Jeg er simpelthen SÅ meget i tvivl om det bare er mig der er totalt sart eller hvor den er gået galt men here it goes:
Jeg var i søndags i IKEA hvilket resten af DK nærmest også havde bestemt sig for at gøre jo.Da jeg stod og så på gardiner kom der pludselig en kvinde et par år ældre end mig med sit lille barn og en meget ældre mand, så jeg vil antage dette var hendes far, midt i gardingangen hiver kvinden så sit bryst frem så det stritter lige ud over det hele og tager så sit barn og ligger til.. Hun går altså rundt og ammer midt i IKEA med et bryst der kun er meget lidt dækket af denne lille bitte baby.. Jeg blev simpelthen så pokkers foraget, og tænkte bare gør man virkelig det når man er blevet mor? Flasher man bare sine bryster med manglende respekt på om verdenen??
Jeg vil da også gerne amme når jeg en gang har født, men come on, det er ikke noget jeg behøver vise alle andre mennesker. Jeg mener bare, var det mig der gik rundt inde i IKEA med en sulten lille mand havde jeg nok lige fået bundet en stofble over så det dækkede ned så 1, mit barn lå i fred for alt det der foregår rundt om, 2. så jeg ikke behøvede at skulle vise alle folk mine svulmende bryster...
Hvordan har I andre gjort offentlige steder med en lille der blev sulten? Bare hevet frem til offentlige skue??
Altså jeg har det princip, er ungen sulten, skal ungen have mad og eftersom det er mig der er kilden til mad, så må det jo være sådan.... MEN! Da jeg var på sjælland for et par mdr. siden synes jeg dog ikke det var særlig sjovt at sidde på Hellerup st. og skulle amme mit barn.... Forhistorie: Vi var taget afsted fra Amager til Valby st. kl. 9.15 om morgenen, fordi vi skulle have bussen med hjem til jylland..... Den var så overbooked så der var overhovedet ikke plads til os....
In the moment var jeg grædefærdig, for ikke mindst kunne vi ikke komme hjem pga. kæmpe skybrud dagen før, nej vi havde også fucket Silas' døgnrytme op ved at tage derover, så jeg var MEGA frustreret.. Vi ringede jo så rundt og fandt ud af der gik et tog fra hovedbanegården... Så jeg fik ringet til min storebror som arbejder på en café inde ved storkespringvandet, han får ringet til sin chef og siger til hende at vi kommer derind og han betaler vores mad og så skal vi have et sted hvor jeg kan sidde og amme.... Jeg tænker bare "Yes!" For på det tidspunkt var klokken 11.00 ca. så næsten tre timer siden Silas var blevet ammet...
I bussen, som btw. er OVERFYLDT, ringer min mor så og siger at der ingen toge kører fra sjælland pga. skybrudet... "FINT!" tænker jeg og så måtte jeg jo hurtigt finde på et backup plan... Så vi kørte med den bus hele vejen til Hellerup og en tur der normalt tager 20 minutter, tog den dag 50 minutter, fordi den var så fyldt, der var så varmt, og pga. lidt regn var KBH bare i kaos......
Vi får bukseret Silas op på paronen og tænker at når det næste tog kommer SÅ skal han have noget mad, på det tidspunkt har han ikke fået noget mad i ca. 4 ½ time... Toget holder så ovre på den anden side og nu kan det bare være ligemeget for mig, for selvom jeg gerne ville vente indtil at jeg sad i toget, lidt mere privat for mig selv-agtigt... Så gik det bare ikke mere, Silas begyndte og skrige efter mad og yes, så vippede jeg patten ud... Jeg var SÅ ligeglad, HAN skulle have mad og jeg skulle af med mælk.... Folk de glooooede og ja i enhver anden situation var jeg blevet pinlig, men jeg havde simpelthen fået nok af at vente på et godt sted at amme...
Der findes vist INGEN gode steder når man skal amme offentligt, for ligemeget hvad, så er der sku nok nogen der skal se én... Den mest ubefærdede gade kan lige pludselig være centrum for hvor alting sker, ligeså snart man bestemmer sig for ar amme offentligt! Og folk føler de SKAL glo og at de har RET til at glo.... Hvis du ikke kan tåle mosten, så glo den anden vej har jeg det altså nu.... Hvis min søn er sulten, ligemeget HVOR jeg er, så skal han have mad... Men nu er han heldigvis så stor at hvis han bliver sulten og vi er ude, så har jeg noget skemad med.......
Ehem... Ret langt svar... Men sådan kan det jo gå.....