Hurtig hjælp.. angående pris på kage.. også jer der ikke bager!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2011

henh01

Den lykkelige skriver:

Men det var også billigt..  For bare fyldet i sig selv koster kassen.. Lavede en kage til min mormors fødselsdag som var ca. 35x25 cm og der kostede den 350 kr at lave (bare fyldet).. også har man jo brugt penge på udstyr og tager lang tid med detaljeret pynt..
Men kan sagtens følge dig.. det jo "bare" kage..

hvordan kan det blive så meget i fyld?

Min sidste kage kostede mig 250 kr i fyld plus plastik fodboldfigurer og det var en kage der målte 33*43. Prisen er inkl fondant og pastafarve.

Fyldet var skovbærfromage og marabou daim mousse og den var smurt op med naturel fromage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2011

astridt

Solstråle2011 skriver:

Det er dælme billigt sluppet.. 12,5 pr. kuvert.. wow..

Ja lige mine ord -det kan man jo ikke en gang købe en hindbærsnitte til hos bageren!!!! Og det må endda ligge i flere dage i disken!!!!!

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

hvordan kan det blive så meget i fyld?

Min sidste kage kostede mig 250 kr i fyld plus plastik fodboldfigurer og det var en kage der målte 33*43. Prisen er inkl fondant og pastafarve.

Fyldet var skovbærfromage og marabou daim mousse og den var smurt op med naturel fromage.

Lavede det med lagkagebunde.. der skulle til en portion bruges 18 æg..  den skulle så lige ganges med 3.. Så brugte jeg for 80 kr toblerone og 50 kr hindbær, 2,5 l. fløde, 500 g. yoghurt, ja og sukker, kartoffelmel, alm. mel og vanilie sukker, palmin, flormelis, lurpak osv.. så blev det 350 kr..

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

astridt skriver:

Ja lige mine ord -det kan man jo ikke en gang købe en hindbærsnitte til hos bageren!!!! Og det må endda ligge i flere dage i disken!!!!!

ha ha... måske gæsterne ville se lidt underlige ud i hovedet hvis man serverede "gamle" og tørre hindbærsnitter..  

Anmeld

26. august 2011

henh01

Solstråle2011 skriver:

Det er dælme billigt sluppet.. 12,5 pr. kuvert.. wow..

Det må have været til 35 personer så for gav 15 kr. (der var MEGET kage tilbage)

Mener at 15 kr per kuv for en kage lavet af en nybegynder (ikke fordi du ikke er dygtig) er fair.

Anmeld

26. august 2011

Den lykkelige

henh01 skriver:

Det må have været til 35 personer så for gav 15 kr. (der var MEGET kage tilbage)

Mener at 15 kr per kuv for en kage lavet af en nybegynder (ikke fordi du ikke er dygtig) er fair.

Tja men så tror jeg ikke jeg vil tage imod bestillinger alligevel..  For de to kager jeg lavede til min datters barnedåb (40 pers) de tog mig 7 timer med alt arbejdet.. og hvis fyldet i sig selv koster ca 300 kr.. ja så er det jo ren tilsætning.. Så tror jeg hellere jeg vil bruge weekenden med min lille familie..
Men er jo ikke ny begynder.. bare min første bestillingskage jeg får penge for..

Anmeld

26. august 2011

AndreasMor84

henh01 skriver:

Ja okay. Synes nu mere prisen bør afspejle hvilken kage der er snak om. Altså er det en hvor der skal laves meget specielt pynt som tager lang tid osv. eller er det bare en "hurtig" kage med blomster og et navn.. Men det er jo forskelligt hvad man synes

Anmeld

26. august 2011

henh01

Solstråle2011 skriver:

Ja okay. Synes nu mere prisen bør afspejle hvilken kage der er snak om. Altså er det en hvor der skal laves meget specielt pynt som tager lang tid osv. eller er det bare en "hurtig" kage med blomster og et navn.. Men det er jo forskelligt hvad man synes

den jeg fik var en firkantet kage, med en pude med en baby på. Der var klodser med hans navn, 2 sko og noget andet jeg ikke lige husker den var super flot og rigtig lækker.

Anmeld

26. august 2011

lenec

Har i set min bryllupskage med topfigurene i sukker og springvand, den var til 80 personer, med danske jordbær i, selve topfiguren, tog vel ca. 30 timer at lave, og den kostede 2500.00 kroner i matrialer.

Anmeld

26. august 2011

norenberg

laver selv kager og skulle jeg tage penge for dem vil jeg nok forlange 350-400 kr for en på størrelse med en bradepande....kan ikke forstå jeres løber så højt op i pris...lavede to kager i bradepande størrelse med fondant...figure...billeder tryk...tobleronefyld og hindbærfyld....som sammenlagt røg i 375 kr for begge to...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.