Det der med at "forhandle"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2011

Barbamama

LotteN skriver:

sådan tænkte jeg også dengang, men jeg blev klogere... men er da spændt på at høre om et par år, når han kommer i trodsalderen om du så stadig har den mening tihi

Vores pige er kommet i "trodsealderen" som også bærer navnet selvstændighedsfasen. Og jeg mener jo så at man så absolut ikke skal forhandle i denne fase for så bliver vi sgu kørt om hjørner med herhjemme. I dag ville hun ikke have at vi (min mand og jeg) skulle holde i hånd. Hun har mange mærkelige ideer lige nu og bliver hys over det mindste. Men nu er det endnu vigtigere (synes jeg) at grænserne er tydelige så hun ikke skal tage det ansvar på sig at stå og forhandle sig frem til hvad hun må og ikke må. Det må komme senere når hun forstår hvilke konsekvenser hendes valg medfører. Herhjemme er det forældrene der bestemmer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2011

Barbamama

lisbeth2910 skriver:

JA det er forkert og forhandle! Har engang været på kursus i hvorfor det ikke er en god metode. Noget med at når de bliver teenagere så er de opdraget med at alt er til forhandling og de får ikke samme respekt for forældrene fordi deres ord ikke er lov- alt kan forhandles! Derud over bliver de til mennesker der ikke lytter til andre, men altid vil forsøge og forhandle sig frem til at få tilfredsstillet egne behov. Altså kort sagt er det med til at avle meget egocentreret unge mennesker som jo så også vokser op til egocentreret voksne mennesker.

Derud over skal det siges at det også sker indimellem her(når man er træt og ikke orker konflikter), men vi forsøger og lade være. Vores datter skal ikke belønnes for at gøre som vi beder hende om. Vi er hendes forældre/de voksne, og det burde være grund nok til at gøre som der bliver sagt!

Åh hvor godt skrevet!!! Lige mine tanker!!!!

Anmeld

17. juli 2011

LISBETH:-)

michella80 skriver:

Åh hvor godt skrevet!!! Lige mine tanker!!!!

Tak

Anmeld

17. juli 2011

Madam Blå

lisbeth2910 skriver:

Det er fint forklaret og forstået og langt hen af vejen er vi meget meget enige!

Jeg deltager KUN i debatter hvor man føler at tingene bliver hørt og jeg selv kan lærer noget, samtidig med at jeg måske kan lærer/sætte tingene i perspektiv for andre. Gidder ikke de der dunken i hovedet jeg er bedre end dig debatter. Men meget gerne debatter der sætter tanker igang hos alle!

Ja, det er vi nemlig

Ih hvor er jeg enig! Jeg deltager heller ikke, hvis der ikke er plads til hver sin mening. Synes slet ikke det er en debat, hvis man ikke kan have det.

Rigtig dejligt med en god og sober debat. Mange tak for det!

Anmeld

17. juli 2011

Mathilde

Det gør vi også selvom Celina ikke er så stor, synes jeg det er vigtigt, at hun føler sig som en del af hverdagen og familien og ikke bare bliver talt til på en autoritær måde, hvor hun ikke selv har noget at skulle have sagt. De ting hun gerne vil er også vigtige og så laver vi aftaler, fx du skal først i bad og så kan du se lidt tegnefilm, få en vingummi eller hvad hun nu gerne vil  Det er jo ikke det samme som, at hun styrer herhjemme, for hun er for lille til at have det ansvar, at styre en familie... Men hun er en del af familien og hendes meninger, behov, sære lyster til chokolade på sære tidspunkter er også vigtige dermed ikke sagt, at hun aldrig får et nej og aldrig smider sig på maven og skriger i protest men det skal der jo også være plads til.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.