Min svigerfar og passiv rygning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2011

Meliora

A-Lilje skriver:

Problemet er nok mest, at han slet ikke vil acceptere at passiv rygning er farligt. Han mener jo at det er masse hysteri ud over alle grænser. At hans røg slet ikke gør nogen skade. Så derfor er det jo svært at argumentere med, at det jo er for hans barnebarns skyld... For han ser jo absolut intet forkert i rygningen...

øhh, det er jo bevist, at det er det.. så det kan man vist ikke mene så meget omkring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2011

A-Lilje

Nessie skriver:

Jeg kan godt forstå at han ikke må tage hende op, når han står og ryger. OG også at han skal gå udenfor mens hun er der.

Men jeg forstår ikke surheden over at han ryger indenfor i sit eget hjem / sommerhus, når hun er lagt i seng, så er hun jo ikke udsat, og der kan luftes grundigt ud.

Jeg synes han har ret, i det han siger med at der jo altså også er bilos osv., og det skader mere end cigaretrøg.

Vi har også bedt folk ryge udenfor, både hos dem selv og hos os, og det respekteres, men når han først er lagt i seng, så vil jeg altså ikke bestemme hvad andre gør i deres eget hjem.

Vores tøj bliver bare vasket, og lugter jakken også, får den også lige en tur i vaskemaskinen.

Jeg synes man skal passe på, ikke at køre hetz på rygerne, de har trods alt svære rygevilkår i disse dage, og man kan altså ikke bestemme hvad folk gør i deres eget hjem, og når det kun er en gang i mellem at man er sammen med rygerne, så gør det vel ikke den store skade, i forhold til hvad vi ellers bliver udsat for.

Jeg ryger ikke selv, men prøver at være toleralt overfor alle

Jeg har heller aldrig sagt noget til ham angående at han ryger når hun er lagt i seng. Men jeg irreterer mig over det, da han ikke lufter ud, hvilket betyder at luften er tyk af røg når vi står op med vores datter. Derudover sætter røgpartiklerne sig i alt inklussivt hendes legetøj, som hun tager i munden. Og det synes jeg ærligt talt er ulækkert for slet ikke at tale om sundhedsskadeligt.

Anmeld

25. juli 2011

A-Lilje

FruRafn skriver:

øhh, det er jo bevist, at det er det.. så det kan man vist ikke mene så meget omkring

Nej det skulle man ikke synes, men han nægter simpelthen at acceptere det.

Anmeld

25. juli 2011

Nessie

FruRafn skriver:

røg partikler sætter sig i ALT, og alt tøj vil da komme til at stinke af røg, inkl. hendes tøj og legetøj

Ja, men det kan vaskes, og hvor tit sker det? Det er mere dér jeg vil hen. Det er jo som regel kun en enkelt dag engang i mellem. Daniels ryger da også til vask, så snart vi kommer hjem, men jeg gider altså ikke lave et kæmpe problem ud af det

Anmeld

25. juli 2011

Nessie

A-Lilje skriver:

Jeg har heller aldrig sagt noget til ham angående at han ryger når hun er lagt i seng. Men jeg irreterer mig over det, da han ikke lufter ud, hvilket betyder at luften er tyk af røg når vi står op med vores datter. Derudover sætter røgpartiklerne sig i alt inklussivt hendes legetøj, som hun tager i munden. Og det synes jeg ærligt talt er ulækkert for slet ikke at tale om sundhedsskadeligt.

Han kunne godt lufte ud inden han går i seng, eller om morgenen inden han står op, men det er lige så meget af hensyn til alle, og ikke kun den lille.

Legetøj og tøj kan heldigvis vaskes.
Jeg har valgt at se sådan på det, at jeg ikke kan gøre mere ved det end jeg gør, og folk er generelt gode til at tage hensyn, så må vi bare vaske tøj og legetøj noget mere

Anmeld

25. juli 2011

Maja_4000

Jeg har det på samme måde som dig .. Min datter skal ikke udsættes for røg ! 

Faktisk nægter jeg at hun er hos rygere uden mig , fordi jeg ikke stoler på at de så kun ryger udenfor  Måske lidt hysterisk .. Men jeg kan altså ikke ha' det ! .. Heldigvis er der kun 2 rygere på min side af familien (:

Anmeld

25. juli 2011

Lullaby

Vi har valgt at det er vigtigere at ungerne har et godt forhold til deres bedsteforældre end at de ikke udsættes for det. Herhjemme er rygning forbudt indenfor men min far er tit udenfor og hygger med ungerne imens han ryger. Så ja, jeg kan ikke rigtig sige hvad du skal gøre end at måske acceptere at det kan komme så vidt at i ingen kontakt får pga dette..

Anmeld

25. juli 2011

Pige2009

maria_wt skriver:

Pyha....

Jeg havde gjort præcis som dig... 

Det kommer ALDRIG på tale at ryge i samme rum som min børn.. Ikke på vilkår..

Jeg er ligeglad om folk forstår den eller ej, men overholdes skal den sku.. 

Hvad ligner det også at gøre børn til passive ryger.. Fy for h...

Jeg er helt enig. I min optik er det ikke noget man bør gå på kompromis med. Røg og dennes partikler sidder i ALT, så selv i et rygerhjem, hvor der ikke ryges mens børnene er til stede, kan røgen skade...

Anmeld

25. juli 2011

jette1983

Baagøe skriver:

Jeg er helt enig. I min optik er det ikke noget man bør gå på kompromis med. Røg og dennes partikler sidder i ALT, så selv i et rygerhjem, hvor der ikke ryges mens børnene er til stede, kan røgen skade...

lige præcis,hvad hjælper det at frbyde rygning i det tidsrum hvor de er på besøg? Røg partiklerne hænger jo i alt, gardiner, tæpper, møbler, tøj... alt hvis der bliver røget til daglig når der ikke er besøg. Selve luften i huset er lige så skadelig som hvis farfar sad og pulsede i hjørnet imens i er der.

Anmeld

25. juli 2011

MetteS81

A-Lilje skriver:

Jeg hælder også meget til, at hvis han ikke vil acceptere det, så må de komme og besøge os i stedet. Men for det første er jeg ret sikker på, at han vil hidse sig så meget op over det, at han ikke kommer får vi har lavet reglerne om (skal lige siges at han aldrig har måtte ryge inde hos os)

For det andet har min svigermor virkelig dårlig ryg, hvilket betyder at hun har rigtig svært ved at klare turen fra nordjylland til århus. Derfor vil vi ikke komme til at have ret meget med dem at gøre, hvis ikke vi besøger dem.

Øv altså, håber virkelig I finder på en løsning, for det er da bestemt ik en fed situation at stå i!

Jeg krydser fingre for jer ...hader sådan nogle familiefejder...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.