Stefanie8 skriver:
12 uger, wow, det må have været ekstremt hårdt. Nej, du overraksede mig, fordi jeg ikke havde forestillet mig, at du ville slippe dine børn så tidligt (forstå mig ret) Men da du ikke havde noget valg, kunne du jo ikke have dem hjemme i lægere tid.
Så derfor syntes jeg bare det kunne være interessant at vide om du ville gøre det anderledes den dag idag, - altså om du, hvis du havde muligheden, ville holde fuld barsel + evt. længere... ?
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklare dig hvad jeg mener, tror bare at jeg havde forestillet mig, at du var sådan en mor som havde svært ved at slippe dine børn - en rigtig hyggemor - giver det nogen mening?
Jeg havde min søn hjemme til han var lidt over 2 år og jeg kunne mærke at han begyndte at kede sig og at jeg ikke længere var nok. Min datter som er 7 uger har jeg planer om at beholde hjemme så længe jeg kan. Men jeg er også så heldigt stillet at jeg rent økonomisk ikke behøver hoppe tilbage på arbejdsmarkedet med det samme. 
Knus
Stefanie 

Jamen du har fuldstændig ret, og du har regnet mig ud 
Havde jeg haft mulighed for det, så havde jeg også haft mine unger hjemme, så længe som overhovedet muligt.
I sin tid, med den store, der var jeg i midlertid alenemor, så der var ligesom ikke noget at gøre, jeg skulle jo tilbage i mit job, men heldigvis var jeg hjemmehjælper dengang, så jeg havde kun 30 timer om ugen. Det var dejligt, så jeg ikke skulle være væk fra hende fuld tid. Men for pokker da, hvor var hun lille, at skulle aflevere, mit hjerte vred sig, kan jeg godt fortælle dig.
Men jeg havde en super dagpleje til hende. 
Med nr 2 var jeg hjemme med hende det halve år, og så skulle jeg jo også tilbage på jobbet. Men der havde jeg selvstændig virksomhed, så jeg havde ung pige i huset, og det var bare dejligt ikke at skulle aflevere hende.
Da hun var 2 år, kom hun i legestue 2 gange om ugen, og det var alle tiders.
Min daværende mand og jeg skiftedes så til at være med hende der, for det var en forældreejet legestue...alle tiders.
Hun kom så i BH da hun var 3, men indtil da, var hun så tæt på mig, som muligt.
Nr 3 var jeg igen aktiv på arbejdsmarkedet, som lærer, så han måtte jo også afsted.
Men det var nu skønt at arbejde som lærer, fordi jeg jo trods alt
havde de arbejdstider jeg havde, samt fri i ferierne.
Og i de år jeg var lærer, synes jeg jo egentligt det var et privilegium, fordi jeg ikke bare havde et 8-16 job, men havde mulighed for at være hjemme når de også havde ferier og fri. 
Og ja..jeg har altid elsket at være om mine børn...en rigtig hygge-mor, som du kalder mig LOL
For mig har de altid været det vigtigste af alt, og er det stadig.

Kærligst
Sussie