Hvordan påvirker ADHD dit forhold?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2011

NinaNymannMadsen

grinny skriver:

Min kæreste kan også sidde flere timer foran sin computer, ja faktisk en hel dag så det får han lov til lige så meget som han vil fordi så ved jeg, at han har det godt  

nemlig.computer og bagning er noget han kan li.
han får også lov.
har dog bare han skal ikk spille når vi skal spise eller har gæster. men ellers så er det bedst bare at lade ham spille han stopper jo hvis han ikk vil mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2011

grinny

NNM skriver:

nemlig.computer og bagning er noget han kan li.
han får også lov.
har dog bare han skal ikk spille når vi skal spise eller har gæster. men ellers så er det bedst bare at lade ham spille han stopper jo hvis han ikk vil mere

Her spiller han heller ikke under spisningerne, men er det mine veninder der er på besøg eller kommer min mor lige hurtig forbi så "får han lov" til at blive siddende

Anmeld

26. juni 2011

NinaNymannMadsen

grinny skriver:

Her spiller han heller ikke under spisningerne, men er det mine veninder der er på besøg eller kommer min mor lige hurtig forbi så "får han lov" til at blive siddende

det er det samme her. det er mere hvis vi har inviteret til fødselsdag eller større selvskaber eller hvad man lige skal kalde det. men er det bare lige mine veninder eller mine forældre så gør det ikk noget. de ved han spiller computer og ved det er det han har det godt med.

Anmeld

26. juni 2011

grinny

NNM skriver:

det er det samme her. det er mere hvis vi har inviteret til fødselsdag eller større selvskaber eller hvad man lige skal kalde det. men er det bare lige mine veninder eller mine forældre så gør det ikk noget. de ved han spiller computer og ved det er det han har det godt med.

Mine veninder ved også godt at han har ADHD og, at det er derfor han sidder ved sin computer, synes det er fint nok hvis det er der han kan slappe af

Anmeld

26. juni 2011

NinaNymannMadsen

grinny skriver:

Mine veninder ved også godt at han har ADHD og, at det er derfor han sidder ved sin computer, synes det er fint nok hvis det er der han kan slappe af

ja nemlig. i stedet for at han far rundt over det hele og ikke kan finde ro.

Anmeld

26. juni 2011

Talbutikken

Stjernestøv skriver:

Lige et spørgsmål til dem med ADHD, eller dem der er i et forhold med en. Hvordan påvirker det jeres forhold?

Har spurgt min mand og følgende kom ud af det

Min ADHD gør det meget svære at snakke om, diskutere om feks. økonomi, opdragelse oprydning m.m fordi jeg ikke kan holde mig til et emne af gangen men drager hele verden problemer ind snakken/diskutionen.

Nogen gange har jeg svært ved at se tingene i et større perspektiv, men faste holder mig i en ting og den alene, fordi det er noget jeg gerne vil, drevet af impulsativet og derfor ikke altid ser konsekvenserne af mine handlinger.

fatter simpelthen ikke sarcasme, hvilket har fået mig ud i mange rigtigt uheldige situtioner, indtil manden fattede at jeg virkelige ikke kunne se eller høre på hans tonefald at det var sarcasme, derfor giver han mig i dag et blink med øjet, som et hint om at det sarkasme.

Min impulstivitet, gør at jeg tit for en hurtigt indskydelse som bare skal udføres nu, og her er der ingen tålmoddighed, så det ender altid med at vi rammer ordsproget "Heller bede om tilgivelse ned om tilladelse"

Eller at jeg få helt vildt meget interesse for noget og er helt vildt optaget af det i en korter periode for at igen at miste interessen fuldstændigt og aldelse!

Til sidst men ikke mindst og det er slet ikke noget jeg er stolt af.
Jeg er hammerne god til at vende en situation om, hvor det endeligt er mig der er den skyldige, men at det er manden der ender med at stå med den dårlige samvittighed. Feks. Har fået en impulsiv ide om at nu skal der rykkes rundt i stuen, fint nok.. Men når man så har fået gjort det, hvor man har skulle tømme skuffe og skabe, ja så er der jo et stort kaos, hvilket jeg så ikke lige kan overskue, finde hoved eller hale i og derfor bare sætte mig ned og kigger på eller finder på noget andet. Man kommer så med bemærkning om at der skal styr på, med videne om at jeg nok ikke længer kan overskue det... Hvor jeg så ender med at blive meget ked af det fordi, jeg ser det som en bebratelse og ikke en hjælp.. Ergo manden få mega dårlig samvittighed.

Men i det store hele klare min mand livet med en ADHDer utroligt flot og jeg ville ikke have været ham foruden.. Da mit live eller ville være et stor kaos.

Anmeld

26. juni 2011

Sees

Jeg følger også lige med her. Spændende at høre om det

Jeg har dog lige et spørgsmål. Er ADHD arveligt, og i såfald, er der nogen statestik eller procenter eller noget for det?

Anmeld

26. juni 2011

PernilleogDennis

Min kæreste har ADD, og det kan fanme godt mærkes, nogengange mere end andre. Han kan komme op i det røde felt over absolut ingenting og skælde ud, nogengange i timevis... men han kan dog også sige undskyld når han er faldet ned igen. Når han spiller playstation kan han gå fuldstændig amok hvis ikke han vinder.  

han kan også komme i tanke om at flytte alle møblerne i stuen rundt lige pludselig, om klokken er 22 eller 7 om morgenen er ligemeget. Det griner jeg tit af

han giver alle andre skylden for  det han selv er skyld i. Om han så taber et stykke mad ja så kan det kkun  være min skyld.

men aaalt det sagde jeg ja til da vi mødtes, vidste hvad jeg gik ind til, har intet fortrudt. Han har bare ofte brug for lidt mere kærlighed. 

Anmeld

29. juni 2011

Stjernestoev

Sees skriver:

Jeg følger også lige med her. Spændende at høre om det

Jeg har dog lige et spørgsmål. Er ADHD arveligt, og i såfald, er der nogen statestik eller procenter eller noget for det?

Arvelige faktorer
> Årsager til ADHD
Arvelige faktorer

Afvigelser i hjernen

Kost

Hvad forårsager ikke ADHD?

Meget tyder på, at ADHD eller anlægget herfor kan være arveligt. Undersøgelser viser, at arveligheden for ADHD svarer til arveligheden for højde. De fleste børn med ADHD synes at have mindst én blodbeslægtet pårørende med opmærksomhedsforstyrrelse. Mindst én ud af tre fædre, der har haft ADHD-symptomer som barn eller ung, har et barn med ADHD. Desuden viser undersøgelser af enæggede tvillinger, at hvis den ene tvilling har ADHD, er der 91 % risiko for, at den anden tvilling også har det. Forskningen fortsætter, men det ser ud til, at arvelige faktorer er en medvirkende årsag til ADHD. Indtil nu er der ikke identificeret ét bestemt gen, der bidrager væsentligt til ADHD.

Anmeld

29. juni 2011

Sees

Stjernestoev skriver:

Arvelige faktorer
> Årsager til ADHD
Arvelige faktorer

Afvigelser i hjernen

Kost

Hvad forårsager ikke ADHD?

Meget tyder på, at ADHD eller anlægget herfor kan være arveligt. Undersøgelser viser, at arveligheden for ADHD svarer til arveligheden for højde. De fleste børn med ADHD synes at have mindst én blodbeslægtet pårørende med opmærksomhedsforstyrrelse. Mindst én ud af tre fædre, der har haft ADHD-symptomer som barn eller ung, har et barn med ADHD. Desuden viser undersøgelser af enæggede tvillinger, at hvis den ene tvilling har ADHD, er der 91 % risiko for, at den anden tvilling også har det. Forskningen fortsætter, men det ser ud til, at arvelige faktorer er en medvirkende årsag til ADHD. Indtil nu er der ikke identificeret ét bestemt gen, der bidrager væsentligt til ADHD.

Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.