Min svigerfar og passiv rygning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2011

Ciss

Hej

Forstår godt, at detteher bliver et dilemma. Ud fra det du skriver, virker det jo somom din svigermor heller ikke er så vild med al røgen (i hvert fald ikke i bilen). Måske kunne det være en ide at tage en stille snak med hende om, hvad hun tænker om det hele, og om hun har nogen ideer til, hvordan det kan løses. Evn kan hun optræde lidt som mægler? Hun kommer jo virkelig i klemme mellem jer og sin mand her, og samtidig er hun måske den, som kender ham bedst og har lettest for at snakke om vanskelige ting med ham?

Kan man f eks aftale, at der luftes godt ud hver aften, så længe I er der (det er der nu ingen der dør af, røg eller ej) og at han afstår fra at ryge med hende direkte på armen, men at I så til gengæld holder mund om alt som har med røg at gøre, så han ikke føler sig presset eller umyndiggjort i sit eget hjem?

Det er bare et forslag fra min side, men jeg tror det er smart, ikke at overse Svigermor i denne sammenhæng, for det er også hendes hjem, selvom det er Svigerfar I er i kamp med.

Lykke til. Håber, I finder en god løsning på dette, så I alle kan have en god sommer sammen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2011

elvital

B&J skriver:

Må være ærlig og sige min kæreste ryger også dog uden for men han ryger dog når han har ham på armen også han ryger ham ikke i hovede og vender smøgen væk. og der er jo også bil os i luften osv, og man kan jo ikke stoppe alt, jeg syntes ikke det er slemt så længe det ikke er direkte i hovede så kan jeg ikke se det store problem

ja så må i jo gøre sådand et kun er hjemme hos jer der kommer besøg så... kan ikke se hvordan ellers det skal løses...

Men ja hver sin mening

Min kæreste ryger også udenfor. Og nogengange så er min søn på hans arm...det er dog sjællendt. men sker. 

Min holdning er at vi bruger sund fornuft!Altså, Ikke ryg barnet ind i hovedt, ikke i lukkede rum..men at vores søn engang imellem havner på hans fars arm imens han ryger det sker der ikke noget ved. For selvom han sidder på armen så bliver røgen jo viftet væk fra ham.

Det sker sjællendt og i korte stunder.

-Mange vil nok sige at det ikke er sund fornuft. Men det vurdere jeg at det er. Og det gør jeg fordi at jeg mener et hysteri heller ikke er sundt.

Jeg respektere at andre gør det anderledes. men sådan forgår det altså hos os.

Hvis jeg personligt lod mig hive med af hysteri-bølgen (undskyld udtrykket.mangeler et bedre ord) så ville jeg blive nød til at flytte da jeg udmærket er klar over at vores københavner adresse ikke er særlig luftren!

Anmeld

26. juli 2011

B&J

elvital skriver:

Min kæreste ryger også udenfor. Og nogengange så er min søn på hans arm...det er dog sjællendt. men sker. 

Min holdning er at vi bruger sund fornuft!Altså, Ikke ryg barnet ind i hovedt, ikke i lukkede rum..men at vores søn engang imellem havner på hans fars arm imens han ryger det sker der ikke noget ved. For selvom han sidder på armen så bliver røgen jo viftet væk fra ham.

Det sker sjællendt og i korte stunder.

-Mange vil nok sige at det ikke er sund fornuft. Men det vurdere jeg at det er. Og det gør jeg fordi at jeg mener et hysteri heller ikke er sundt.

Jeg respektere at andre gør det anderledes. men sådan forgår det altså hos os.

Hvis jeg personligt lod mig hive med af hysteri-bølgen (undskyld udtrykket.mangeler et bedre ord) så ville jeg blive nød til at flytte da jeg udmærket er klar over at vores københavner adresse ikke er særlig luftren!

Du skriver det som om det var her hjemme det er super godt skrevet....

Anmeld

26. juli 2011

Pige2009

jette1983 skriver:

lige præcis,hvad hjælper det at frbyde rygning i det tidsrum hvor de er på besøg? Røg partiklerne hænger jo i alt, gardiner, tæpper, møbler, tøj... alt hvis der bliver røget til daglig når der ikke er besøg. Selve luften i huset er lige så skadelig som hvis farfar sad og pulsede i hjørnet imens i er der.

Præcis. Det er sådan set ligegyldigt... Utroligt, at man kan være så egoistisk.

Anmeld

26. juli 2011

2babygirls

Måske du skal fortælle ham om alle de partikler han bærer rundt på tøjet og kroppen, eller at rygere på gaden forurener mere end biler gør.

Vil ikke acceptere passiv rygning omkring mit barn, aldrig.

Anmeld

26. juli 2011

Nalle

Herhjemme bliver der kun røget udenfor, det gør der også når vi besøger min far, og hjemme ved min mor, men jeg hverken kan eller vil bestemme hvad folk gør i deres eget hjem, hvis vi er et sted hvor folk ryger indenfor, jamen så må jeg eventuelt gå et andet sted hen med vores børn, jeg vil ikke bestemme over andres hjem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.