Økonomi, hvem styrer det hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

PernilleogDennis

tithi skriver:

Nej for husker de nu det hele?

Lige præcis, Og så kommer der en rykker på et eller andet... "skat.. har du ikke betalt ..... " " Øøøøh joow... naarj....... Ups... " Hvor kan jeg bare lige høre det.. haha

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

tithi

PernilleogDennis skriver:

Lige præcis, Og så kommer der en rykker på et eller andet... "skat.. har du ikke betalt ..... " " Øøøøh joow... naarj....... Ups... " Hvor kan jeg bare lige høre det.. haha

HIHI ligepræcist

Anmeld

28. august 2011

MosterA

Her er det os begge to. Vi har ikke de store ændringer til dagligt så når er er noget så tager vi det sammen. 

Jeg syntes det er dejligt at vi begger er lige meget inde i vores økonomi, så er der heller ikke noget der kommer bag på nogle af os. 

Anmeld

28. august 2011

Sakris

Det gør min kæreste. Han har puttet alt i regneark. Jeg indbetaler bare et fast beløb hver måned også bruger jeg løs bagefter  

Vi er egentlig ret gode til at snakke om det hvis der er noget. Som hvis den ene mangler penge eller fælleskontoen er ved at gå i underskud. Det er dog altid min kæreste der overskuer situationen og beregner på hvad vi gør.

Anmeld

29. august 2011

Lisbeth85

Jamen her har vi en budgetkonto, som vi begge overfører x-antal kroner til pr. måned. Der bliver altid sat en sjat for meget ind, så vi har råd til en uventet regning el. lignende.

Jeg VIL ikke lade ham ordne det alene, men vil selv rigtig gerne være med til at have styr på det hele. Lige pt. er det mest mig, da han flyttede ind i min lejlighed, og derfor min konto, som regningerne trækkes fra. Men han ser med og er med til at betale det hele på lige fod med mig.

Det er ikke fordi, at jeg ikke stoler på ham, at jeg ikke vil lade ham gøre det, men simpelthen fordi jeg selv vil se, hvad vi bruger og på hvad

Anmeld

29. august 2011

moars

mest mig! Dog er det manden der tager stilling til procenter osv. osv. f.eks. har vi lige fået tilbus om at få omlagt huslån m.v. da renten er gået lidt ned.....og her er det ham der regner på om vi skal det osv. Det samme med skat. Det er også ham der mest kan finde ud af det.

Ellers er det mig i dagligdagen der f.eks. har kontakt med bank ordner evt. regninger tjekker konto osv. osv.

Anmeld

29. august 2011

Madam Blå

tithi skriver:

Her hos os er det mig der holder regnskab med økonomien og ordner alt med skat.

Hvis jeg selv skal sige det så gør jeg det godt Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og min kæreste får lærlingeløn, så inkomsten er lidt lille, på trods af det har vi sparet 22000 op siden april i år

MEN jeg synes også det kan være hårdt at det er mig der skal holde styr på det hele, og jeg ville gerne at min kæreste var ligeså så meget sat ind i det som mig, så vi kunne skiftes lidt.

Nå men jeg er sådan set bare nysgerrig på hvordan i ordner det hos jer, og i deles eller hvad?

Herhjemme er det mig, der styrer ALT vedr. økonomi. Og det har ærligt talt pisset mig at længe. Synes det er et stort ansvar at stå med alene. Min kæreste er super dårlig til tal og penge, så jeg har lige så stille overtaget alt.. Eftersom han bare lader stå til - så kan jeg ikke lade være med at gå ind og overtage..

MEN! Nu skal der andre boller på suppen. Han skal nu tage del i, at have overblik og også selv kunne finde ud af nogle ting Så håber at vi fremover begge er inde over 'økonomien

Anmeld

29. august 2011

netdaddy

Hos os deles vi om det.

Vi styrer det hele via regneark, og laver regnskab hver måned, så vi kan se hvordan tingene udvikler sig.

Vi har en budgetkonto hvor størstedelen af min løn bliver overført til, og så foretages de daglige indkøb via min hustrus konto.

Når det kommer til skat og selvangivelsen, så er det mig der ordner det. Ikke fordi jeg har vildt meget forstand på det, men dog lidt mere end min hustru.

Så her er vi altså fælles om det hele...

Anmeld

29. august 2011

Sesse89

100% mig.

Jeg ordner alt, forvalter, ind deler og er endda på dus med min bank mand

Jeg har fuldmagten til alle kontoer og lig for tiden hvor vi spare op styr jeg også hvor meget der bliver lagt til side fra kærestens løn, mit eget og alt andet.

Det er også mig der ringer til f.eks kæresten fagforening og alt.

Anmeld

29. august 2011

Mira0911

Det er mig der står for det her... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.