Hvordan påvirker ADHD dit forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16.413 visninger
42 svar
0 synes godt om
26. juni 2011

Stjernestoev

Lige et spørgsmål til dem med ADHD, eller dem der er i et forhold med en. Hvordan påvirker det jeres forhold?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

bullerbassen

Følger lige med

Anmeld

26. juni 2011

Stjernestoev

bullerbassen skriver:

Følger lige med

Det skal du være så velkommen til.
Har du det selv?

Anmeld

26. juni 2011

NinaNymannMadsen

min kæreste har ADHD. vi mærker det ikk meget i vores hverdag da han har haft det siden han var 9 eller der fik han diagnosen og idag er han 27.
han har sine egne metoder at komme af med energi. han bruger meget af sin tid på computer. og er ikke særlig social. men det jo bare hvad det er.
han har nemmere ved at blive sur men er god til at komme ned igen eller bare gå hvis det bliver for meget.
han er god til at bruge noget af hans energi på vores datter og hun elsker det, det er dog ikke altid han lige magter det men derfor er hun stadig en del af ham hver eneste dag jo. hvis ikk de leger så sidder hun og høre musik eller følger med i hans spil på computeren nogen gange.

Anmeld

26. juni 2011

bullerbassen

Stjernestøv skriver:

Det skal du være så velkommen til.
Har du det selv?

Nej

Anmeld

26. juni 2011

Stjernestoev

NNM skriver:

min kæreste har ADHD. vi mærker det ikk meget i vores hverdag da han har haft det siden han var 9 eller der fik han diagnosen og idag er han 27.
han har sine egne metoder at komme af med energi. han bruger meget af sin tid på computer. og er ikke særlig social. men det jo bare hvad det er.
han har nemmere ved at blive sur men er god til at komme ned igen eller bare gå hvis det bliver for meget.
han er god til at bruge noget af hans energi på vores datter og hun elsker det, det er dog ikke altid han lige magter det men derfor er hun stadig en del af ham hver eneste dag jo. hvis ikk de leger så sidder hun og høre musik eller følger med i hans spil på computeren nogen gange.

Tak for din beretning.
Jeg har selv ADD, og kan nikke meget genkendede til det med at blive hurtigt sur. Men ligeså hurtigt jeg kan blive sur, ligeså hurtigt kan jeg blive glad igen.

Men det er faktisk flot, at han kan sidde og koncentrer sig om computerspil i længere tid.

Anmeld

26. juni 2011

Stjernestoev

bullerbassen skriver:

Nej

Okay

Anmeld

26. juni 2011

NinaNymannMadsen

Stjernestøv skriver:

Tak for din beretning.
Jeg har selv ADD, og kan nikke meget genkendede til det med at blive hurtigt sur. Men ligeså hurtigt jeg kan blive sur, ligeså hurtigt kan jeg blive glad igen.

Men det er faktisk flot, at han kan sidde og koncentrer sig om computerspil i længere tid.

han sidder gerne og laver flere ting på en gang nu har han to skærme til hans computer så han kan ha to spil igang hvis det er. og sidder for det meste med et spil åben og så på nettet og søger på ting. og kikker flere gange på tvet eller render fra computeren og laver andre ting også. men han kan også fordybe sig meget da det er en af de få ting der interasere ham meget. men ja det er flot han kan når man tænker på at det er altså ikk ret mange ADHDer der kan. det er så også det eneste han kan fordybe sig i, i en længere periode men dog ikk længere end en halv time af gangen inden han laver bare et eller andet andet også.

Anmeld

26. juni 2011

grinny

Jeg skal være ærlig og sige at det til tider er pisse hårdt!

Min kæreste har ADHD og nogen gange føler jeg mig rigtig magtesløs fordi jeg ikke ved hvad jeg skal sige eller gøre. Jeg kan ikke sætte mig ind i hvordan han har det, jeg kan ikke sige "jeg forstå dig" - fordi det gør jeg på ingen måde. 

Han fortalte mig allerede inden vi fandte sammen at han havde ADHD og sagde til mig den gang at jeg bare kunne gå med det samme hvis det var det jeg havde lyst til men jeg blev og derfor bliver jeg også når han har nogle hårde dage, ville aldrig kunne finde på at forlade ham efter næsten 3 år pga. det da jeg helt fra starten af vidste til det.

Men som sagt er det hårdt. Det hårdt når han føler alle er efter ham eller at der ikke er nogen der kan lide ham. Det er hårdt når han føler han aldrig bliver færdig med sin uddannelse (han er 27 og har ikke nogen uddannelse da han ikke har fået gjort noget færdigt, men er dog færdig lige om lidt med det han er i gang med nu) og det er hårdt når han kommer grædende hjem fordi han igen idag ikke forstod det lærerne forklarede ham 20 gange. Jeg trøster ham, selvfølgelig gør jeg det og jeg lytter til alt hvad han har at sige, men jeg kan ikke sætte mig ind i det og det gør ondt hver gang, jeg kan ikke sige nogle ord der trøster jeg kan kun sidde og trøste og lytte.

Hans uro kan nogen gange godt pisse mig gevaldigt af, men jeg stopper altid op og tænker at han jeg ikke gør det med vilje, men det er virkelig noget jeg har skulle vænne mig til.

En ting er dog sikkert, jeg elsker mig kæreste og jeg valgte ham med fejl ligesom jeg selv har fejl 

Anmeld

26. juni 2011

grinny

NNM skriver:

han sidder gerne og laver flere ting på en gang nu har han to skærme til hans computer så han kan ha to spil igang hvis det er. og sidder for det meste med et spil åben og så på nettet og søger på ting. og kikker flere gange på tvet eller render fra computeren og laver andre ting også. men han kan også fordybe sig meget da det er en af de få ting der interasere ham meget. men ja det er flot han kan når man tænker på at det er altså ikk ret mange ADHDer der kan. det er så også det eneste han kan fordybe sig i, i en længere periode men dog ikk længere end en halv time af gangen inden han laver bare et eller andet andet også.

Min kæreste kan også sidde flere timer foran sin computer, ja faktisk en hel dag så det får han lov til lige så meget som han vil fordi så ved jeg, at han har det godt  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.