Det der med at "forhandle"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.480 visninger
65 svar
0 synes godt om
16. juli 2011

LotteN

Forhandler I også meget med jeres børn?

Vi kom til at snakke om det til aftensmaden idag, for vi forhandler faktisk rigtig meget med Lærke (3 år) herhjemme, for at slippe for skrigetur, for at få hende til at spise mere aftensmad m.m. ja, den kører hele tiden.  Når du har været i bad, så skal vi have is.., Når du lige har ryddet op, så kan vi lege med perler osv...

Hvordan foregår det hjemme hos jer, for at få jeres børn "til at gøre det i gerne vil have" ?

Og er det forkert at "forhandle" med sit barn?

Kom med jeres meninger, er lidt sjovt at høre hvor forskellige vi er

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2011

GryHSB

Her forhandler vi også. De skal jo ud i et samfund, hvor man skal forhandle om alting efterhånden. Som nogle teoretikere siger; så er det ganske normalt i vores samfund i dag, at forældre ikke fortæller børnene hvad de skal, men forhandler sig frem og tilbage til f.eks. fem minutter mere foran fjernsynet, længere ude om aftenen etc. Det er for at gøre dem klar til det postmoderne samfund

Anmeld

16. juli 2011

MorDk

Nu har jeg kun en søn på snart 10 mdr. og jeg ved ikke hvordan jeg kommer til at være når han bliver ældre... MEN jeg mener ikke man skal forhandle med sine unger hele tiden... Man skal ikke "Please" dem konstant! Det er forældrene der bestemmer - så enkelt er det.

Anmeld

16. juli 2011

LotteN

GryHSB skriver:

Her forhandler vi også. De skal jo ud i et samfund, hvor man skal forhandle om alting efterhånden. Som nogle teoretikere siger; så er det ganske normalt i vores samfund i dag, at forældre ikke fortæller børnene hvad de skal, men forhandler sig frem og tilbage til f.eks. fem minutter mere foran fjernsynet, længere ude om aftenen etc. Det er for at gøre dem klar til det postmoderne samfund

hehe, godt syn på det , sådan havde jeg slet ikke tænkt på det

Anmeld

16. juli 2011

LotteN

MorDk skriver:

Nu har jeg kun en søn på snart 10 mdr. og jeg ved ikke hvordan jeg kommer til at være når han bliver ældre... MEN jeg mener ikke man skal forhandle med sine unger hele tiden... Man skal ikke "Please" dem konstant! Det er forældrene der bestemmer - så enkelt er det.

sådan tænkte jeg også dengang, men jeg blev klogere... men er da spændt på at høre om et par år, når han kommer i trodsalderen om du så stadig har den mening tihi

Anmeld

16. juli 2011

LISBETH:-)

JA det er forkert og forhandle! Har engang været på kursus i hvorfor det ikke er en god metode. Noget med at når de bliver teenagere så er de opdraget med at alt er til forhandling og de får ikke samme respekt for forældrene fordi deres ord ikke er lov- alt kan forhandles! Derud over bliver de til mennesker der ikke lytter til andre, men altid vil forsøge og forhandle sig frem til at få tilfredsstillet egne behov. Altså kort sagt er det med til at avle meget egocentreret unge mennesker som jo så også vokser op til egocentreret voksne mennesker.

Derud over skal det siges at det også sker indimellem her(når man er træt og ikke orker konflikter), men vi forsøger og lade være. Vores datter skal ikke belønnes for at gøre som vi beder hende om. Vi er hendes forældre/de voksne, og det burde være grund nok til at gøre som der bliver sagt!

Anmeld

16. juli 2011

Miss T

Jeg synes på INGEN måde at det er forkert. Vi forhandler hver dag, da den store ikke gider at spise særlig meget til aften, men chips, kiks og is vil hun gerne spise..

Så her hedder det spis et par bidder mere og så må du se tegnefilm og i den dur. Hvis du spiser to bidder mere så må du blabla og det virker altså ok her indtil videre.  

At forhandle er en del af livet.

Anmeld

16. juli 2011

MorDk

LotteN skriver:

sådan tænkte jeg også dengang, men jeg blev klogere... men er da spændt på at høre om et par år, når han kommer i trodsalderen om du så stadig har den mening tihi

JA! Det er jeg også *S*

For hold da op jeg har gjort meget jeg ALDRIG havde drømt om jeg ville gøre. Men nogle ting holder jeg fast i... og håber det bliver dette *S*

Anmeld

16. juli 2011

GryHSB

Synes lige man skal overveje hvad der menes med forhandling. Nogle ting er naturligvis i mine øjne ikke til diskussion. At man er gode ved andre mennesker, ikke slår, taler pænt, er høflig, siger tak for mad, hjælper til, opfører sig ordentligt i den virkelige verden etc. Men om man spiller computer i tyve minutter eller en halv time, og man går ned med skraldet nu eller om fem minutter, og om man kommer hjem kl. 01.00 eller 01.30 tja... det synes jeg ikke kan få mine børn til at blive dårlige samfundsborgere. Tværtimod bliver de mennesker, der er i stand til at mærke hvad de selv vil/er værd, og gode til at argumentere for deres sag. Og DET synes jeg er virkelig vigtigt i den verden vi er ved at være en del af alle sammen Så synes bestemt ikke man kan sige, at forhandling er en dårlig metode. Man kan snakke om, hvad og hvordan der bliver forhandlet, men det er jo straks noget helt andet.

Ps Jeg er så også typen der ville hade at have børn, der aldrig sagde mig i mod. De skal sgu begå oprør på et tidspunkt!!!!! Og hvis de respekterer mig, så gør de det med stil.

Børn der frygter deres forældre kravler ud af vinduet om natten for at tage til fest, børn der respekterer deres forældre, kunne aldrig finde på det. Og helt ærlig, så vil jeg at mine børn skal føle sig trygge ved at kunne ringe til mig kl. sent, hvis de er i problemer af nogen art (Undskyld det lidt vilde sidesport ).

Anmeld

16. juli 2011

roenlund

lisbeth2910 skriver:

JA det er forkert og forhandle! Har engang været på kursus i hvorfor det ikke er en god metode. Noget med at når de bliver teenagere så er de opdraget med at alt er til forhandling og de får ikke samme respekt for forældrene fordi deres ord ikke er lov- alt kan forhandles! Derud over bliver de til mennesker der ikke lytter til andre, men altid vil forsøge og forhandle sig frem til at få tilfredsstillet egne behov. Altså kort sagt er det med til at avle meget egocentreret unge mennesker som jo så også vokser op til egocentreret voksne mennesker.

Derud over skal det siges at det også sker indimellem her(når man er træt og ikke orker konflikter), men vi forsøger og lade være. Vores datter skal ikke belønnes for at gøre som vi beder hende om. Vi er hendes forældre/de voksne, og det burde være grund nok til at gøre som der bliver sagt!

Liam er jo ikke så stor endnu men jeg er helt enig...

Ikke at man ikke nogengange kan snakke om tingene og ændre mening men som udgangspunkt skal der ikke forhandles om tingene...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.