Hurtig hjælp.. angående pris på kage.. også jer der ikke bager!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

Den lykkelige

Lunae skriver:

Du skal sgu ikke lave hendes kage - helt ærligt! Hun bliver meget klogere, når hun opdager hvor dyrt det er!

Ja tænker jeg også.. selvom det måske er lidt strengt..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

AndreasMor84

Den lykkelige skriver:

Den er også bare super fin!!
Ja jeg plejer også bruge ca de penge på fyld..
Den der drømmekage bunde.. laver du bare en kage også skiller den i flere bunde??
Den klasker ikke sammen og bliver smattet når der kommer "vådt fyld imellem??

Tak. Ja bare fondant koster jo 120 kr. ca. for 2 kg og der går jo nemt en halv pakke til overtræk af 2 kager + pynt - så har jeg allerede brugt de første 60 kr.

Ja jeg laver bare en alm. drømmekage. Har aldrig tænkt over at den blev smattet? Jeg plejer at lade mit fyld stivne lidt inden jeg kommer det i, hvis det er med husblas, så det ikke er så "vådt" når det kommer i

Anmeld

26. august 2011

Lunae

Den lykkelige skriver:

Ja tænker jeg også.. selvom det måske er lidt strengt..  

Det er sgu ikke strengt - det er da mega tarveligt af hende, at hun ikke står ved jeres aftale, fordi hun vurderer at det er for dyrt. Du har jo allerede handlet ind til det!!

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

Solstråle2011 skriver:

Man skal jo også helst gøre det fordi man kan lide det og ikke af pligt

Ja det rigtig nok.. men synes bare generelt når folk snakker om dt til mig og synes det en helt fair pris for materialer.. så skal de jo bare tænke på de timer man ligger i det.. tit laver jeg det jo en hel lørdag.. også til en fremmed.. så synes jeg altså man skal have noget for timerne man ligger i..
Til min familie, venner osv ville jeg med glæde lave uden beregning for noget, end hvis folk bestiller som man ikke kender..

Anmeld

26. august 2011

AndreasMor84

Den lykkelige skriver:

Ja det rigtig nok.. men synes bare generelt når folk snakker om dt til mig og synes det en helt fair pris for materialer.. så skal de jo bare tænke på de timer man ligger i det.. tit laver jeg det jo en hel lørdag.. også til en fremmed.. så synes jeg altså man skal have noget for timerne man ligger i..
Til min familie, venner osv ville jeg med glæde lave uden beregning for noget, end hvis folk bestiller som man ikke kender..

Enig enig

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

Solstråle2011 skriver:

Tak. Ja bare fondant koster jo 120 kr. ca. for 2 kg og der går jo nemt en halv pakke til overtræk af 2 kager + pynt - så har jeg allerede brugt de første 60 kr.

Ja jeg laver bare en alm. drømmekage. Har aldrig tænkt over at den blev smattet? Jeg plejer at lade mit fyld stivne lidt inden jeg kommer det i, hvis det er med husblas, så det ikke er så "vådt" når det kommer i

Ok tusind tak..
Men laver du så en stor kage og deler i flere bunde?? Eller bager du den bare af flere omgange? Og er det ganske alm. drømmekage opskrift?? Ja undskyld alle de spørgsmål.. Men plejer lave med lagkage bunde opskrift.. men vil gerne have dem højere og mere kageagtig.. så tænkte på sådan rigtig kage næste gang.. men altså har kun prøvet med choko og ikke lyse bunde..

Anmeld

26. august 2011

AndreasMor84

Den lykkelige skriver:

Ok tusind tak..
Men laver du så en stor kage og deler i flere bunde?? Eller bager du den bare af flere omgange? Og er det ganske alm. drømmekage opskrift?? Ja undskyld alle de spørgsmål.. Men plejer lave med lagkage bunde opskrift.. men vil gerne have dem højere og mere kageagtig.. så tænkte på sådan rigtig kage næste gang.. men altså har kun prøvet med choko og ikke lyse bunde..

Åhh ja glemte jo at svare på dét Ja jeg laver altid bare en stor kage, som jeg deler i 2 eller 3 bunde alt efter ønske og fyld Synes det er meget nemmere og så bliver kagen også højere, synes jeg, end hvis du bare laver 3 bunde

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

Lunae skriver:

Det er sgu ikke strengt - det er da mega tarveligt af hende, at hun ikke står ved jeres aftale, fordi hun vurderer at det er for dyrt. Du har jo allerede handlet ind til det!!

Ja lige præcis.. og brugte vildt lang tid på nettet igår til at finde inspiration fra andre kager og finde på farver og indfarvet fondant og købte de ting.. Irritere mig hun ikke står ved en aftale..

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

Solstråle2011 skriver:

Åhh ja glemte jo at svare på dét Ja jeg laver altid bare en stor kage, som jeg deler i 2 eller 3 bunde alt efter ønske og fyld Synes det er meget nemmere og så bliver kagen også højere, synes jeg, end hvis du bare laver 3 bunde

Det helt ok..
Men hvordan gør du?? Bare med kniv  Eller har du sådan et redskab??

Anmeld

26. august 2011

AndreasMor84

Den lykkelige skriver:

Det helt ok..
Men hvordan gør du?? Bare med kniv  Eller har du sådan et redskab??

Jeg har sådan en kagedeler der kan indstilles i højden. SÅ nemt og så kostede den altså ikke alverden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.