Hvordan påvirker ADHD dit forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2011

Stjernestoev

Sees skriver:

Tak!

Det var så lidt
Spørg endelig, hvis der er amdet du vil vide..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2011

GryHSB

Til jer, der skriver om ADHD og at koncentrerer sig om computeren: Det er ganske normalt, at en ADHDer kan "koncentrerer" sig om både tv, musik og computer. Faktisk er det nemmere for dem at koncentrerer sig foran en computer eller et fjernsyn frem for ethvert andet sted, fordi billedet hele tiden skifter (Vi kan nogle gange se det når der ruller en streg hen over skærmen). Det at billederne konstant skifter "vækker" ADHD hjernen, og gør det nemmere for dem at sidde koncentreret om noget i længere tid af gangen.

Hilsen ADHD-Nørden

Anmeld

29. juni 2011

GryHSB

Til sees; Jo ADHD er arveligt. Mener man siger op til 80 % risiko for arvelighed.

Anmeld

29. juni 2011

BaMy

Jeg har selv ADHD og min store datter har ADHD, jeg fik det konstateret i en alder af 27 og min datter i en alder af 5 (i børnehaven) jeg kan desværre ikke skrive så meget lige nu da jeg er på vej i seng men ville lige smide en kommentar ind så jeg kan finde tråden imorgen :-)

Anmeld

29. juni 2011

Talbutikken

Sees skriver:

Jeg følger også lige med her. Spændende at høre om det

Jeg har dog lige et spørgsmål. Er ADHD arveligt, og i såfald, er der nogen statestik eller procenter eller noget for det?

Ja, det med arvelighed og ADHD.. Som de andre skriver er det arveligt, det er min familie et tydeligt eksempelt på

Min mor har det, mine to små brødre har det, jeg har det og min søn har det, vi mistænkte min datter for at have det og ja, nu kan kun tiden vise om lillesøster også har det.

Anmeld

30. juni 2011

Stjernestoev

Talbutikken skriver:

Ja, det med arvelighed og ADHD.. Som de andre skriver er det arveligt, det er min familie et tydeligt eksempelt på

Min mor har det, mine to små brødre har det, jeg har det og min søn har det, vi mistænkte min datter for at have det og ja, nu kan kun tiden vise om lillesøster også har det.

Søde, hvordan har du det med at læse bøger??

Anmeld

1. juli 2011

Talbutikken

Stjernestoev skriver:

Søde, hvordan har du det med at læse bøger??

Jeg læser i gennemsnit 3 bøger om måneden, men det forgår inden under min dyne ved senge tid, hvor der er fuldstændig ro.. Ellers få jeg ikke læst en dyt, kan simplethen ikke koncentrere mig

Anmeld

20. juli 2011

SjeBets

Min kæreste har ikke en diagniose, men jeg har ham mistænkt og hans ældste søn for at have ADHD ( ADD)  men han tør ikke blive testet.

han har så mange træk som en ADD' er har, at føre en seriøs samtale med ham er umuligt, han skifter rundt og trækker ting ind som intet har med noget at gøre, han siger hvad han tænker, og tænker første bagefter om det måske ikke var så smart, 

Han er frygtlig impulsiv, så når han får en ide, så er det lige meget hvad der står i vejen , for udføres skal den, og NU. 

Når han drikker, skal der ikke meget til før at han kammer så meget over at han ikke kan huske hvad han laver. 

Jeg skal mindre ham om de små ting.

vedrørende det er arveligt, jeg må tilstå at han måske har det, tror den ældste af hans har det, og min den store har også en Diagniose( dog ik adhd) så er jeg ikke sikker på at jeg tør få et barn med ham. Af frygt for et diagnose barn mere. Selv om jeg er frygtelig skruk... men ja ... 

Nogle dage kan det være trættende, men jeg elsker ham jo som han er 

Anmeld

25. juli 2011

Zelinasmor

grinny skriver:

Jeg skal være ærlig og sige at det til tider er pisse hårdt!

Min kæreste har ADHD og nogen gange føler jeg mig rigtig magtesløs fordi jeg ikke ved hvad jeg skal sige eller gøre. Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan han har det, jeg kan ikke sige "jeg forstå dig" - fordi det gør jeg på ingen måde. 

Han fortalte mig allerede inden vi fandte sammen at han havde ADHD og sagde til mig den gang at jeg bare kunne gå med det samme hvis det var det jeg havde lyst til men jeg blev og derfor bliver jeg også når han har nogle hårde dage, ville aldrig kunne finde på at forlade ham efter næsten 3 år pga. det da jeg helt fra starten af vidste til det.

Men som sagt er det hårdt. Det hårdt når han føler alle er efter ham eller at der ikke er nogen der kan lide ham. Det er hårdt når han føler han aldrig bliver færdig med sin uddannelse (han er 27 og har ikke nogen uddannelse da han ikke har fået gjort noget færdigt, men er dog færdig lige om lidt med det han er i gang med nu) og det er hårdt når han kommer grædende hjem fordi han igen idag ikke forstod det lærerne forklarede ham 20 gange. Jeg trøster ham, selvfølgelig gør jeg det og jeg lytter til alt hvad han har at sige, men jeg kan ikke sætte mig ind i det og det gør ondt hver gang, jeg kan ikke sige nogle ord der trøster jeg kan kun sidde og trøste og lytte.

Hans uro kan nogen gange godt pisse mig gevaldigt af, men jeg stopper altid op og tænker at han jeg ikke gør det med vilje, men det er virkelig noget jeg har skulle vænne mig til.

En ting er dog sikkert, jeg elsker mig kæreste og jeg valgte ham med fejl ligesom jeg selv har fejl 

Min kæreste er præcis på samme måde!  Men han har dog en del besvær med at styre sit temperament. Det arbejder han meget med.

Anmeld

25. juli 2011

grinny

xoxotasha skriver:

Min kæreste er præcis på samme måde!  Men han har dog en del besvær med at styre sit temperament. Det arbejder han meget med.

min kæreste har også haft problemer med sit temperament, men for et halvt år siden fik han nogle andre piller og dem har vi været meget tilfredse med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.