8 måneder = madhelvede.. Er jeg den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2011

Gaia

kamtok skriver:

I dag var godt nok hård.. Han fik ikke sin flaske kl. 5 og vågnede heller ikke før kl. 6.30 og fik så morgenmad kl. 7, men der spiste han 2-3 mundfulde og 2 små tern brød. Prøvede efter en times tid at give ham en flaske med 100 ml. og der ville han kun have 30 ml.! Så fik han lidt formiddagsmad, og spiste kun 2 bitte små stykker banan og 2 små stykker kiks. Til frokost spiste han hvad der svarer til 2 teskeer mos og lidt agurk, og først kl. 15 ville han have mme, og tog så 230 ml. Så fik han lidt knækbrød at gumle på da vi var på Fisketorvet, og spiste en halv portion aftensmad + lidt advokado.
Men han brokker sig ikke, så han er jo nok ikke sulten..

Kan godt forstå det var hårdt. men synes da han spsier lidt af det hele, og det er jo en rigtig god start. Synes det er dejligt han vil tage og smage på lidt forskelligt i løbet af dagen og de er jo ik så store de små, så de har jo ik bruge for så meget og vhis han ikke brokker sig er han nok ik sulten. Han tager nok det han skal, men hvis du gerne vil have han skal spise lidt mere, ville jeg prøve at skære ned på ml mme, så han ik får så meget i løbet af dagen. Erstat det med mad. Bliver han sulten fordi han ik spiser mere end 3-4 mundfuld og ik får han mælk, så giv ham igen lidt alm. mad igen.

Tænker han måske havde været rigtig klar til at spise meget da han fik 230 ml mme, måske kunne du prøve at give lidt mad i stedte for og så måske kun 100 ml efter han er blevet tilbudt mad??

Man kan sige at når de ved at de får mme i løbet af dagen så ser det ingen grund til at tage lidt mere mad. Maden er jo ny for dem og mme er kendt og børn vælger ofte det kendte hvis man byder det. desuden er det jo også smadder hyggeligt

Vi endte med at give min datter følgende gange mme da hun var 8 måneder: en eftermiddag på ca. 100 mme og en aften på ca 160 mme og så på det tidspunkt vågnede hun kl. 2 om natten og fik også der ca. 160 mme. Vi stoppede jo så den om morgenen fordi hun så ikke villle spise morgenmad. Hun kan stadig have behov for den om natten, men vi arbejder på at få den strøget af listen. Når hun er spiset rigtig godt aftensmad, kan hun også sove igennem. men desværre er hun en lille småtspiser til tider Så nogle gange må hun have natgrød inden hun kommer i seng. Nåja man kan blande lidt mme pulver i så får den lille stadig mme/mælk, grøden får en lille smag af det kendte og du kan vende lidt af mme i flaske fra.. Nogle kan hvis mi datter ik vil spise grød, så kan jeg godt komme lidt mme i, så glider det letter ned for hende..Specielt i begyndelsen af grød-epoken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.