amning - offentligt for alle?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. september 2011

MorDk

Jeg er personligt ikke sippet! Jeg vil mene det er op til den ammende mor selv. MEN man kan godt liiige tænkte lidt på omgivelserne og situations-bestemme lidt engang imellem. Jeg synes rigtig mange er enormt sippet hvad der angår amning! Jeg vil mene det er smukt og naturligt og kan slet ikke se noget forkert i det.

Jeg har ammet min dreng til han var ca. 10 mdr. og jeg ammede på Cafér, restauranter mm. Mit barn skal jo have mad! Og jeg går fx. IKKE ud på et toilet og ammer... det hænger ikke sammen.

Jeg har ofte valgt at dække mig til... og det har jeg udelukkende gjort for min egen skyld. MEN et eller andet sted kan jeg godt forstå din reaktion... for man kan jo ik lade være at kigge lidt når en mor "flasher" det hele... men i bund og grund så sys jeg det er andre der er for sippet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2011

SjeBets

jeg vil personlig hellere se på en kvinde der ammer sit barn, end de meget meget meget korte trøjer nogle piger har på eller meget lavtajlet bukser og ekstrem korte short som bestemt ikke overlader noget til fantasien. 

Hun giver mad, det kan jeg ikke hidse mig op over.

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

BinaMor skriver:

jeg kan ikke se problemet? havd gør det ved jer der "påvirker" jer så dårligt ved at se et bryst? hvad ulækkert er der ved det? hvad sexet er der ved det? det er jo ligefrem ikke en grøn skrigende slimkat der smider sig rundt med dødens farlge bomber. DET ER ET BRYST!! jeg sys bare det er fedt de gider amme istedet for alternativer.

IMO!

jeg kan bare ikke se hvorfor man skal gå med brystet frit fremme??

Altså jeg undres virkelig over det og kan overhoved ikke se noget som helst fjong fjing godt over det.. Som jeg skrev længere nede ville jeg have taget en stofble over dels for barnet ikke blev forstyrret og dels for at vise den respekt for andre mennesker, det er mig der har valgt at amme, det er sku ikke dem så hvorfor skal de så glo på mine bryster? 

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

MorDk skriver:

Jeg er personligt ikke sippet! Jeg vil mene det er op til den ammende mor selv. MEN man kan godt liiige tænkte lidt på omgivelserne og situations-bestemme lidt engang imellem. Jeg synes rigtig mange er enormt sippet hvad der angår amning! Jeg vil mene det er smukt og naturligt og kan slet ikke se noget forkert i det.

Jeg har ammet min dreng til han var ca. 10 mdr. og jeg ammede på Cafér, restauranter mm. Mit barn skal jo have mad! Og jeg går fx. IKKE ud på et toilet og ammer... det hænger ikke sammen.

Jeg har ofte valgt at dække mig til... og det har jeg udelukkende gjort for min egen skyld. MEN et eller andet sted kan jeg godt forstå din reaktion... for man kan jo ik lade være at kigge lidt når en mor "flasher" det hele... men i bund og grund så sys jeg det er andre der er for sippet

min reaktion kom lige så meget af at jeg synes den var "skamfuldt" ikke at passe bedre på sit barn i forhold til at det skulle have ro til at spise.. nu ved jeg ikke om du har været i IKEA en søndag? Der var mange mennesker, SERIØST mange mennesker. Alene den gang med gardiner der er yderst lille stod de 2 voksne, jeg , + 3 andre... 

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

maria_wt skriver:

Lige frem at gå rundt med brystet fremme... Det er ikke noget for mig.. Har altid selv pakket mig ind hvis jeg sad et sted med ikke ammene mennesker

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

SjeBets skriver:

jeg vil personlig hellere se på en kvinde der ammer sit barn, end de meget meget meget korte trøjer nogle piger har på eller meget lavtajlet bukser og ekstrem korte short som bestemt ikke overlader noget til fantasien. 

Hun giver mad, det kan jeg ikke hidse mig op over.

det vil jeg så også hellere. 

Men nu er det ikke det om det er mad eller ej. Det er mere det med brystet der står frit fremme, dernæst kun er dækket mikro lidt af et lille bitte hoved og en lille bitte baby der skal være til offentlige skue mens den spiser ... Jeg synes det er dybt forkert.. det er mit valg at få et barn ikke alle andres..

Jeg gider f.eks heller ikke se på junkier der står i kø i netto der skyder sig med nåle inde i køen fordi puuuuha nu skal de lige have deres fix... det er de også nødsaget til for at overleve... men det er jo ikke ok? 

Anmeld

6. september 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen SÅ meget i tvivl om det bare er mig der er totalt sart eller hvor den er gået galt men here it goes:

Jeg var i søndags i IKEA hvilket resten af DK nærmest også havde bestemt sig for at gøre jo.Da jeg stod og så på gardiner kom der pludselig en kvinde et par år ældre end mig med sit lille barn og en meget ældre mand, så jeg vil antage dette var hendes far, midt i gardingangen hiver kvinden så sit bryst frem så det stritter lige ud over det hele og tager så sit barn og ligger til.. Hun går altså rundt og ammer midt i IKEA med et  bryst der kun er meget lidt dækket af denne lille bitte baby.. Jeg blev simpelthen så pokkers foraget, og tænkte bare gør man virkelig det når man er blevet mor? Flasher man bare sine bryster med manglende respekt på om verdenen??

Jeg vil da også gerne amme når jeg en gang har født, men come on, det er ikke noget jeg behøver vise alle andre mennesker. Jeg mener bare, var det mig der gik rundt inde i IKEA med en sulten lille mand havde jeg nok lige fået bundet en stofble over så det dækkede ned så 1, mit barn lå i fred for alt det der foregår rundt om, 2. så jeg ikke behøvede at skulle vise alle folk mine svulmende bryster...

Hvordan har I andre gjort offentlige steder med en lille der blev sulten? Bare hevet frem til offentlige skue?? 

Jeg kan ikke lige se hvorfor det skulle være så slemt. Hvis min lille datter er sulten får hun altså mad, lige meget hvor jeg er. Det er en naturlig ting og bør ikke være noget man skal forsøge at skjule i min verden. Jeg er fuldstændig bedøvende ligeglad med hvem der ser mit bryst og ja jeg ammer gerne i Ikea. Gjorde det så sent som igår i supermarkedet, mens jeg gik rundt og handlede. Alternativet er en skrigende baby og det synes jeg ikke er fair for at andre ikke skal blive "påvirkede". Hvis jeg har en stofble med mig, dækker jeg naturligvis så godt som jeg kan, men det er altså ikke et MUST for at jeg vil amme MIT BARN.... Boede en årrække i Irland, hvor meget få mødre ammer og det i det hele taget er tabu, så har nok fået "knækket" nogle nakker i årenes løb, da folk i Irland praktisk talt stirre og med det samme begynder at hviske til hinanden. Det påvirkede mig ikke. Hvis folk her i DK kigger mærkeligt når jeg ammer, får de lige blikket og jeg har flere gange sagt: Kom du bare over og se med, det er et BRYST JA..... he he - så får folk hurtigt andet at kigge på. 

Knus

Stefanie 

Anmeld

6. september 2011

Frøken J.

BinaMor skriver:

jeg kan ikke se problemet? havd gør det ved jer der "påvirker" jer så dårligt ved at se et bryst? hvad ulækkert er der ved det? hvad sexet er der ved det? det er jo ligefrem ikke en grøn skrigende slimkat der smider sig rundt med dødens farlge bomber. DET ER ET BRYST!! jeg sys bare det er fedt de gider amme istedet for alternativer.

IMO!

Helt enig! Jeg ville ikke selv amme sådan, men jeg har meget svært ved at sætte mig ind i, at man kan blive decideret "påvirket" af et bryst. Det er for søren bare en gang fedt med en dut på :-)

Anmeld

6. september 2011

Anonym trådstarter

Frøken J. skriver:

Helt enig! Jeg ville ikke selv amme sådan, men jeg har meget svært ved at sætte mig ind i, at man kan blive decideret "påvirket" af et bryst. Det er for søren bare en gang fedt med en dut på :-)

men pointen i det er at for nogle er det krænkende... Jeg blev ikke krænket jeg blev bare smæk irriteret fordi jeg gider ikke gå rundt med min gravide mave og fordomsfulde blik fordi andre ter sig sådan i samfundet... Ja et barn skal have mad for at overleve, men en junkie skal også have sit fix, gider du se på det inde i et supermarked f.eks? Jeg gider nemlig ikke... 

Anmeld

6. september 2011

SjeBets

Anonym skriver:

det vil jeg så også hellere. 

Men nu er det ikke det om det er mad eller ej. Det er mere det med brystet der står frit fremme, dernæst kun er dækket mikro lidt af et lille bitte hoved og en lille bitte baby der skal være til offentlige skue mens den spiser ... Jeg synes det er dybt forkert.. det er mit valg at få et barn ikke alle andres..

Jeg gider f.eks heller ikke se på junkier der står i kø i netto der skyder sig med nåle inde i køen fordi puuuuha nu skal de lige have deres fix... det er de også nødsaget til for at overleve... men det er jo ikke ok? 

waou du sammenligner et lille væsen der får mad med en junkie der fixer ..... synes måske dit verdens billede er noget makabert. 

Den spiser ... når du sidder på cafe, eller på resturant ser du voksne mennesker spise, det her er tilfældigvis måden at spædbørn spiser på. 

Herre Jemina 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.