Er en film at falde i søvn på okay?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.306 visninger
50 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Maise86

Er en film til at falde i sævn på okay for børn? Hvis man har et fint putte ritual inden, men lidt læsning, snak og hygge og man så når man går ud sætter en film på for at barnet bliver liggende i sengen og slapper af?

Kom med jeres holdninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Tvillingemor80

Hmm synes det er en hyggelig ide i weekenden eller ferien osv. Meeen synes nu godt at barnet må kunne falde i søvn uden film i hverdagen, synes det bliver lidt bøvlet hvis der altid SKAL film til

Anmeld

1. august 2011

raca

nej.. det er ikke ok..

tv kikning er ikke godt for nogle før sengetid.. 

Anmeld

1. august 2011

Lone Jakobsen

helt personligt vil jeg sige nej. jeg synes ikke det er okay for så lille et barn at falde i søvn til en film. så hellere en lille bog til at kigge i.

Anmeld

1. august 2011

SpunkenJo

Maise86 skriver:

Er en film til at falde i sævn på okay for børn? Hvis man har et fint putte ritual inden, men lidt læsning, snak og hygge og man så når man går ud sætter en film på for at barnet bliver liggende i sengen og slapper af?

Kom med jeres holdninger

Det syns jeg ikke er et godt putteritual

Men en film at falde i søvn på med en kammerat eller lignende i en weekend, er bare en rigtig go ide når de er blevet så store de uden problemer kan skille "hverdag og fest" fra hinanden.

Film/tv syns jeg ikke hører hjemme på børneværelset. Så et klart nej herfra til at lade de små falde i søvn til film hver aften!

Anmeld

1. august 2011

NinaNymannMadsen

det er vel en smags sag.

her hjemme gør vi det at asta får lov at se en film inde i vores seng en time før hun i seng så hun kan slappe af. når filmen er slut siger vi godnat til far og går ind og gør klar til at sove inde på eget værelse hvor jeg læser for hende og synger hvis det er nødvendigt. og så får hun en bog hun kan ligge og "læse" selv. og det plejer så at få hende til at sove.

Anmeld

1. august 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
nej, det synes jeg ikke er OK..

Jeg ville undgå det herhjemme..

Anmeld

1. august 2011

Maise86

SpunkenJo skriver:

Det syns jeg ikke er et godt putteritual

Men en film at falde i søvn på med en kammerat eller lignende i en weekend, er bare en rigtig go ide når de er blevet så store de uden problemer kan skille "hverdag og fest" fra hinanden.

Film/tv syns jeg ikke hører hjemme på børneværelset. Så et klart nej herfra til at lade de små falde i søvn til film hver aften!

Jeg må ærligt indrømme jeg heller ikke er fan af det. Har hele tiden været imod fjernsyn på værelset, men den anden dag kom min mand hjem med fladskærme til ungernes værelser og det har bare sat mine tanker igang

Vi har lidt problemer med at den store ( næsten 3 år) protestere meget når hun skal sove, så ahvde overvejet om man skulle sætte en skærm op derinde, men at den kun var sat til en dvd afspiller og at den stod hvor hun ikke kunne nå den så den kun blev brugt med vores viden.

Anmeld

1. august 2011

Maise86

NNM skriver:

det er vel en smags sag.

her hjemme gør vi det at asta får lov at se en film inde i vores seng en time før hun i seng så hun kan slappe af. når filmen er slut siger vi godnat til far og går ind og gør klar til at sove inde på eget værelse hvor jeg læser for hende og synger hvis det er nødvendigt. og så får hun en bog hun kan ligge og "læse" selv. og det plejer så at få hende til at sove.

Det lyder også som en god ide at gøre det i omvendt rækkefølge - altså med film først og putning bagefter.

Anmeld

1. august 2011

SpunkenJo

Maise86 skriver:

Jeg må ærligt indrømme jeg heller ikke er fan af det. Har hele tiden været imod fjernsyn på værelset, men den anden dag kom min mand hjem med fladskærme til ungernes værelser og det har bare sat mine tanker igang

Vi har lidt problemer med at den store ( næsten 3 år) protestere meget når hun skal sove, så ahvde overvejet om man skulle sætte en skærm op derinde, men at den kun var sat til en dvd afspiller og at den stod hvor hun ikke kunne nå den så den kun blev brugt med vores viden.

Kan sagtens fælge dig, men det er et dkråolan i mine øjne... Og hvis I allerede nu "bare installerer" det på værelserne, tror jeg det vil udvikle sig som en lille snebold der bare vokser sig større og større

Så helt klar undgå de der skærme på værelserne hvis du vil ha min ærlige mening !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.