amning - offentligt for alle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

Mumto3

Anonym skriver:

Altså jeg tror du misforstår det totalt..

Jeg er +++ for amning men jeg er totlat ---- for at man skal vise alle mennesker alt...

Børn skal have mad, fuldstændig uden tvivl, det er bare det med om man skal vise alle folk sine bryster eller om man skal holde det til barnet og en selv.. Jeg vil også amme, det mener jeg også at have nævnt, men jeg NÆGTER at rende rundt med bare babser for at amme...

så  til dig  

Ja, det lyder til at jeg har misforstået noget

Det lyder jo til at vi er helt enige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

baby012

altså, jeg planlægger helt klart at amme mit kommende barn det første leveår. og jeg kommer til at gøre det når der er et behov for det, uanset hvor det er henne.. 

MEN... jeg ville ikke bare kunne hive et blottet bryst frem, jeg ville finde et sted hvor jeg og den lille kunne sidde i fred og ro og fokusere helt på amningen, og desuden ville jeg dække det til i offentligheden, da jeg ikke syns det er noget man bare hiver frem. 

kan ikke se noget lækkert eller seksuelt i amning, så det ikke fordi jeg tror andre ville blive støt af det, det er mere fordi at jeg er vandt til at de er tildækket når jeg er ude, og tror da det bliver meget svært i starten at få sig selv til det . 

Det værste jeg har set er en tumling der selv gik hen og hev op i sin mors trøje, på mac d  det kan godt være jeg er smme forskrækket, men det fandt jeg usmageligt . 

Anmeld

6. september 2011

Talbutikken

SjeBets skriver:

jeg vil personlig hellere se på en kvinde der ammer sit barn, end de meget meget meget korte trøjer nogle piger har på eller meget lavtajlet bukser og ekstrem korte short som bestemt ikke overlader noget til fantasien. 

Hun giver mad, det kan jeg ikke hidse mig op over.

Anmeld

6. september 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen SÅ meget i tvivl om det bare er mig der er totalt sart eller hvor den er gået galt men here it goes:

Jeg var i søndags i IKEA hvilket resten af DK nærmest også havde bestemt sig for at gøre jo.Da jeg stod og så på gardiner kom der pludselig en kvinde et par år ældre end mig med sit lille barn og en meget ældre mand, så jeg vil antage dette var hendes far, midt i gardingangen hiver kvinden så sit bryst frem så det stritter lige ud over det hele og tager så sit barn og ligger til.. Hun går altså rundt og ammer midt i IKEA med et  bryst der kun er meget lidt dækket af denne lille bitte baby.. Jeg blev simpelthen så pokkers foraget, og tænkte bare gør man virkelig det når man er blevet mor? Flasher man bare sine bryster med manglende respekt på om verdenen??

Jeg vil da også gerne amme når jeg en gang har født, men come on, det er ikke noget jeg behøver vise alle andre mennesker. Jeg mener bare, var det mig der gik rundt inde i IKEA med en sulten lille mand havde jeg nok lige fået bundet en stofble over så det dækkede ned så 1, mit barn lå i fred for alt det der foregår rundt om, 2. så jeg ikke behøvede at skulle vise alle folk mine svulmende bryster...

Hvordan har I andre gjort offentlige steder med en lille der blev sulten? Bare hevet frem til offentlige skue?? 

Ikea har jeg også været med en nyfødt og der satte jeg mig da afsides nok fordi jeg ikke vil have alle mulige skal se mine bryster.. 

altså jeg kan godt forstå at man gerne vil lave noget imens. det er jo ikke alle der anser amning som værende en hyggestund mellem mor og barn. men at GÅ rundt og næsten flashe bryster for alle i ikea.. det er måske lige lidt To much.. 

der kunne hun da godt have sat sig ned der er jo maser af sofaer og "lejligheder" indrettet i ikea hvor hun kunne have sat sig den lille halve time/ 15 minutter det tager at fodre sit barn af..  

jeg syntes det er lidt for meget. men nok også fordi jeg ikke selv kunne finde på det..

Men jeg havde nok valgt at kigge væk hvis det var at jeg også have været der... 

Anmeld

6. september 2011

chael

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen SÅ meget i tvivl om det bare er mig der er totalt sart eller hvor den er gået galt men here it goes:

Jeg var i søndags i IKEA hvilket resten af DK nærmest også havde bestemt sig for at gøre jo.Da jeg stod og så på gardiner kom der pludselig en kvinde et par år ældre end mig med sit lille barn og en meget ældre mand, så jeg vil antage dette var hendes far, midt i gardingangen hiver kvinden så sit bryst frem så det stritter lige ud over det hele og tager så sit barn og ligger til.. Hun går altså rundt og ammer midt i IKEA med et  bryst der kun er meget lidt dækket af denne lille bitte baby.. Jeg blev simpelthen så pokkers foraget, og tænkte bare gør man virkelig det når man er blevet mor? Flasher man bare sine bryster med manglende respekt på om verdenen??

Jeg vil da også gerne amme når jeg en gang har født, men come on, det er ikke noget jeg behøver vise alle andre mennesker. Jeg mener bare, var det mig der gik rundt inde i IKEA med en sulten lille mand havde jeg nok lige fået bundet en stofble over så det dækkede ned så 1, mit barn lå i fred for alt det der foregår rundt om, 2. så jeg ikke behøvede at skulle vise alle folk mine svulmende bryster...

Hvordan har I andre gjort offentlige steder med en lille der blev sulten? Bare hevet frem til offentlige skue?? 

Hvis jeg har skullet amme offentligt, hvilket jeg virkelig har prøvet at undgå, så har jeg fundet et hjørne, laaaangt væk fra nysgerrige øjne og dækket mig til med en stofble.

Ellers, hvis turen er gået til ikea, så har jeg ammet i bilen, inden vi er gået ind og ammet igen i bilen inden vi skulle hjem igen.

Er meget blufærdig og er ikke til at vise patter ud over det hele.

Desuden er jeg også blufærdig på andres vegne og kan slet ikke snuppe at kvinder sidder og flacher deres yver, uden at tænke over at vi alle har forskellige grænser.

Man skal da selvfølgelig amme sit barn, men alt med måde!!!

*CAmilla 36+6

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.