jeg ammede i de første 3 måneder..
og jeg elskede det ikke... jeg kunne ikke sidde og nyde det og jeg kunne ikke koncentrere mig om det og jeg kunne mærke på mig selv at jeg begyndte at føle mig fanget.. at jeg ikke kunne foretage mig noget fordi jeg havde et barn der var afhængig af mit bryst hver 3 time... og det kunne jeg ikke leve med...
havde det kun været det med at jeg kunne få stress over at mit barn var afhængig af mig havde jeg fortsat fordi så havde jeg nok været endnu mere stålsat på at amme fuldt til han ikke skulle ammes længere.. men når de andre ting spillede ind kunne jeg slet ikke overskue at kæmpe for at blive ved med at amme...med samarbejde med sundhedsplejersken og min egen læge besluttede vi at jeg skulle have ammestop piller og derfor gik vi over til flaske. og da den beslutning blev taget faldt der en sten fra mit hjerte og jeg fik ro på igen til at kunne nyde mit barn... og kæresten nød at han kunne være med til det hele..
og jeg er stadig den dag i dag glad for at jeg valgte det. og jeg er glad for at jeg holdte ud og ammede ham i 3 måneder...
mit næste barn når det engang skal planlægges osv. vil jeg også amme. for mine følelser kan have ændret sig på det tidspunkt...
Anmeld