Bleer (nat)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2011

isimaven

Her er vi virkelig glade for Änglamark bleerne de kan tage rigtig meget uden at lække og så er de slet ikke lige så dyre som libero og pampers

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2011

Rebecca Persson

Min yngste datter på 2 år har brugt moderne stofbleer, siden hun var 4 måneder. Jeg synes de er super! Billigere, bedre for miljøet (hvis de ikke tørretumbles), bedre for huden at ånde i og så elsker jeg bare den bløde, vamsede fornemmelse af at lægge en nyvasket ble af naturlige materialer på den lille lækkermås 

Om natten bruger hun nogle "nat-stof-bleer" af primært bambusvelour, som har særlig stor sugeevne. Derudover en lille nuttet strikket buks af ubehandlet uld. Jeg har 7-9-13 aldrig oplevet, at hun tisser igennem om natten.

Du kan læse mere om moderne stofbleer her.

kh Rebecca, rebeccapersson.com  

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Peiner skriver:

Hvor længe har du oplevet problemet..? Har det kun stået på nu her, hvor han bruger str. 5..?

Alexander er 13 mdr. gammel og bruger str. 4. Han kan godt passe en str. 5, men passer stadig en str. 4 helt fint

Hvis problemet var, at utætheden først indtraf efter en hel nats søvn, hvor bleen derfor er godt tung af tis, så vil jeg anbefale en str. 5. Men det kan godt virke til at problemt er, at bleen ikke lukker tæt nok omkring de små lårbasser.

Problemet var der også før han gik en str. op. Tænkte da at årsagen var at de ikke helt kunne nå om maven og derfor ikke kunne holde tæt. Det er kun i den ene side. Altså der hvor bleen lukkes. Det er ikke mellem benene.

Problemet er der jo selvom at bleen slet ikke er tung. Faktisk er der nørmest ikke tisset i den

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Havde samme problem med vores søn, og vi har altid brugt libero. Jeg skrev og spurgte libero om det virkeligt kunne være rigtigt....

Og de svarede at jeg skulle trække bleen lidt længere op i ryggen på drengen, så snipperne kunne trækkes lidt skråt ned ad når den lukkes på mavsen. Det virkede for os, og det var nærmest et mirakel, for vores dreng tissede bare altid igennem, dag og nat.

Sjovt at så lidt kunne gøre en så stor forskel  Det skal helt sikkert afprøves!

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

isimaven skriver:

Her er vi virkelig glade for Änglamark bleerne de kan tage rigtig meget uden at lække og så er de slet ikke lige så dyre som libero og pampers

Er det dem der forhandles i COOP?

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Rebecca Persson skriver:

Min yngste datter på 2 år har brugt moderne stofbleer, siden hun var 4 måneder. Jeg synes de er super! Billigere, bedre for miljøet (hvis de ikke tørretumbles), bedre for huden at ånde i og så elsker jeg bare den bløde, vamsede fornemmelse af at lægge en nyvasket ble af naturlige materialer på den lille lækkermås 

Om natten bruger hun nogle "nat-stof-bleer" af primært bambusvelour, som har særlig stor sugeevne. Derudover en lille nuttet strikket buks af ubehandlet uld. Jeg har 7-9-13 aldrig oplevet, at hun tisser igennem om natten.

Du kan læse mere om moderne stofbleer her.

kh Rebecca, rebeccapersson.com  

Tak. Det må jeg lige se nærmere på. Var lige inde på din hp. Sikke en masse tekst. Det vil jeg læse når min søn sover til middag

Anmeld

4. juli 2011

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Sjovt at så lidt kunne gøre en så stor forskel  Det skal helt sikkert afprøves!

Hende "lidero-damen" forklarede mig, at bleen på den måde kunne slutte ordenlig tæt om barnet,  da det oftest er i siderne, hvor især  drenge tisser ud. Og netop det med at bleen er total tør, og alt andet er vådt, er fuldstændig det samme som vi oplevede, og kors hvor var det irreterende.

Man skal lige prøve det et par gange, og lige finde ud af hvor meget længere op på ryggen, men ca 1-2 cm længere, end man normalt ville gøre. Håber det virker for dig

Anmeld

4. juli 2011

Anonym trådstarter

Tin skriver:

Hende "lidero-damen" forklarede mig, at bleen på den måde kunne slutte ordenlig tæt om barnet,  da det oftest er i siderne, hvor især  drenge tisser ud. Og netop det med at bleen er total tør, og alt andet er vådt, er fuldstændig det samme som vi oplevede, og kors hvor var det irreterende.

Man skal lige prøve det et par gange, og lige finde ud af hvor meget længere op på ryggen, men ca 1-2 cm længere, end man normalt ville gøre. Håber det virker for dig

Det skal i hvert fald testes i aften. Han tisser aldrig igennem om dagen. Det er kun om natten hvor han ligger på siden!

Anmeld

4. juli 2011

isimaven

Anonym skriver:

Er det dem der forhandles i COOP?

Jeps kvickly og brugsen

Anmeld

7. juli 2011

Anonym trådstarter

Tin skriver:

UPDATE

Jeg har nu fulgt dit/Libero damens råd og min søn har hold tør i tre nætter nu

for at det varer ved!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.