Er jeg den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juli 2011

Anonym trådstarter

JustAnotherName skriver:

Og alle andre der har den forestilling, får det samme chok som dig
- Det er helt normalt

Hver gang man endelig tror, at der er system og rytme og styr på tingene, så sker der en ændring. Sådan er det bare i det første års tid med en baby.

Men man har jo selv indflydelse på, hvad man fylder sin barselstid ud med.
Dog er det sjældent så ligetil og rosenrødt, som mange formår at få det til at virke og lyde til - og det er en skam, at der er så mange der kæmper for at opretholde dén fasade, fremfor at give hinanden et knus, og snakke ærligt om de ting, som er besværlige.

Men som du sikkert har hørt tusinde gange før, så BLIVER det nemmere og nemmere med tiden...

Man finder sig tilrette i rollen som mor, bliver mere afslappet, sikker og rolig

Knus fra en mor til to piger, en på 3½ år og en på 2 år.

Dejlig at høre jeg ikke er den eneste der havde en forkert forstilling.. Har hørt mange gange at det bliver nemmer og nemmer og tror helt sikkert også! Jeg må bare huske at nyde de gode stunder nu (dem er der heldigvis mange af)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juli 2011

Anonym trådstarter

fif skriver:

Heejsa

Hehehe. forstår dig udemærket godt!!! Sådan er det jo, med de små kære børn De vender op og ned på det tingene hele tiden, men man holder jo af dem alligevel selvom det kan være super hårdt til tider!!

Jeg har en pige, på 7½måned og hun overrasker mig skam stadig...

Ja de små pusser laver om i rytmen hele tiden. Ved godt det er helt normalt, men synes bare det bliver lidt hårdt ind imellem

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

L_K skriver:

Nej du er bestemt ikke den eneste.... Sådanne har jeg det også tit. Min datter er 7 måneder.... Men det betyder jo selvfølgelig ikke at man ikke elsker sit barn...man har jo også selv tendens til at fortælle alle de gode ting i stedet for alle de dårlige......

Nej jeg elsker min søn over alt på jorden, men engang imellem ville man ønske der var en pause knap på de små pusser (Håber du forstå )

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Uhh vi kæmpede med vores søn til han var ½år puhh det var hårdt, det var hele tiden en kamp med maden og sovn så vi sov ikke meget men vi klarede det go ja han er jo det bedste i verden..

så du får lige en kæmpe knuser her fra og alt skal nok gå

Tak for

Anmeld

14. juli 2011

fif

Anonym skriver:

Ja de små pusser laver om i rytmen hele tiden. Ved godt det er helt normalt, men synes bare det bliver lidt hårdt ind imellem

Jaa, det gør det da osse!! Vores pige vil pt ik sove i seng!!!!

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Velkommen til reality min ven.
Hvor i alverden har du dog fået den ide om at det er nemt at have børn

Det kræver hårdt arbejde 24-7..hyl, skrig og skrål, men...det går som regel lettere anden gang, selvom det ikke er nogen stor trøst lige nu.

Men hold ved og tag en dag ad gangen og løs et problem ad gangen.

Mange småbørn laver det nummer, han laver lige nu, og du skal være bestemt og holde ved. Læg ham i barnevognen og gå med ham, men du skal ikke give efter og rende rundt med ham på armen og vugge.
Ja, det er hårdt...man bliver helt svedt af det, og føler sig som jordens værste mor, men det er du ikke.
Put trolden og gå en tur, og så må han hyle løs, som han vil.
Du ved jo at han har det ok.
Det er et spørgsmål om hvem der er mest stædig, dig eller ham.

Og så får du lige et trøsteknus.

Kærligst
Sussie

Jeg har aldrig troede at det ville være nemt at have en lille baby, men havde nok en anden forstilling! Elsker min dreng rigtig meget og ville ikke bytte ham for noget, men ind imellem (speciel når jeg er i søvn underskud) har jeg det bare som om jeg er den eneste der synes det er hårdt at have en lille baby

Anmeld

14. juli 2011

raca

små børn har så meget brug for kropskontakt og at mærke dig..

han skriger ikke for at gernere dig med forde han har brug for dig.. ikke en kold kasse til en barnevogn..

drop alt om at han skal sove bestemtesteder.. lad ham sove ved dig på dig i din seng i hans seng i barnevognen i liften eller hvor han nu er glad og tryk..

intet barn skal skrige sig i søvn.. og ja de ændre rytme og sover som vinden blæser og det er hård hård at være mor.. men der er jo lyspunkter..

og der kommer flere.. pg pluslig en dag kan du ligge ham ud i vognen kl 9 og vide han sover til ca 11 også putte ham igen kl 14 og vide han sover til kl 16 uden problemer.. men intil da  bare tag en af dagen og luk ørene for de andre..

men lov mig tag hans gråd alvorlig og tag ham om nus ham og vug ham i søvn hvis det er det han har brug for.. det er der så mange små pus der har... men forældrene mener det er vigtigre at de LÆRE en masse om adskilles fluks fra fødslen.. så som rullene kassser og egne værelser.. der skriger for at overleve.. de ved jo per instinkt at det at blive ladt alene er = døden

Anmeld

14. juli 2011

inpe

der er gode og dårlige dage, men de fleste er gode, og det kan være træls, når de ikke vil sove, hvis man selv er  mega træt.

Anmeld

14. juli 2011

132319

Tina&Martin skriver:

ALLE babyer ER nemme, men de har selvfølgeligt også perioder hvor alt går i kage... Herhjemme er det tigerspring som ødelægger en god rytme og rutine, og de dage er det liiiiidt længe til farmand kommer hjem. Men ellers er jeg en af de der mødre der synes barsel er en leg

Alle?

Ahh, der er jeg ikke enig

Jeg havde sagt det samme efter mit første barn men efter at have fået nummer 2, er jeg af en hel anden mening.

Min datter er ikke nem. Hun er skøn og dejlig men alt fra søvn til mad, er en kæmpe udfordring og hun er virkelig vanskelig at gøre tilfreds.

Anmeld

14. juli 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

små børn har så meget brug for kropskontakt og at mærke dig..

han skriger ikke for at gernere dig med forde han har brug for dig.. ikke en kold kasse til en barnevogn..

drop alt om at han skal sove bestemtesteder.. lad ham sove ved dig på dig i din seng i hans seng i barnevognen i liften eller hvor han nu er glad og tryk..

intet barn skal skrige sig i søvn.. og ja de ændre rytme og sover som vinden blæser og det er hård hård at være mor.. men der er jo lyspunkter..

og der kommer flere.. pg pluslig en dag kan du ligge ham ud i vognen kl 9 og vide han sover til ca 11 også putte ham igen kl 14 og vide han sover til kl 16 uden problemer.. men intil da  bare tag en af dagen og luk ørene for de andre..

men lov mig tag hans gråd alvorlig og tag ham om nus ham og vug ham i søvn hvis det er det han har brug for.. det er der så mange små pus der har... men forældrene mener det er vigtigre at de LÆRE en masse om adskilles fluks fra fødslen.. så som rullene kassser og egne værelser.. der skriger for at overleve.. de ved jo per instinkt at det at blive ladt alene er = døden

Uha tror måske du misforstår mit indlæg!  

Jeg kunne aldrig finde på at lade ham stå og skrige (det ville knuse mit hjerte)!! Når han er ked af det vugger jeg ham og giver ham det han har brug for! Men jeg kender også min søn så godt at jeg ved hvornår han har brug for søvn! Så er han træt bliver jeg ved med at køre barnevognen (eller vugger liften) til han falder til ro!

Ved godt hvor vigtig kropskontakt er - og giver ham også masser af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.