Økonomi, hvem styrer det hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

Levi&LilysMor

tithi skriver:

Her hos os er det mig der holder regnskab med økonomien og ordner alt med skat.

Hvis jeg selv skal sige det så gør jeg det godt Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og min kæreste får lærlingeløn, så inkomsten er lidt lille, på trods af det har vi sparet 22000 op siden april i år

MEN jeg synes også det kan være hårdt at det er mig der skal holde styr på det hele, og jeg ville gerne at min kæreste var ligeså så meget sat ind i det som mig, så vi kunne skiftes lidt.

Nå men jeg er sådan set bare nysgerrig på hvordan i ordner det hos jer, og i deles eller hvad?

Wow det var godt nok en flot opsparing, gid det var os herhjemme, , men her har vi jo stadig hver vores konto, men ser da hinandens hvis det er vi skal snakke om noget, men ellers er det manden som prøver at holde mig i kort snor og siger hvad han synes vi mest har brug for osv , og det er jo bare godt, kan også selv være god til det engang imellem, men smutte kan det også hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

Hvis jeg selv skal sige det så gør jeg det godt Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og min kæreste får lærlingeløn, så inkomsten er lidt lille, på trods af det har vi sparet 22000 op siden april i år

MEN jeg synes også det kan være hårdt at det er mig der skal holde styr på det hele, og jeg ville gerne at min kæreste var ligeså så meget sat ind i det som mig, så vi kunne skiftes lidt.

Nå men jeg er sådan set bare nysgerrig på hvordan i ordner det hos jer, og i deles eller hvad?

Jeg har det lige som dig!! Det er mig der står for det hele, og jeg gad også godt bare en gang imellem, at det var kæresten der lige tjekkede netbanken osv...

Her har vi opdelt det sådan så vi har en budget konto, hvor alle pengene ryger ind på, og så har vi hver en konto med lommepenge, og en konto til mad..

Jeg synes også jeg klarer det nogen lunde!! Hvis kæresten har været liiige lovligt tit på tanken eller ved bageren, så printer jeg et kontoudtukt ud til ham, hvor jeg har markerede alle små indkøbene, så han kan se at nu er det tid til at lægge dankortet i lommen igen!!

Stine og Lisa.

Anmeld

29. august 2011

tithi

Carina1977 skriver:

Jeg styrer min økonomi helt selv, hvilket jo også er logisk nok, idet at jeg jo bor alene

Men jeg tænker, hvad er der at styre? De fleste har vel en budget-konto og lader tingene køre over betalings-service? Jeg tænker.....det hele kører da automatisk.

Hvad er det i styrer? Forklar lige en meget uvidende omkring det her mysterie

Vi gemmer alle bonner, og jeg har lavet et regneark hvor jeg så skriver dem ind, så vi kan se præcist hvad pengene går til. Så har jeg et andet regneark til vores brændstoføkonomi hvor jeg regner ud hor langt vi kører på literen (der går lidt sport i det). Og så har jeg et stort regneark hvor jeg hver måned indtaster inkomst (det svinger da min kæreste for kørseltillæg) og hvor jeg indtaster alle udgifter, både de faste og alt andet.

Jeg er gået lidt amok med mine regneark, men det fungere for mig, og jeg har et rigtig godt overblik.

Anmeld

29. august 2011

Carina1977

tithi skriver:

Vi gemmer alle bonner, og jeg har lavet et regneark hvor jeg så skriver dem ind, så vi kan se præcist hvad pengene går til. Så har jeg et andet regneark til vores brændstoføkonomi hvor jeg regner ud hor langt vi kører på literen (der går lidt sport i det). Og så har jeg et stort regneark hvor jeg hver måned indtaster inkomst (det svinger da min kæreste for kørseltillæg) og hvor jeg indtaster alle udgifter, både de faste og alt andet.

Jeg er gået lidt amok med mine regneark, men det fungere for mig, og jeg har et rigtig godt overblik.

Ja så kan jeg godt se det er et stort arbejde

Jeg gemmer aldrig bonner, men hæver 1000 kr. hver uge, og så må jeg ikke bruge mere end det pr uge. det virker fint her

Nu har jeg også en fast månedlig indtægt og har ingen bil. Så jeg ved hele tiden, hvor mange penge jeg har.

Anmeld

29. august 2011

Fenja09

Herhjemme er det hovedsagligt min kæreste der står for økonomien, men jeg er altid med inden over. Så vi er nok mere fælles om det. Det har jeg det også bedst med.

/Fenja (39+5)

Anmeld

29. august 2011

janne1986

Herhjemme er det mig der styrer øokonomien.... Laver budgetter, snakker med banken når der skal resttes noget, betaler regninger osv....

Min Mand interessere sig ik for det....  Det er til tider træls... Specielt hvis jeg kan se forbruget skal skrues lidt ned, for så står man der som en anden mor.....

Men ud over det så elsker jeg det.... Elsker tal, elsker og sku få alt til og gå op...

Anmeld

29. august 2011

Frøken J.

tithi skriver:

Hos os er det mig. Vi har dog adskilt økonomi, så på dén måde kan jeg jo ikke forvalte hans økonomi, men det er i hvert fald mig der tænker mest over det og holder styr på madkontoen og betaling af regninger osv. Og det er også mig, der i aften tvinger ham til at oprette en budgetkonto og sætter den op for ham  

Anmeld

29. august 2011

SjeBets

jeg styrer min og han styrer hans, det er hans hus, så jeg overfører bare det som jeg skal betale for at bo hos ham. Mad planer laver vi sammen, men han kan snildt komme hjem og have brugt en mindre formue uden jeg bliver sur .. fordi som sagt vi har adskilt økonomi. Han har snakket om han gerne ville vi stod sammen på skødet, meeeeen det har jeg ikke lyst til ...  så hellere sådan her

Anmeld

29. august 2011

MosterA

Carina1977 skriver:

Jeg styrer min økonomi helt selv, hvilket jo også er logisk nok, idet at jeg jo bor alene

Men jeg tænker, hvad er der at styre? De fleste har vel en budget-konto og lader tingene køre over betalings-service? Jeg tænker.....det hele kører da automatisk.

Hvad er det i styrer? Forklar lige en meget uvidende omkring det her mysterie

Lige mine ord. 

Vi har heller ikke noget i dagligdagen der skal styres. Det er kun hvis der er ændringer i f.eks. lån eller nu her hvor vi skal tage stilling til hvordan vi skal gøre når vi nu får en lille, at der er noget at snakke om og så tager vi det ALTID selv. 

Vi kan begge gå på netbank og opdager den ene at der er overskud/underskud på en konto snakker vi samme om vi skal overføre nogle af dem til opsparing eller hvilken konto vi skal dække underskudet fra. 

Der er ikke nogen af os der gør noget uden at den anden ved det!

Anmeld

29. august 2011

Mi

Jeg holder styr på økonomien herhjemme.

Jeg er statsminister, finansminister, trafikminister, sundhedsminister, socialminister og en masse andre kasketter herhjemme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.