Må dit barn sidde på bordet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2011

Alba

Regler i institution og hjemme behøver ikke være ens når det gælder noget så banalt som at sidde på bordet. Regler vil jo altid bøje sig efter hvor man er og hvem der bestemmer så det finder jeg ikke problematisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

B&J

Malene84 skriver:

Enig!!! og tillykke med dit vægttab - fandme flot

nemlig

og mange tak

Anmeld

13. september 2011

Diana...

Altså bom bom. Jeg synes faktisk det er ok på sådanne udendøres bænke. Vi har i vores stue sådan et hård bor med hul inden i så man kan lave hule der inde og det må Lucas godt kravle på, når vi laver puslespil i stuen sidder han faktisk oven på det mens vi sidder i sofaen. Han VED at det kun er på vores bor i stuen han må det på og gør det ikke på andres eller vores i køkkenet og har faktisk aldrig gjort det. Han gør det heller ikke på udendøres bænkebore men hvis han gjorde ville jeg sgu ikke tage det så tungt . Jeg mener at børn skal lære ad kunne adskille det fx nogen steder må man sidde med benene på boret andre steder må man ikke og det skal de da også lære. Jeg tror altså på at børn godt forstå det, det kan jeg jo se på mine egen børn. De er sgu alligevel ikke så dumme de små børn 

Hov et eksempel mere he he. Her må man IKKE hoppe i sofaen det kan jeg bare ikke have men det må han/de gerne over hos min veninde der hopper de altid i sofaen og det ved han også gode! 

Anmeld

13. september 2011

Diana...

Lige præcis! Reglerne er nemlig ikke ens rund omkring i hjemmene og børnene skal da lære at der er forskelligt fra sted til sted og man må spørge sig frem. 

Anmeld

13. september 2011

Diana...

Alba skriver:

Regler i institution og hjemme behøver ikke være ens når det gælder noget så banalt som at sidde på bordet. Regler vil jo altid bøje sig efter hvor man er og hvem der bestemmer så det finder jeg ikke problematisk.

Hov svaret op over var citat til dig 

Anmeld

13. september 2011

Alba

Diana... skriver:

Lige præcis! Reglerne er nemlig ikke ens rund omkring i hjemmene og børnene skal da lære at der er forskelligt fra sted til sted og man må spørge sig frem. 

Ja. Børn skal jo heller ikke lære at man må det samme alle steder, så helt enig.

Anmeld

14. september 2011

raca

An&Jo skriver:

børn må netop IKKE alt, der skal være grænser..

Hvis de må sidde på bordet i børnehaven så tænker de at de også gerne må derhjemme, og hvor ville jeg være træt af at tage sådan en kamp mere end den ene gang jeg lige har gjort det..

men igen hvor går grænsen så for hvad de må?? det skal j ostoppe et sted..

skal bh og vuggestues regler så være den sammelde sum af alle de regler der er i de 40 hjem børne eks kommer fra...

dvs hvis de ikke må sidde på bordet hjemme ved barn 1 så må hele børnehaven det ikke.

hvis de ved barn2 i bh SKAL spise op.. så SKAL alle børn spise op i bh?

hvis de ved barn 3 ikke må lege med jord og klatre i træer, så må hele BH det ikke..

hvis de ved barn 4 ikke må x y og z ja så må hele bh det ikke..

heldigvis kan børn navigere i hvad de må der hjemme og i BH og ved godt at hjemme er det mor og far der sidder reglerne og i BH er det de voksende der..

jeg ville være rigtig ked af hvis man summede op med alle hjemmesnes forbud for og lave en fælles opdragelse i hele byen, forde børn ikke kan navigere.. mine børn skal ikke opdrages efter naboernes regler

Anmeld

14. september 2011

bullerbassen

Tror jeg falder en del udenfor her . Hjemme hos os må man gerne sidde på sofa bordet . Ikke kravle rundt men man må gerne. Ikke at mine børn sidder på bordet hver dag men hvis de sætter sig 10 min gør det mig ikke nået . Kan selv finde på lige at sætte mig der. Spise Bordet der imod kunne vi aldrig finde på at sidde på . Normalt vil jeg sige at man IKKE sidder på bordene men der skal være plads til undtagelser . Silas har da også nok siddet på spise bordet men i det store hele sidder man på stolene . Vores den ene store dreng havde en periode hvor han lå hen over sofa bordet og så fjernsyn og han kan nu i en alder af 10 år godt sidde i sofaen. Vi har vel nogle grund principper som kan bøjes i et fornuftigt omfang

Anmeld

14. september 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det må de helt sikkert ikke. Borde er ikke til, at sidde på - kun stole

Anmeld

14. september 2011

Isabella_mor

as a child the world is a playground, we as adults often forget that...

her hjemme må villads gerne sidde på bordet, og når han bliver stor nok til at kunne deltage i madlavningen og den slags, så må han sidde på børdet og lave mad sammen med mig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.