8 måneder = madhelvede.. Er jeg den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

hompibompi;-)

Min søn har været igennem det samme, han har også bare fået lov at sidde med maden selv, altid, men der har været mange perioder hvor han ikke rigtig har spist noget,

og det skal der jo også være plads til... tror bare det er en periode han skal over:-)

Men en god ide er at sprætte en affaldssæk op og smide under stolen, det sparer en del rengøring bagefter:-)

Min søn har selv siddet med hans mad siden han var knap 8 mdr, og nu som knap 2 årig sidder han rigtig pænt og spiser

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

Zeus

kamtok skriver:

Nåååårh :-)

Får hun lov til at spise sådan hver dag til alle måltider?

Nej, det er kun når hun får noget, hun selv kan samle op.. Som regel får hun kartoffelmos med tilbehør, og der er det bare nemmest med en ske. Men hun får tit lov til at overtage skeen selv, når jeg ved hun er ved at blive mæt
Hvis hun får rugbrødsbidder til frokost, skærer jeg dem i små stykker, og lægger dem foran hende, også putter hun dem selv i munden..
Men som regel "fodrer" jeg hende indtil hun er næsten mæt, også overtager hun selv derfra
Vi har købt en billig voksdug og lagt under, så det er ret ligetil at gøre rent bagefter..

Anmeld

23. juni 2011

Valle81

kamtok skriver:

Jakob er netop blevet 8 måneder og i de sidste 2½ uge har mad herhjemme bare været helvede på jord.

Han vil stort set ikke spise noget, men han vil gerne gnaske løs på agurkestænger, kiks, peberfrugt, gulerødder, ostehaps, tomater osv. Men grød (uanset hvilken slags), rugbrød, grøntsagsmos og alm. mad kan jeg stikke op hvor solen ikke skinner.

Han vil med glæde sidde og mose spaghetti med kødsovs osv. med hænderne og også meget gerne smide det på gulvet, eller tømme tallerkenen på bordet, køre det rundt og så ned på gulvet sammen med tallerkenen. Men han kan slet ikke finde ud af at komme det ind i munden, og da han heller ikke gider at få noget på ske eller med fingerne fra mig, så får han jo ikke ret meget indenbords.

Han kan ikke rigtig finde ud af at tage de små rugbrødshapsere op endnu og komme dem i munden, og får han et kvart stykke rugbrød (uanset om det er med eller uden pålæg) i hånden, så smasker han det og smider det ned på gulvet.

I dag har han spist:

Kl. 05.00 - 150 ml. mme

Kl. 8.30 - 3 mundfulde havregrød m. lidt frugmos og smattet en bolle ud over det hele + ½ kop vand

Kl. 11.30 - en kvart rundom rugbrød m. smøreost, lidt agurk, samt hvad der svarer til en stor spiseske kartoffel/gulerodsmos og en kop sødmælk.

Kl. 13.00 - 135 ml. mme

WHAT TO DO LADIES? - Jeg er ved at være rigtig desperat nu, og synes slet ikke at det er sjovt mere. Er træt af gråd, skrig og meget surt barn ved spisetid. Det er frustrerende!

Lader I altid bare jeres børn sidde og smøre hele spiseområdet ind i mad- som I kan se på nedenstående billede?

Ha ha:0)

Jeg måtte grine da jeg så billeder - og gud det ligner herhjemme med Anton til samtlige måltider:0)

Det er altså helt helt helt normalt at de "strejker" i perioder med at spise. De udforsker og deres sult regulerer og ændrer sig hele tiden. Der vil komme flere af disse perioder fremover. Og tor mig - ligepludselig så spiser han igen istedet for kun at gratte.

Her gør jeg det at jeg giver Anton sin egen tallerken med en lille smule mad på som han kan gratte rundt i - og så har jeg selv en til ham - og så fodrer jeg ham mens han gratter og selv kører en lille smule ind:0)

Men det er bekymrende når man pludselig ikke synes de spiser mere men bare leger måltiderne væk:0)

Christina

Anmeld

23. juni 2011

dollygirl

Årh min søn fylder 8mdr her den 1 og han spiser heller ikke noget mos grød eller andet form for mad . Jeg kan lign få to skefuld ned men ikke mere . Han vil kun ha flaske men i dag gider han slet ikke ha det også . Det mærkeligt

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Tin skriver:

Prøv med små tern af kartofler, kød mv. Lidt af gangen og helst noget han kan fange med fingerne, hvis han spiser er han sulten, hvis ikke så hygger han sig ved at mærke på maden, og deltage i det sociale omkring måltidet. Undgå evt talerkner i en lille periode, for de er virkelig sjove at smide ned, for de kan jo sige mange lyde, og som sagt prøv bare at lade ham være......selvfølgelig svært hvis man får mad kastet i synet Men alligevel fjern fokus fra ham, og tal stille og rolig med manden om alt mulig andet.

Han kaster sikkert også altid legetøj på gulvet, og forventer at I samler det op, så kan kan kaste det ned igen.....For ham er det bare en ny leg.

For lidt siden fik han melon i tern, men han kan ikke finde ud af at få det ind i munden. Han har jo hånden knyttet om det og kan åbenbart ikke finde ud af at han skal give slip ind i munden - sjovt nok når han kan give slip på ALT udenfor munden..

Anmeld

23. juni 2011

morethanperfect

Altså Oscar blir 8 mdr. den 6 , og får ikke lov til at spise maden selv.. Det er et svineri og han forstår det slet ikke .. Jo små fingermads hapser , gulerod og agurk får han selv lov til at spise , men ikke det han får til aftensmad og heller ikke mos.. Men nej , har ikke oplevet han ikk gider spise , tværtimod , han spiser alt han kan komme i nærheden af , bortset fra kartoffelmos ..

Håber ikke jeg skal opleve det samme med han ikke gider spise ..

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

morethanperfect skriver:

Altså Oscar blir 8 mdr. den 6 , og får ikke lov til at spise maden selv.. Det er et svineri og han forstår det slet ikke .. Jo små fingermads hapser , gulerod og agurk får han selv lov til at spise , men ikke det han får til aftensmad og heller ikke mos.. Men nej , har ikke oplevet han ikk gider spise , tværtimod , han spiser alt han kan komme i nærheden af , bortset fra kartoffelmos ..

Håber ikke jeg skal opleve det samme med han ikke gider spise ..

Jeg kan leve med at han ikke er så sulten, men det med at han skaber sig og ikke kan finde ud af at spise, men gerne vil selv, det driver mig til vanvid.

Det er jo lidt svært at vise ham, hvordan han skal gøre.

Anmeld

23. juni 2011

morethanperfect

kamtok skriver:

Jeg kan leve med at han ikke er så sulten, men det med at han skaber sig og ikke kan finde ud af at spise, men gerne vil selv, det driver mig til vanvid.

Det er jo lidt svært at vise ham, hvordan han skal gøre.

Ja , men mon ikke det kommer lige så stille og roligt ... Han er jo "kun" 8 mdr...

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

morethanperfect skriver:

Ja , men mon ikke det kommer lige så stille og roligt ... Han er jo "kun" 8 mdr...

Det håber jeg da så sandelig at det gør :-) Og gerne meget snart..

Men det der famøse "pincetgreb" er ikke et han lige synes at have lært endnu, håber virkelig at det snart kommer.

Anmeld

23. juni 2011

Nadia&Daniel

Jakob er netop blevet 8 måneder og i de sidste 2½ uge har mad herhjemme bare været helvede på jord.

Han vil stort set ikke spise noget, men han vil gerne gnaske løs på agurkestænger, kiks, peberfrugt, gulerødder, ostehaps, tomater osv. Men grød (uanset hvilken slags), rugbrød, grøntsagsmos og alm. mad kan jeg stikke op hvor solen ikke skinner.

Han vil med glæde sidde og mose spaghetti med kødsovs osv. med hænderne og også meget gerne smide det på gulvet, eller tømme tallerkenen på bordet, køre det rundt og så ned på gulvet sammen med tallerkenen. Men han kan slet ikke finde ud af at komme det ind i munden, og da han heller ikke gider at få noget på ske eller med fingerne fra mig, så får han jo ikke ret meget indenbords.

Han kan ikke rigtig finde ud af at tage de små rugbrødshapsere op endnu og komme dem i munden, og får han et kvart stykke rugbrød (uanset om det er med eller uden pålæg) i hånden, så smasker han det og smider det ned på gulvet.

I dag har han spist:

Kl. 05.00 - 150 ml. mme

Kl. 8.30 - 3 mundfulde havregrød m. lidt frugmos og smattet en bolle ud over det hele + ½ kop vand

Kl. 11.30 - en kvart rundom rugbrød m. smøreost, lidt agurk, samt hvad der svarer til en stor spiseske kartoffel/gulerodsmos og en kop sødmælk.

Kl. 13.00 - 135 ml. mme

WHAT TO DO LADIES? - Jeg er ved at være rigtig desperat nu, og synes slet ikke at det er sjovt mere. Er træt af gråd, skrig og meget surt barn ved spisetid. Det er frustrerende!

Lader I altid bare jeres børn sidde og smøre hele spiseområdet ind i mad- som I kan se på nedenstående billede?

Har lige haft besøg af SP i mandags. Hun sagde at når Laura bliver 8 mdr. (på lørdag), kan vi godt forvente os en periode, hvor hun næsten ingen ting vil spise, og måske kun selv vil..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.