Carina:-) skriver:
Men så er det vel også mest fair at adoptivforældre får det hele betalt?
De har altid betalt mange penge,og det har ingen sagt noget til.
Og du kan jo i princippet ikke vide om børn er en selvfølge for mig 
Desuden skal man jo se på hvorfor nogen ikke kan få børn-Det kan jo være arvelige sygdomme/genfejl som naturen ikke synes skal føres videre.
F.eks så har jeg en veninde der gik i overgangs alderesn som 23 årig.
Da hun blev gentestet viste det sig at hun bar på et aggressivt kræftgen -og derfor havde kroppen sagt stop for børn.
Og nogen kan ikke få børn fordi de er 40 inden de starter.
Men ja kan sagtens forstå man gerne vil have børn,men man må samtidig også da selv kunne se at hvor fedt er det at få børn hvis man skal sende dem i daginst hvor der er 20 børn og en pædagog pga besparelser.
Det kan jeg i princippet ikke vide, men dine udtalelser vidner om, at du ikke kender meget til det at være barnløs. Nu er jeg en af dem, som har undersøgt muligheden for adoption, og jeg kan fortælle dig, at der ER tilskud - cirka 60000 kr per barn efter det er blevet hjemtaget. Der er stadig en stor egenbetaling, da de lande som sender børn i forslag + de organisationer som formidler kontakten tit ønsker store summer. I kraft af der er færre og færre børn i udbud, så stiger priserne - simpelthen en simple udbud efterspørgelses mekanisme.
Du har ret, jeg ved ikke om naturen ikke vil videreføre mine gener - men ved du hvad, jeg tager chancen. Der er nemlig INGEN videnskablige undersøgelser som bakker dine holdninger op - ikke en eneste, selvom der er lavet en del. Du giver et enkeltstående eksempel - som næppe kan generaliseres til, hvorfor folk er barnløse. Er jeg så heldig at blive gravid, er det jo kun selve befrugtningen, som er er hjulpet lidt på vej -jeg bærer selv barnet, jeg føder det etc. mon ikke kroppen vil afstøde det, hvis nogle af de faktorer du snakker om, egentlig er sande.