Tynde/slanke, små babyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2011

camillakrath

Tullen85 skriver:

Jeg ammede og supplerede med grød.. :-) han fik piskefløde i grøden og ekstra fedtstof på SP'ens vejledning, men han er bare spinkel..

Ved du hvornår de må få ekstra fedtstof og sådan i deres grød?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

132319

camillakrath skriver:

Årh en sød lille pige. Hvad størrelse bruger hun i tøj?

Hvad vejede hun da hun blev født?

Hun bruger 74/80

Hun vejede 3200 gram, født 36+6 så dengang var hun lidt af en basse

Anmeld

26. september 2011

SHERO

camillakrath skriver:

Ved du hvornår de må få ekstra fedtstof og sådan i deres grød?

Mener elias begyndte da han var ca 6 mdr, men det var kun fordi han ikke længere fulgte sin egen kurve... Men sjældnet det er nødvendigt.. Nu spiser han normalt, det var kun en kort overgang, så længe de er stabile så gør det intet de er små de små...

Anmeld

26. september 2011

Kit

Jeg har Alberte på snart 8 måneder. Hun vejer 7 kg og er ca 69 cm. SP siger hun er velproportioneret

Hun er også rigtig godt med motorisk, da hun ikke har så meget at "slæbe" rundt på Kravler rigtigt og rejser sig op af ALT!

Hun vejede 2790 g og var 51 cm ved fødslen.

Kit

Anmeld

26. september 2011

Albert/Alberthe1

camillakrath skriver:

Benjamin vejer lige et kg mindre  Han er bare bette. Hvad vejede hun ved fødslen?

Hun vejede 3698 gr. og var 54 lang!!! så hun var en fin størrelse!!

Hvad vejede Han?

Anmeld

26. september 2011

sne190810

camillakrath skriver:

Er det cirka gennemsnittet? For så kan Benjamin måske nå at komme derop ad med tiden

Nej, det tror jeg ikke. Altså jeg ved da også godt hun er lille i forhold til så mange andre store børn der vejer 2-3 kilo mere, og er på samme alder.

Men altså det kommer an på hvem du spørger, mht til børn er der ikke noget normalt hvis du spørger mig. ALLE børn er forskellige, og man kan ikke sammenligne. .. Det er bare min mening

Så sent som i lørdags, var der en der spurgte mig "Sød lille pige, hvor gammel er hun? 8-9 måneder?"
- hvor jeg jo så kunne sige nixen biksen, Karen Blixen hun er 13 måneder  Og det sker tit at hun bliver skudt til at være mindre aldersmæssigt, end hun egentlig er. Til trods for hun både kravler og går i stor stil

Anmeld

26. september 2011

camillakrath

Albert/Alberthe1 skriver:

Hun vejede 3698 gr. og var 54 lang!!! så hun var en fin størrelse!!

Hvad vejede Han?

Han vejede 1800gram og var 44 lang

Anmeld

26. september 2011

camillakrath

Kit skriver:

Jeg har Alberte på snart 8 måneder. Hun vejer 7 kg og er ca 69 cm. SP siger hun er velproportioneret

Hun er også rigtig godt med motorisk, da hun ikke har så meget at "slæbe" rundt på Kravler rigtigt og rejser sig op af ALT!

Hun vejede 2790 g og var 51 cm ved fødslen.

Kit

Allerede? Ej hvor dejligt! Så skønt at høre fra nogen med små børn, der bare klarer det så fint motorisk. En af mine bekymringer har nemlig været om han så også var bagud med andre ting

Anmeld

26. september 2011

camillakrath

Tullen85 skriver:

Mener elias begyndte da han var ca 6 mdr, men det var kun fordi han ikke længere fulgte sin egen kurve... Men sjældnet det er nødvendigt.. Nu spiser han normalt, det var kun en kort overgang, så længe de er stabile så gør det intet de er små de små...

Okay. For Benjamin følger fint sin egen kurve, selvom han er mindre end gennemsnittet.

Anmeld

26. september 2011

SHERO

camillakrath skriver:

Okay. For Benjamin følger fint sin egen kurve, selvom han er mindre end gennemsnittet.

Så behøver du ikke bekymre dig om det, så længe han ellers virker frisk og rask...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.