tippet

Anmeld

28. september 2011

birthee

Caroline har været flaskebarn siden hun var 2 dage gammel... hun har indtil for fjorten dage siden ikke haft bøvl med maven, og jeg har kørt fast en flaske syrnet i døgnet, og ellers almindelig mme... nu bøvler hun så med lidt hård mave, som jeg nødtvungent har været nødt til at behandle med laktulose, omend det ikke er med min gode vilje... lige nu er der så også en masse der rumsterer, der er tænder der roder i munden og hun er begyndt at kræve mere mad, men er ikke et grød-barn, så vi er nødt til at øge mælkemængden, indtil hun på søndag er et halvt år og kan begynde at få små brød-hapsere... så håber jeg det vil hjælpe at hendes mave får lidt at arbejde med, og det ikke er en ond cirkel vi er landet i med hendes mave...

Anmeld

28. september 2011

Mamalou

Min søn har mær aldrig haft mave problemer - hverken da han fik supplerende MME eller nu hvor han kun får MME, så det er ikke lig mavrproblemer. Jeg har kun givet min søn NAN og har desværre ikke erfaringer med de forskellige mærker, men mener den grønne allomin skulle være god for sarte maver? Jeg ville tage en snak med sundhedsplejersken Held og lykke! Kh. Louise

Anmeld

28. september 2011

Ka+Ma=Be

Krussedulle skriver:

Prøv evt med syrnet mme, det har hjulpet begge mine drenge

Har du så brugt syrnet til hvert måltid eller hvordan?  

Anmeld

28. september 2011

morethanperfect

Katte87 skriver:

Hej de damer! 

Min søn har haft mave problemer siden han blev født stort set .. Ammede den første mdr. hvorefter han så kom på flaske da han ikke blev mæt .. Men som sagt havde han også maveproblemer da jeg ammede .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.