Synes lige man skal overveje hvad der menes med forhandling. Nogle ting er naturligvis i mine øjne ikke til diskussion. At man er gode ved andre mennesker, ikke slår, taler pænt, er høflig, siger tak for mad, hjælper til, opfører sig ordentligt i den virkelige verden etc. Men om man spiller computer i tyve minutter eller en halv time, og man går ned med skraldet nu eller om fem minutter, og om man kommer hjem kl. 01.00 eller 01.30 tja... det synes jeg ikke kan få mine børn til at blive dårlige samfundsborgere. Tværtimod bliver de mennesker, der er i stand til at mærke hvad de selv vil/er værd, og gode til at argumentere for deres sag. Og DET synes jeg er virkelig vigtigt i den verden vi er ved at være en del af alle sammen
Så synes bestemt ikke man kan sige, at forhandling er en dårlig metode. Man kan snakke om, hvad og hvordan der bliver forhandlet, men det er jo straks noget helt andet.
Ps Jeg er så også typen der ville hade at have børn, der aldrig sagde mig i mod. De skal sgu begå oprør på et tidspunkt!!!!! Og hvis de respekterer mig, så gør de det med stil.
Børn der frygter deres forældre kravler ud af vinduet om natten for at tage til fest, børn der respekterer deres forældre, kunne aldrig finde på det. Og helt ærlig, så vil jeg at mine børn skal føle sig trygge ved at kunne ringe til mig kl. sent, hvis de er i problemer af nogen art (Undskyld det lidt vilde sidesport
).
Anmeld