Hvorfor vælger nogen ikke at amme ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

N&J

Peanut skriver:

Jeg har en bekendt, som har et barn.. Hun ammede til at starte med, men hendes bryster blev mindre fyldige så stoppede hun. Og nu er de jo mindre end før fødslen, og det har hun det skidt med... Og hun har så fortalt mig, at næste barn hun skal have, bliver flaskebarn...

Jeg stod også uforstående overfor dette, da jeg selv regner med at amme, men hvis mine nipples bliver flået, som FrkLarsen beskriver det, tror jeg så sandelig også jeg stopper.

Hvis hun tror at amning har indflydelse på hendes bryster, så er hun lidt naiv, brysterne fyldes jo stadig med mælk, som en naturlig reaktion, og om man så vælger at amme eller ej, så har brysterne jo stadig gennemgået en forandring, så selve amningen har intet med brysterne og deres tendens til at hænge lidt mere efter fødsel og mælkeproduktionen er stoppet.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

N&J

FrkLarsen skriver:

Dav med dig 

Jeg ammede kun i lidt over en måned hvorefter Emilie så fik flaske resten af tiden som mælkebarn.

Jeg stoppede med at amme fordi at det kørte mig psykisk ned at mine brystvorter var blevet flået mere eller mindre af! 

Det gjorde simpelthen så ondt at man nok ikke kan forstå det hvis ikke at man selv har prøvet det. 

Jeg savnede at amme enormt meget, og prøvede også at ligge hende til igen da de var helede mine sår, men der nægtede hun desværre. Vi prøvede med suttebrikker, lansinoh osv. 

Næste gang vil jeg meget gerne amme fuldt ud om det så koster mig begge mine nipples, jeg synes at det var SÅ hyggeligt og dejligt at mærke min pige på den måde.  

E-vitamin creme (som kan fåes i matas) hjælper på helingen, og fremskynder processen. Jeg brugte det, da jeg var igennem det samme helvede som dig, det hjalp i den forstand at det gik hurtigere, og heldigvis kunne jeg blive ved med at amme efter halvandet mdr. i helvede, så hvis det bliver nødvendigt næste gang - jeg var nemlig også alt igennem fra brikker til cremer. 

Anmeld

20. august 2011

Peanut

N&J skriver:

Hvis hun tror at amning har indflydelse på hendes bryster, så er hun lidt naiv, brysterne fyldes jo stadig med mælk, som en naturlig reaktion, og om man så vælger at amme eller ej, så har brysterne jo stadig gennemgået en forandring, så selve amningen har intet med brysterne og deres tendens til at hænge lidt mere efter fødsel og mælkeproduktionen er stoppet.. 

Nå okay... 

Men jeg ved ikke.. Det var bare det hun sagde  At de var blevet mindre fyldige.. 

Anmeld

20. august 2011

FrkLarsen

N&J skriver:

E-vitamin creme (som kan fåes i matas) hjælper på helingen, og fremskynder processen. Jeg brugte det, da jeg var igennem det samme helvede som dig, det hjalp i den forstand at det gik hurtigere, og heldigvis kunne jeg blive ved med at amme efter halvandet mdr. i helvede, så hvis det bliver nødvendigt næste gang - jeg var nemlig også alt igennem fra brikker til cremer. 

Tak tak tak 

Jeg håber at jeg kan amme fuldtid næste gang!! 

Anmeld

20. august 2011

1977

Profilbillede for 1977

Ved nummer 1 fik jeg som sådan ikke valget på sygehuset, men pga andre omstændigheder kunne jeg kun amme i en uge. Det brød jeg mig virkelig ikke om, så jeg jeg blev gravid igen, besluttede jeg mig for at det skulle være et flaskebarn fra starten.

Anmeld

20. august 2011

4kløver

Barn 1 tabte jeg mig så meget så det gik i stå.
Barn 2 bliv blå i hovdet så jeg troede at jeg ville kvæle hende, men det viste sig sender at hun havde RS virus.
Barn 3 valgte jeg fra.
Barn 4 prøvede jeg men der var ikke mælk nok.
Så når nr 5 kommer vælger jeg helt fra. Har ikke mod på at prøve igen pt.

Anmeld

20. august 2011

Majobitten

Hej

Jeg har en veninde der valgte det fra. Hun følte det underligt og så ville hun gerne dele opgaven med faren.

Dertil siger hun at der også var en række andre elementer, der var med til at tage beslutningen. Som hende bryster, altså hvordan de ville komme til at se ud. At det ville være nemmer for hende at ligge barne til at sove uden amning, hvor hun ellers havde hørt at det næsten kun kunne være faren der kunne berolig barnet, da han ikke lugtede af mad. og sidst, at barnet ville få en blidere opstart i vuggestuen. (ved ikke helt hvordan det har effekt.)

Jeg aner ikke om der er hold i udsagnene. Men de har et skønt barn og hun har ikke fortrydt et sekundt at hun valgte amningen fra

Anmeld

20. august 2011

musse1

Luna F. skriver:

Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.

Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det?

OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone

jeg har både og valgt amningen fra.. der er ca. 1½ år mellem børnene

med den første, var det sp der sendte manden ned efet flaske og mme, da han havde tabt sig så meget, og sov konstant, så det gjorde at amningen ikke længere var muligt, da jeg havde for lidt.

med nr 2 prøvede jeg også at amme men da han var 2 mdr. gav jeg op, prøvede at malke ud, men fik konstant hul og sår, at jeg græd a smerte, så det bliv også mme.

med nr 3 havde jeg simpelhen ikke mod på at prøve at amme igen, efter de to andre oplevelser, så han fik flaske fra start af, men havde det endelig dårligt med det

så med nr 4 prøvede jeg og amme og det gik godt i næsten 3 mdr. men så var det bare som der ikke var nok ,og han græd konstant, ja 14.18 timer i døgnet i over 3 uger, hvor jeg grædene måtte opgive og give flaske og kunne slet ikke acceptere det. 

så jo jeg har jo på en måde selv valgt amningen fra, men også gjort hvad jeg mener var det bedste for mine børn 

Anmeld

20. august 2011

Frøken J.

Luna F. skriver:

Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.

Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det?

OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone

Jeg regner med at amme, men jeg skal indrømme, at tanken har strejfet mig. Men jeg har valgt at bide det i mig - Altså det med at lade være. For mit vedkommende er det fordi, jeg aldrig har brudt mig om at noget/nogen rører mine bryster, og slet ikke mine brystvorter. Jeg kan ikke forklare hvorfor, men jeg synes det er ekstremt ubehageligt og vil helst undvære det. Får sådan negative kuldegysninger når det er.. Så derfor er jeg lidt nervøs for, hvordan amningen vil gå!

Anmeld

20. august 2011

B&J

min dreng kunne bare ikke finde ud af det desværre hans tunge kørte rundt og lige så snart han blev lagt til faldt han isøvn vi kæmpede med det i 4dage og vi prøvede både med brik og uden og alle ting sygehuset hjalp os så meget... også gik vi over til flasken, men jo næste barn jeg får ryger også på flasken, jeg har jo ikke prøvet det andet men jeg var så glad for vi røg på flasken fordi 14dage efter vi kom hjem blev jeg møg hammer syg og der sprank min kæreste rigtigt meget til og han kunne give ham flaske uden jeg skulle ligge og give bryst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.