Hvilke krav stille du din tumling på 15 mdr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2011

dorthemus

Anke skriver:

Wohoo! Så skal det nok gå stærkt nu (sagde jeg også til mig selv for en måned &nbsp. Men uh, hvor er det frustrerende, når alle andre både går og løber omkring.

Fedt, at hun spiser! Og selvfølgelig spiser hun grimt, det har jo også taget Elina et halvt år at spise pænt (pænere &nbsp.

......psst den grimme side af mig, skal bide mig selv i tungen for at kunne skrive/sige tillykke til dem hvis børn kan gå...fnis

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2011

Koen.

Jeg synes det er super det dine drenge kan, og synes ikke det er for høje krav

Lærke 16 mdr: kan godt selv tage tøjet af (men på de HELT forkerte tidspunkter ) Hun spiser selv, der er dog dage hun gerne vil hjælpes (som regel hvis hun er træt) Hun smider ikke selv bleen i skralderen da jeg står ti cm fra blespanden så jeg gør det selv MEN "forventer" at når hun eks. har spist en ostehaps, så smider hun skraldet i skraldespanden og de synes hun er evig sjovt
Hun hjælper selv med at rydde op og hænge jakke og sko på plads når vi kommer hjem ovs.

Bøjlen har vi stadig på tripp trappen, hvorfor? jaaaeh tror jeg er for banke for at hun skal falde ned (hun er en vildbasse)

Anmeld

28. august 2011

AWO

dorthemus skriver:

......psst den grimme side af mig, skal bide mig selv i tungen for at kunne skrive/sige tillykke til dem hvis børn kan gå...fnis

Eller skrive: Ih, tillykke - men kan dit barn måske stable duploklodser??

Heldigvis har jeg en veninde, hvis børn først gik med 18 mdr., så hun synes, det er helt vildt tidligt, at Elina næsten kan!

Anmeld

28. august 2011

dorthemus

Anke skriver:

Eller skrive: Ih, tillykke - men kan dit barn måske stable duploklodser??

Heldigvis har jeg en veninde, hvis børn først gik med 18 mdr., så hun synes, det er helt vildt tidligt, at Elina næsten kan!

Duploklodser...det kan Runa så heller ikke, hahaha

Anmeld

28. august 2011

Mortiltodrenge

Frederik 15 måneder præcis i dag

• spiser selv med gaffel og ske
  • drikker selv af kop
  • hjælper med at dække bord
  • henter selv sine sko, når vi skal afsted om morgenen
  • henter selv en kop, når han er tørstig

Men han kan ikke tage sine bukser af, har stadigvæk bøjle på triptrap stolen.

Anmeld

28. august 2011

Louise mortil4

Her hjemme stilles der også "store" krav til vores den mindste, hun er godt nok 26 mdr nu men da hun var 15 mdr kunne hun selv

kravle op i højstolen (det er en hokuspokus) mens vi står bag ved for at hun ikke falder og slår sig.

Selv tage bukser på og af samt selv tage bleen af  og putte det i blespanden/vasketøjskurven.

Spise sin mad selv både ske og gaffel og rygbrød i større stykker som hun skulle bide af.

selv gå op og ned af vores trappe uden for, den ar 3 trin.

Hjælpe med at tage legetøjet på plads.

Nu hvor hun er 26 mdr kan hun jo så meget mere, men når man har flere små på en gang så er de altså bare nød til at kunne selv med nogen ting, så er det jo bare at opmundre dem til at lære og sys det er sjovt.

Jeg sys bestemt ikke du gør noget forkert.

Anmeld

28. august 2011

Malene84

dorthemus skriver:

HAHAHAHA... det er derfor man kun kan holde af dig søde! Du ligner totalt en engel, men jeg VIDSTE bare at du da må have "onde" tanker en gang imellem

Anmeld

28. august 2011

Ranarupta

Malene84 skriver:

åååhhhh men så har jeg jo for høje krav...  

Nej, det tror jeg altså. Ikke hvis de kan og hvis de vil Børn er jo forskellige og så længe, du ikke flipper ud på dem, når de ikke gør det, så skal du ikke blive trist.(jeg kan i øvrigt slet ikke forestille mig dig, som en udflippende mor!!)Kram!

Anmeld

28. august 2011

SpunkenJo

Hey tøser,

Herhjemme føler jeg lidt, at jeg ubevidst svinger pisken lidt hårdt. Jeg forventer, at de selv spiser deres mad med enten ske el. gaffel, at de peger på det de gerne vil ha' i stedet for at græde, selv tager strømper og bukser af, smider deres ble i skraldespanden osv.

Jeg kan se, at det hjælper - det gør dem så mega stolte at have et ansvar. Og er ret sikker på det sidste ende ender med 2 stærke selvstændige gutter.

Må jeg høre om jeres hverdag?

Jeg kan fx også se, at jeg ubevidst beholder dem nede i babyfasen på nogle områder fx. ved stadig at have bøjle på Stokkestolen (så lærer de ligefrem ikke at kravle op på stolen selv  Har I pillet dem af?

Jeg syns du kan stille alle de krav du beskriver uden problemer.

Det handler bare om hvordan man gør det. Og sker det uden konflikter, og som en helt naturlig ting, så blir det jo også bare en helt naturlig ting

Du kan også sagtens stille flere, det hele et op til dig, for du kender dem bedst

Jeg syns det er dejligt med en mor der ikke pakker ind i vat og curler sine børn rundt!

Dine drenge blir seævstændige og stærke. De får personlighed, karakter og en fed forståelse for at verden hænger bedst sammen når vi alle yder

Anmeld

28. august 2011

dash..

hold da op hvor er de dygtige  sådan..

vores søn på 16 måneder kan.

• spise selv med ske og gaffel
  • drikke selv af kop
  • smide hans tøj i vaske kurven(når man forklare ham det)
  • hente hans sko og morgenen (kan ikke selv tag dem på)
  • tag hans jakke ned fra hans knage(kan ikke selv få den på)
  • han hjælper med at rydde hans legetøj op (vi har fire kurve, så det er meget simpelt)
  • åbner selv kølskabet, hvis han er tørstig eller sulten.

vi har slet ikke overvejet at tag bøjen af stolen endnu - troede førest man gjorde det når de var i 2+ års alderen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.