Luna F. skriver:
Det har jeg tit tænkt på. Det er på ingen måde fordi jeg tænker dårligt om folk med flaskebørn, slet ikke. Men jeg ammer selv og synes simpelthen det er så hyggeligt. Jeg ved selvfølgelig godt at der er nogen der af forskellige årsager ikke KAN amme.
Men jeg vil gerne høre nogen af jer som bevidst har valgt at give flaske, hvorfor I har valgt det? 
OBS! Dette skal ikke blive til en debat om hvad der er rigtigt og forkert og hvad folk synes. Det er udelukkende af nysgerrighed jeg spørger . Så hold en pæn tone 
Jeg valgte bevidst ikke at amme vores barn nr 3 og 4.!! Og jeg er meget stolt over at jeg turde gå i mod strømmen, da det på barselsgangen var på mode at alle SKULLE amme og der ville ikke blive udleveret sutter!!
Grunden : Jeg kæmpede med at få amningen igang ved vores første barn. Hun blev født akut ved kejsersnit og var noget medtaget og slap. Efter 10 dage hvor hun konstant tabte sig, gik vi helt over på flaske, hvorefter hun begyndte at trives og udvikle sig.
Ved barn nr 2 kæmpede jeg igen. Han var sund og stærk, men kunne ikke få ordenlig fat, da jeg havde meget indadvendte brystvorter. Derfor opgav jeg ret hurtigt da drengen også begyndte at tabe sig voldsomt.
Ved nr 3 og 4 barn var jeg besluttet inden fødslen! jeg ville ikke amme. Jeg ville bruge min energi på barn nr 1 og 2 og på at lære hhv nr 3 og 4 at kende på en anden og mere rolig måde! Og jeg gjore helt klart det bedste for os alle. Da vi havde flere børn at tage hensyn til, kunne jeg ikke sidde og kæmpe i flere timer.
Da vi fik nr 5 ville jeg give det endnu en chance da jeg vidste at det var mit sidste barn. Jeg var blevet ældrere, og havde mere ro indeni mig selv til at prøve det igen. Og jeg vidste at jeg ikke ville tage det som et kæmpe nederlag, hvis det ikke kom til at fungerer. Jeg kæmpede i 1 mdr. Jeg sov på sofaen med den lille og han blev ammet i døgndrift, men alligevel fandt han ikke ro, da han heller ikke kunne få ordenlig fat, og derved ikke fik den mælk han skulle have. Efter 1 mdr uden meget søvn, valgte jeg igen at begynde på flasken!
Ingen af mine børn har været mere syge end andre. ingen er overvægtige og alle har et tæt forhold til mig og deres far.
Modsat fald til mange andre, valgte jeg nemlig at det KUN var mig der gav dem flasken, da det jo var istedet for at amme. Den tilknytning ville jeg have med mine børn, også selv om jeg ikke kunne finde ud af at amme dem. Først da de rundede 10mdr-alderen fik farmand lov.