Penge penge penge....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. september 2011

Carina:-)

nielsen80 skriver:

Børn eller voksne, vi barnløse er faktisk også mennesker i dette samfund. Og vi kæmper en kamp for at få en drøm opfyldt, som for dig er en selvfølge - selvfølgelig skal vi hjælpe de børn der allerede er, men synes også vi skal hjælpe de syge - og det er barnløshed faktisk.

Derimod er graviditet ikke en sygdom, men den sætter man jo ikke betaling på, selvom det faktisk ville være mere fair. Hvis alle betalte 3000kr per fødsel, så havde vi de penge som man har sparet på de syge barnløse. Og så ville det pludselig være fair, for så ville det være lige for ALLE der ville have børn - og 3000kr er noget mere overkommeligt for en familie, fremfor de summer vi snakker os barnløse skal af med.

Men så er det vel også mest fair at adoptivforældre får det hele betalt?

De har altid betalt mange penge,og det har ingen sagt noget til.

Og du kan jo i princippet ikke vide om børn er en selvfølge for mig

Desuden skal man jo se på hvorfor nogen ikke kan få børn-Det kan jo være arvelige sygdomme/genfejl som naturen ikke synes skal føres videre.

F.eks så har jeg en veninde der gik i overgangs alderesn som 23 årig.

Da hun blev gentestet viste det sig at hun bar på et aggressivt kræftgen -og derfor havde kroppen sagt stop for børn.

Og nogen kan ikke få børn fordi de er 40 inden de starter.

Men ja kan sagtens forstå man gerne vil have børn,men man må samtidig også da selv kunne se at hvor fedt er det at få børn hvis man skal sende dem i daginst hvor der er 20 børn og en pædagog pga besparelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

nielsen80

Carina:-) skriver:

Desuden skal man jo se på hvorfor nogen ikke kan få børn-Det kan jo være arvelige sygdomme/genfejl som naturen ikke synes skal føres videre.

Da hun blev gentestet viste det sig at hun bar på et aggressivt kræftgen -og derfor havde kroppen sagt stop for børn.

Men ja kan sagtens forstå man gerne vil have børn,men man må samtidig også da selv kunne se at hvor fedt er det at få børn hvis man skal sende dem i daginst hvor der er 20 børn og en pædagog pga besparelser.

Det kan jeg i princippet ikke vide, men dine udtalelser vidner om, at du ikke kender meget til det at være barnløs. Nu er jeg en af dem, som har undersøgt muligheden for adoption, og jeg kan fortælle dig, at der ER tilskud - cirka 60000 kr per barn efter det er blevet hjemtaget. Der er stadig en stor egenbetaling, da de lande som sender børn i forslag + de organisationer som formidler kontakten tit ønsker store summer. I kraft af der er færre og færre børn i udbud, så stiger priserne - simpelthen en simple udbud efterspørgelses mekanisme.

Du har ret, jeg ved ikke om naturen ikke vil videreføre mine gener - men ved du hvad, jeg tager chancen. Der er nemlig INGEN videnskablige undersøgelser som bakker dine holdninger op - ikke en eneste, selvom der er lavet en del. Du giver et enkeltstående eksempel - som næppe kan generaliseres til, hvorfor folk er barnløse. Er jeg så heldig at blive gravid, er det jo kun selve befrugtningen, som er er hjulpet lidt på vej -jeg bærer selv barnet, jeg føder det etc. mon ikke kroppen vil afstøde det, hvis nogle af de faktorer du snakker om, egentlig er sande.

Anmeld

16. september 2011

Wimmie

Hvad mener du med at "ingen har sagt noget til at adoptivforældre skal betale"? Den diskussion har da været oppe en million gange; også i forbindelse med de fleste diskussioner omkring barnløshedsbetaling 

Jeg synes heller ikke det er fair at man skal betale så mange penge for at adoptere; det er ganske uhørt 

Men nu er det jo ikke regeringen der bestemmer regler og priser for adoption hvis man skal adoptere fra et andet land, så sammenligningen kan ikke bruges til så meget i denne diskussion - udover princippet i det, og der mener jeg det samme som jeg gør mht. fertilitetsbehandling...

Anmeld

16. september 2011

nielsen80 skriver:

Det kan jeg i princippet ikke vide, men dine udtalelser vidner om, at du ikke kender meget til det at være barnløs. Nu er jeg en af dem, som har undersøgt muligheden for adoption, og jeg kan fortælle dig, at der ER tilskud - cirka 60000 kr per barn efter det er blevet hjemtaget. Der er stadig en stor egenbetaling, da de lande som sender børn i forslag + de organisationer som formidler kontakten tit ønsker store summer. I kraft af der er færre og færre børn i udbud, så stiger priserne - simpelthen en simple udbud efterspørgelses mekanisme.

Du har ret, jeg ved ikke om naturen ikke vil videreføre mine gener - men ved du hvad, jeg tager chancen. Der er nemlig INGEN videnskablige undersøgelser som bakker dine holdninger op - ikke en eneste, selvom der er lavet en del. Du giver et enkeltstående eksempel - som næppe kan generaliseres til, hvorfor folk er barnløse. Er jeg så heldig at blive gravid, er det jo kun selve befrugtningen, som er er hjulpet lidt på vej -jeg bærer selv barnet, jeg føder det etc. mon ikke kroppen vil afstøde det, hvis nogle af de faktorer du snakker om, egentlig er sande.

Det er så ikke altid tilfældet-Jeg har født 2 børn med massive misdannelser som gjorde de ikke var levedygtige.

Det er en fejl min kæreste bærer i hans gener.Underligt nok kan vi staidig godt få børn sammen,da det jo have været mest naturligt han var steril.

Men lad det ligge,vi har jo alle vores meninger om barnløshed og skatte kr.-At jeg ikke er enig ,er ikke ensbetydende med at jeg ikke forstår barnløses frustationer.

Tingene er bare ikke altid sort/hvide IMO.

Anmeld

16. september 2011

Wimmie skriver:

Hvad mener du med at "ingen har sagt noget til at adoptivforældre skal betale"? Den diskussion har da været oppe en million gange; også i forbindelse med de fleste diskussioner omkring barnløshedsbetaling 

Jeg synes heller ikke det er fair at man skal betale så mange penge for at adoptere; det er ganske uhørt 

Men nu er det jo ikke regeringen der bestemmer regler og priser for adoption hvis man skal adoptere fra et andet land, så sammenligningen kan ikke bruges til så meget i denne diskussion - udover princippet i det, og der mener jeg det samme som jeg gør mht. fertilitetsbehandling...

Næ ,men regeringen kunne f.eks indføre betalt adoption.

Eller sætte regler for at børn kunne tvangsadopteres.

Reglerne i Dk er jo at hvis en af forældrene modsætter sig adoption ,kan rollingene leve deres barndom i  inst. eller plejefam. istedet for at blive bortadopteret.

Min pointe er at der er mange steder hvor den der er ramt føler det er urimeligt.Men pengene skal jo være der,og så skal der jo spares andre steder.

Anmeld

16. september 2011

nielsen80

Det er så ikke altid tilfældet-Jeg har født 2 børn med massive misdannelser som gjorde de ikke var levedygtige.

Det er en fejl min kæreste bærer i hans gener.Underligt nok kan vi staidig godt få børn sammen,da det jo have været mest naturligt han var steril.

Men lad det ligge,vi har jo alle vores meninger om barnløshed og skatte kr.-At jeg ikke er enig ,er ikke ensbetydende med at jeg ikke forstår barnløses frustationer.

Tingene er bare ikke altid sort/hvide IMO.

Er ked af at høre om jeres problemer !

Det er helt i orden, at vi ikke er enige selvfølgelig- og uanset hvor længe vi diskutere, bliver vi det nok ikke. Jeg bliver nødt til at tro på, at lægerne kan hjælpe os for at jeg kan få min drøm opfyldt! Og jeg tror inderligt på, at det barn der kommer ud af det, er sundt og rask - heldigvis har jeg ikke set eksempler på andet ved dem som er blevet gravide med hjælp.

God weekend!

Anmeld

16. september 2011

Wimmie

Næ ,men regeringen kunne f.eks indføre betalt adoption.

Eller sætte regler for at børn kunne tvangsadopteres.

Reglerne i Dk er jo at hvis en af forældrene modsætter sig adoption ,kan rollingene leve deres barndom i  inst. eller plejefam. istedet for at blive bortadopteret.

Min pointe er at der er mange steder hvor den der er ramt føler det er urimeligt.Men pengene skal jo være der,og så skal der jo spares andre steder.

Carina> Men fortæl mig lige hvordan det er fair at vi betaler dobbelt for fertilitetsbehandling?

Vi betaler i DK al behandling af sygdomme gennem vores skat - jeg betaler skat - ergo betaler jeg til mine egne behandlinger.

Samtidig skal vi punge ud ved kasse 1 når vi skal i behandling.

= vi betaler 2 gange....

Anmeld

16. september 2011

Wimmie skriver:

Carina> Men fortæl mig lige hvordan det er fair at vi betaler dobbelt for fertilitetsbehandling?

Vi betaler i DK al behandling af sygdomme gennem vores skat - jeg betaler skat - ergo betaler jeg til mine egne behandlinger.

Samtidig skal vi punge ud ved kasse 1 når vi skal i behandling.

= vi betaler 2 gange....

Men jeg synes slet ikke det er fail -Tværtimod.

Men der er bare ikke penge,hvis vi ikke tager dem andetsteds.

Og jeg har svært ved at se at vi kan tage flere pegne fra børneområdet.

Jeg håber at f.eks efterlønnen permenent bliver fjernet,og vi så istedet for kan give en førtidspension til de nedslidte.

At skatten bliver sat på 40% sådan vi kan få vækst.Og dermed få penge til at forbedre børneområdet -Også fertillitetsbehandling.

MEN jeg synes samtidig at kvinder over 40 ikke skal have samme hjælp som f.eks kvinder på 30 -Af den simple årsag at det jo så tit er alderen der spiller ind.

Og det er jo self. heller ikke fair over for de kvinder der er 40....Men igen så må man også bare skelne.

Anmeld

16. september 2011

nielsen80 skriver:

Er ked af at høre om jeres problemer !

Det er helt i orden, at vi ikke er enige selvfølgelig- og uanset hvor længe vi diskutere, bliver vi det nok ikke. Jeg bliver nødt til at tro på, at lægerne kan hjælpe os for at jeg kan få min drøm opfyldt! Og jeg tror inderligt på, at det barn der kommer ud af det, er sundt og rask - heldigvis har jeg ikke set eksempler på andet ved dem som er blevet gravide med hjælp.

God weekend!

Og det er der også alt mulig grund til at tro på -De kan en masse i dag,og jeg håber self. at du snart sidder med en baby.

Og så håber jeg ikke du tager det perosnligt det jeg skriver,for jeg er godt klar over at der er en masse følelser på spil,og det er supernemt at få det til at se enormt tarveligt ud på skift.Det kan være svært at få sin mening frem uden at virke arrogant og ligeglad-

God weekend.

Anmeld

16. september 2011

HopinWishin

Jeg kan godt forstå du er frustret,men de penge har adoptivforældre brugt (og mange flere) når de har adopteret.
Og det har ingen sat spørgsmålstegn ved.

Jeg synes så tilgengæld at vi skal forbedre forholdene for børn der er sat i verden,før vi putter penge i at få flere.

Så længe inst. skoler er så ringe,så længe børn bliver banket ihjel fordi der ikke er økonomi til at få dem fjernet og så længe der bor mange børn under kummelige forhold -Er det i mine øjne vigtigere steder at putte pengene end i fertilitetsbehandling.

Og igen hvorfor skal adoptivforældre selv beltale? -Ikke at jeg ikke forstår din frusttion,for det gør jeg ,Men tingene er ikke altid sort/hvide.

Sys ikke helt du kan sammenligne de to ting..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.