Økonomi, hvem styrer det hos jer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. august 2011

-Sigrid-

tithi skriver:

Her hos os er det mig der holder regnskab med økonomien og ordner alt med skat.

Hvis jeg selv skal sige det så gør jeg det godt Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og min kæreste får lærlingeløn, så inkomsten er lidt lille, på trods af det har vi sparet 22000 op siden april i år

MEN jeg synes også det kan være hårdt at det er mig der skal holde styr på det hele, og jeg ville gerne at min kæreste var ligeså så meget sat ind i det som mig, så vi kunne skiftes lidt.

Nå men jeg er sådan set bare nysgerrig på hvordan i ordner det hos jer, og i deles eller hvad?

Vi snakker faktisk sammen om det, men hvis det er en bestemt, så må det være manden

Dog ved jeg altid hvor meget vi har brugt, på hvad og hvorfor Og især; hvor meget vi har tilbage 

Vi har hver sin konto, men vi kalder det fælles økonomi - og det bliver også slået sammen når vi skal giftes til maj  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. august 2011

ano14316

Her er det kæresten.. 

Jeg er så dum til sådan noget.. jeg får aldrig betalt regningerne til siden og sådan... og har været ved at ryge i RKI mange gange simpelthen fordi jeg ikke lige får betalt, og det koster mig jo mange penge.. 

så nu meddeler han mig hvor mange penge han skal have af mig, og det får han så.. jeg opdagede så i går at han vidst ikke har kunnet lige at sige at jeg betaler for lidt for lidtså nu sætter jeg det op så han også har lidt at leve for.. 

Anmeld

29. august 2011

Københavnermor

Herhjemme er det 100% manden der står for alt med økonomien. Jeg skal kun ordne nogle få ting selv.

Det fungere bedst for os på den måde, fordi vi har to helt forskellige måde at lave regnskab på, så vi blev altid uenige når vi talte om det. Så vi aftalte at han står for det og så fortæller han mig jævnligt hvordan det står til - altså, om jeg lige i en periode skal svinge dankortet lidt mindre

Vi har fælleskonto, det har vi haft siden vi blev gift for 4 år siden.

Vi er begge tilfredse med vores ordning og har heldigvis rigtig god økonomi

Anmeld

29. august 2011

Frk-Lotusblomst

Herhjemme er det mig der ligger budgetter, betaler regninger, flytter penge rundt (hvis der har været overskud --> opsparing) o.s.v o.s.v.

Dog er manden sat rigtig godt ind i tingene, så han kan, hvis nødvendigt, godt styre det.. Han kommer helt sikkert til at glemme noget (erfaring. haha), men han vil gøre hans absolut bedste. <3 hihi

Anmeld

29. august 2011

tithi

Tak for jeres svar Det ser ud som om det hos de fleste er damen der står for økonomien, ligesom her hos mig. Jeg tror jeg vil tage fat i min kæreste og sige han godt lige må komme lidt på banen

Anmeld

29. august 2011

FrkLarsen

tithi skriver:

Hvis jeg selv skal sige det så gør jeg det godt Jeg er sygemeldt på kontanthjælp og min kæreste får lærlingeløn, så inkomsten er lidt lille, på trods af det har vi sparet 22000 op siden april i år

MEN jeg synes også det kan være hårdt at det er mig der skal holde styr på det hele, og jeg ville gerne at min kæreste var ligeså så meget sat ind i det som mig, så vi kunne skiftes lidt.

Nå men jeg er sådan set bare nysgerrig på hvordan i ordner det hos jer, og i deles eller hvad?

Her står jeg for økonomien 

Anmeld

29. august 2011

TR

tithi skriver:

Hos os er det mest mig, for jeg VIL have et overbrik over tingene ! ...
Kæresten syynes det godt at jeg har det sådan ..

Anmeld

29. august 2011

Frk.S

Vi deles om det!

Anmeld

29. august 2011

Zelinasmor

Herhjemme er det mig! Min kæreste bruger alle sine penge den dag de er udbetalt ellers. Men han har så også selv valgt at det er mig der skal styre det :-)

Anmeld

29. august 2011

Carina1977

Jeg styrer min økonomi helt selv, hvilket jo også er logisk nok, idet at jeg jo bor alene

Men jeg tænker, hvad er der at styre? De fleste har vel en budget-konto og lader tingene køre over betalings-service? Jeg tænker.....det hele kører da automatisk.

Hvad er det i styrer? Forklar lige en meget uvidende omkring det her mysterie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.