Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Magnus er 16 mdr. Han spiser alt sin mad selv, noget af den med gaffel og noget med hånd. Han bærer selv sin ble ud til døren, jeg åbner, og han smider den ud. Forleden hjalp han med til at tømme opvasker - jeg satte tingene på bordet ud for de underskabe, de skulle i, og han kom og pegede ivrigt på dem. Så han fik skåle, gryder, kopper osv., og jeg åbnede skabene og han satte ind. Og så synes han åbenbart, at det er en ren leg, når jeg rydder op, for der efterligner han i stor stil og smider legetøjet i kurven med små hvin hver gang han rammer - at han så efterfølgende fisker alt op igen er en anden sag.
Der er ingen af de ting, jeg har arbejdet på at lære ham. Han har selv vist interesse, og så har han fået lov at prøve. Er der dage, hvor han ikke gider, så bliver han ikke tvunget til det. En fra min MG har en dreng på samme alder, der er med til at dække bord. Hvis de viser interesse, er det da bare om at lade dem prøve.
Magnus kan ikke selv kravle op på sin stol, og bøjlen er stadig på. Han kan ikke tage buskerne af endnu, men strømperne piller han af ved enhver given chance.
Anmeld