Hvorfor vælger nogen ikke at amme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

Frøken J.

Vivian87 skriver:

Jeg har det præcis ligesom dig! Sys det er SÅ ubehageligt, bare det mindste strejf kan gøre mig dårlig!

Men jeg har også valgt at give det en chance at amme når vores pige kommer om aaaalt for lang tid Så har jeg i hvert fald givet det en chance, og duer det så ikke så er det desværre sådan det må være - men giver ikke op uden kamp

Sådan har jeg det også: Giver ikke op uden videre. Er med på, at det er det bedste for barnet, hvis det kan lade sig gøre. Men ja, har det svært ved det. For kan virkelig ikke snuppe det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

SussieThyssen

Luna F. skriver:

Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.

Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det?

OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone

Jeg har ikke ammet mine mere end det jeg kunne.
Jeg kommer tilsyneladende fra en slægt af kvinder, hvor vi var dårlige ammere og ganske enkelt ikke producerede mælk nok.
Jeg gav, hvad jeg havde hvilket på intet tidspunkt var nok til, at det overhovedet kunne måles.
Med nr 1 kæmpede jeg en sej kamp, men gav op efter en halvanden uges tid, og gav så hvad jeg havde og fodrede efter med flaske..og uden nogen dikkedarer fik de to næste flaske fra start, men selvfølgelig fik de også den smule jeg havde indtil det stoppede helt omkring 8 uger efter ved start af første mens.

Nå nu har amning heller ikke været mit store ønske, det var da meget hyggeligt, men det har været lige så rart med flasken, hvis ikke mere.
Så vi er nok forskelligt indrettet i den retning.
Og fordelen ved flasken er jo at faderen kan deltage meget mere aktivt omkring tilknytningen og pasningen af barnet, hvilket min daværende mand også gjorde.

Jeg har siden tænkt over om der er en sammenhæng mellem den dårlige mælkeproduktion og så det at jeg også var ekstrem svær at graviditetsteste, men jeg ved det ikke.
Både min mor og min mormor var lige så dårlige ammere, som jeg.

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. august 2011

SjeBets

uha der er mange ting jeg ikke forstår, og alligevel gør jeg jo ved at vi er alle forskellige, og ikke alle kan lide tanken om at amme, eller at amme, så synes jeg bestemt heller ikke man skal gøre det. 

Jeg ammede begge mine, vidste ikke om jeg ville da jeg var gravid med den første, men det kom naturligt og sådan var det. Min svigerinde ammede ikke, hun prøvede med den første men det fungere bare ikke hverken for hende eller barn så hun valgte det hurtigt fra og nummer to har hun ikke ammet. 

jeg blev heller ikke selv ammet, eller min søster, vi ville ikke, min bror er så som den eneste.  men vi er nu hverken mere syge end andre eller andet .. . 

Men ja ... fred være med det , vi er forskellige, jeg forstå heller ikke hvorfor folk ikke altid kan lide de samme ting som mig. Så ville det hele da være meget nemmere ....

Anmeld

20. august 2011

MetteS81

Jeg ammede min datter i 6-7 uger....

Jeg fik 3 x brystbetændelse og fik gnavet et lille stykke af venstre brystvorte af, puuuha det gjorde bare så ondt....men derudover brød jeg mig ikke om følelsen af mælken derinde. Jeg synes det var ubehageligt, og brød mig heller ikke om at det sivede ud fx om natten...

Så når jeg får nr 2 bliver han/hun flaskebarn fra start..

Anmeld

20. august 2011

Kløver

Luna F. skriver:

Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.

Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det?

OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone

Jeg valgte at droppe amningen da jeg simplethen ikke havde mælk nok, ville så gerne, men efter 3 mdr måtte jeg give tabt, gav først bryst så slaske og malkede ud, og efter 40 min udmalkning kom der kun 20-40 ml til sidst, så blev alt alt for surt, så han får flaske Jeg håber dog at kunne amme næste gang.

Anmeld

20. august 2011

baby012

Uha jeg håber ikke jeg får nogen problemer med amningen ville simpelthen være så ked af at skulle opgive det. 

Anmeld

20. august 2011

MetteS81

MetteS81 skriver:

Jeg ammede min datter i 6-7 uger....

Jeg fik 3 x brystbetændelse og fik gnavet et lille stykke af venstre brystvorte af, puuuha det gjorde bare så ondt....men derudover brød jeg mig ikke om følelsen af mælken derinde. Jeg synes det var ubehageligt, og brød mig heller ikke om at det sivede ud fx om natten...

Så når jeg får nr 2 bliver han/hun flaskebarn fra start..

Prøvede lige at rette i indlægget men det ville ik helt... har lige lidt ekstra...

Udover at jeg ikke vil gå det samme igennem med betændelser osv + at jeg ikke brød mig om at have mælken i brysterne (det handlede om spændingerne, når det lækkede, og selve tanken om at mælken var derinde) så synes jeg det er dejligt at min kæreste og jeg er fælles om at give mad. Vi kan mærke på vores datter at vi begge er "favoritter"  og det er også en af grundene til at vores næste bliver flaskebarn fra start.

Anmeld

20. august 2011

Frk Mig

jeg ammede Noah i 10 dage .. men da han ikke kunne tage venstre bryst gjorde det at han ikk blev mæt .. så vi gik over på flaske så han kunne blive mæt .. når lille mand kommer til feb bliver han os flaske barn .. for bryder mig ikk om at amme 

Anmeld

20. august 2011

elvital

Luna F. skriver:

Jeg ammede i 4 mdr og nød det bestemt ikke! Var meget glad da jeg endelig stoppede! Vidste allerede inden fødslen at jeg ik ville kunne lide det! Men var vist blevet overbevist om at det var 'egoistisk' at føle sådan så derfor bed jeg det i mig i 4 mdr! Kommer der et barn mere så vil jeg ikke amme! For jeg synes af uforklarlige grunde at det er ubehageligt!

Anmeld

20. august 2011

svanen73

Min første graviditet med tvillinger...der valgte jeg det bevidst fra. Jeg var kun 20 dengang og kunne ik overskue at ha 2 babyer i babserne hver 3 time døgnet rundt.

Denne gang med min søn, ammede jeg kun et par dage. Jeg fik desværre KS og havde så ondt...kunne ik holde ud oz at ha ondt i boobsene, så jeg valgte at stoppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.