Jeg havde en enkelt (super fertil) veninde som under min IVF behandling kom med nogle små antydninger om jeg ikke kunne prøve at være lidt gladere eller om jeg ikke overreagerede lidt o.s.v. Det har skabt en kløft mellem os som aldrig kommer til at forsvinde. Jeg synes det er HELT uacceptabelt at blande sig i den slags ting når man ikke aner hvordan det føles at gennemgå sådan et forløb. Hvis du er ked af det, skal du give dig selv lov til at være ked af det. Det hjalp slet heller ikke på mig at være social og ude blandt mennesker når jeg var nede - det gjorde det faktisk bare værre.
MEN - jeg havde meget stor hjælp af at gå til en psykolog der kunne give mig nogle redskaber til hvordan jeg kunne tænke positivt og prøve at hive mig selv op af det mørke depri-dyb, som man godt kan have svært ved at komme ud af. Det var meget nyttigt. Så jeg synes det lyder som et fornuftigt forslag din kæreste kommer med.
Men husk - der er både gode og dårlige psykologer. Det er vigtigt at der er personlig kemi og at du føler at vedkommende kan bidrage med noget konstruktivt. Så du skal ikke være bange for at prøve nogle forskellige hvis den ikke lige er der i første forsøg.
Og kæmpe pøjpøj med projektet fremover!
Anmeld