Er en film at falde i søvn på okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

Mumto3

1012lmp skriver:

Selvfølgelig bliver de sure hvis jeg slukker.. men de får en advarsel om at falde til ro og gør de det ikke slukker jeg...!

Og slukker jeg så putter jeg dem og siger godnat også er den bare ikke længere og nej synes ikke det har været et problem...

De ser tv på Sebastians værelse, Tv'et er ikke sat til antenne så der kan kun ses film og spilles ps2 når der gives lov så jeg synes ikke det er et problem.. og sådan udvikler verden sig bare...!

Folk har også så mange problemer med computer, men nu lever vi altså bare i en computer styret verden, gjorde vi ikke da vi var børn og det er svært for nogle at forstå.. men det er jo ikke for sjov der også er computere i inst. efterhånden

Jeg tror heller ikke at det er for sjov at der er computere i institutionerne nu om dage. Jeg tror det handler om at det er nemt og bekvemt at sætte en gruppe vilde drenge til at spille computer, og med de normeringer der er i dag, i forhold til i 70erne hvor jeg gik i børnehave, så er det rigtig smart.

Man bliver jo ikke 'god til det med computere' af at spille computerspil. -men det er jo en helt anden snak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

december-babyen

Det er absolut ikke okay.

Herhjemme er der ingen computer, nintendo eller fjernsyn ihvertfald ½-1 time før sengetid.

Han får så derimod en ½ time til enten at sidde og tegne i eller læse en bog selv for at falde ned og finde ro i kroppen

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

Mumto3 skriver:

Jeg tror heller ikke at det er for sjov at der er computere i institutionerne nu om dage. Jeg tror det handler om at det er nemt og bekvemt at sætte en gruppe vilde drenge til at spille computer, og med de normeringer der er i dag, i forhold til i 70erne hvor jeg gik i børnehave, så er det rigtig smart.

Man bliver jo ikke 'god til det med computere' af at spille computerspil. -men det er jo en helt anden snak

Ej det ved jeg nu ikke... Altså i mine drenges inst. er der jo kun spil som pixeline, silke osv og det tror JEG nu altså er godt for børnene og kan godt være det lyder inderligt men mine slapper fuldstændig af når de får lov at sidde og hygge med at spille..!

Anmeld

1. august 2011

Maise86

december-babyen skriver:

Det er absolut ikke okay.

Herhjemme er der ingen computer, nintendo eller fjernsyn ihvertfald ½-1 time før sengetid.

Han får så derimod en ½ time til enten at sidde og tegne i eller læse en bog selv for at falde ned og finde ro i kroppen

HVor gammel er din søn?

Anmeld

1. august 2011

december-babyen

Maise86 skriver:

HVor gammel er din søn?

Han er 8½ år.

Vi har været godnatlæsning igennem i mange mange år men nu læser han selv og derfor opmuntrer jeg ham til at bruge det ved at læse bøger selv.

Anmeld

1. august 2011

Maise86

december-babyen skriver:

Han er 8½ år.

Vi har været godnatlæsning igennem i mange mange år men nu læser han selv og derfor opmuntrer jeg ham til at bruge det ved at læse bøger selv.

Det lyder også rigtig sundt!

Anmeld

1. august 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Mumto3 skriver:

Ved det lige er off-topic, men bliver altså nød til lige at skrive en kommetar til det jeg har markeret med rødt.

Computerspil og anden brug af computer i institutioner er bestemt ikke en nødløsning, vi tyrer til når vi har "vilde" drenge (har brugt "" tegn, da jeg egentlig ikke bryder mig om at bruge denne betegnelse), men et pædagogisk redskab. Computeren kan skabe fællesskaber, nye relationer og der ligger meget lærdom i de spil der kan benyttes. vi har spil der tilgodeser fx børns behov og de kan skabe interesse for nye ting og inspirere til kreativitet.

Sorry, jeg lige lavede et sidespring.

//Mette (pædagog...hvis nogen skulle være i tvivl )

Anmeld

1. august 2011

Mumto3

MKBP skriver:

Ved det lige er off-topic, men bliver altså nød til lige at skrive en kommetar til det jeg har markeret med rødt.

Computerspil og anden brug af computer i institutioner er bestemt ikke en nødløsning, vi tyrer til når vi har "vilde" drenge (har brugt "" tegn, da jeg egentlig ikke bryder mig om at bruge denne betegnelse), men et pædagogisk redskab. Computeren kan skabe fællesskaber, nye relationer og der ligger meget lærdom i de spil der kan benyttes. vi har spil der tilgodeser fx børns behov og de kan skabe interesse for nye ting og inspirere til kreativitet.

Sorry, jeg lige lavede et sidespring.

//Mette (pædagog...hvis nogen skulle være i tvivl )

Tak for dit input

Anmeld

2. august 2011

Jonatansmor

Maise86 skriver:

Er en film til at falde i sævn på okay for børn? Hvis man har et fint putte ritual inden, men lidt læsning, snak og hygge og man så når man går ud sætter en film på for at barnet bliver liggende i sengen og slapper af?

Kom med jeres holdninger

Her er det også et nej, hverken musik eller tv hører til i en situation hvor man skal falde til ro og sove en lang nat.

I folkeskolen fortalte min biologilærer at det at høre musik i indsovningsfasen, kunne ødelægge "start-og-stop nerven" - men det var den samme som fortalte mig at brune øjne plus grå øjne altid gav brune øjne, drengen har så absolut mine grå øjne så der var han vist en fidusmager - så jeg ved ikke om jeg skal tro på det med nerven i hjernen....

Men under alle omstændigheder, så synes jeg ikke at musik/bevægelse i billeder etc når barn skal falde i søvn, er nogen god idé

Anmeld

2. august 2011

Hansen97

Maise86 skriver:

Er en film til at falde i sævn på okay for børn? Hvis man har et fint putte ritual inden, men lidt læsning, snak og hygge og man så når man går ud sætter en film på for at barnet bliver liggende i sengen og slapper af?

Kom med jeres holdninger

Min dreng på nu 8 år ser fjernsyn inden han skal sove og har gjort det i nogen år.. han falder lige helt til ro og der er bestemt tidspunkt fjernsynet skal slukkes på og det fungere fint.. der har intet været med ham i den retning..

Min pige på snart 4 år har også fjernsyn på værelset men det interesserer hende ikke...

Alt med måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.