8 måneder = madhelvede.. Er jeg den eneste?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Hvor er han bedårende

Ja jeg har faktisk også ladet mine unger, svine rundt med maden i den alder.....og det har de gjort i stor stil, ligesom din lille fyr gør. Og ja der har været en del rengøring i perioder, tilgengæld er de ret hurtig over den der fase hvor de bare må prøve at mærke på alt.

Tror ikke du skal gøre et stort nummer ud af at han ikke spiser så meget, men dæk evt gulvet under hans stol med en stor sort plastik stol, det kan lette rengøringen og nu kan evt også klippe en til ham med huller i til hoved og arme. Træk den over ham så den dækker ham og stol, og smid det hele ud når han er færdig.

Og så lader du ham fedte lidt rundt i maden, er han sulten skal han nok spise. Prøv at anrette et fad med små stykker mad, rugbrød, agurk stave mv, æg mv, og tilbyd ham fadet og lad ham vælge derfra hvad han har lyst til. 1 stk af gangen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2011

kamtok

camilla28 skriver:

jeg vil bare sige

NEJ GU SKAL DE EJ GRISSE SÅDAN 

selvfølelig må de prøve og rører maden men det der er en meet meget meget dårlig vane og lære ham

de må rører maden o kikke dybt i tallerken vis de samtidig putter noget i munden men ham her på billedert (chamerernde som han nu er )  det er noget grisserii

Jeg vil naturligvis skynde mig at sige at det her er var både første og nok også sidste gang, at han fik lov til at svine SÅ meget.

Men det kan jo nærmest ikke undgåes at de sviner så meget, hvis de skal kigge ned i deres tallerkenen, for de ser jo åbenbart bedst med fingrene.

Han smider rundt med maden, når han selv får lov - og da jeg ikke vil have det svineri, så er jeg begyndt at tage det fra ham og se om jeg kan give ham noget, men det vil han ikke og så stopper måltidet der, for så er han jo nok ikke ved at dø af sult.

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Tin skriver:

Hvor er han bedårende

Ja jeg har faktisk også ladet mine unger, svine rundt med maden i den alder.....og det har de gjort i stor stil, ligesom din lille fyr gør. Og ja der har været en del rengøring i perioder, tilgengæld er de ret hurtig over den der fase hvor de bare må prøve at mærke på alt.

Tror ikke du skal gøre et stort nummer ud af at han ikke spiser så meget, men dæk evt gulvet under hans stol med en stor sort plastik stol, det kan lette rengøringen og nu kan evt også klippe en til ham med huller i til hoved og arme. Træk den over ham så den dækker ham og stol, og smid det hele ud når han er færdig.

Og så lader du ham fedte lidt rundt i maden, er han sulten skal han nok spise. Prøv at anrette et fad med små stykker mad, rugbrød, agurk stave mv, æg mv, og tilbyd ham fadet og lad ham vælge derfra hvad han har lyst til. 1 stk af gangen.

FANTASTISK ide med de sorte sække.. De er jo lige til at smide ud bagefter.. Tak :-)

Hvis tallerkenen kommer i nærheden af ham, så kører han bare hånden hen over og fejer det hele ud på bordet og så ned på gulvet. Han kan slet ikke styre de der små dejlige hænder.

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

Zeus skriver:

Iih og det var da en oplagt mulighed for at smide nogen af mine billeder ind, af en Cajsa der spiser selv, nu du selv spørger om de får lov

Nåååårh :-)

Får hun lov til at spise sådan hver dag til alle måltider?

Anmeld

23. juni 2011

h_bernie

Om en uge har jeg også en på 8 måneder. Hun er sådan lidt on and off med hvor meget hun spiser. Hun er ikke specielt interesseret i at jeg giver hende mad, hun VIL selv. Så ja her sviner vi også en del, men det er jeg nu ligeglad med.

Jeg tror det kører op og ned. Giver måske ikke helt så meget mælk som dig, men ved det faktisk ikke. For hun spiser ved mig, når hun altså gider og det gør hun ikke ret meget i løbet af en dag.

held og lykke med det

Anmeld

23. juni 2011

nvm

kamtok skriver:

Man skal jo også nærmest gøre hovedrent efter hvert måltid, hvis de skal have lov til det..
Det er bestemt heller ikke hver dag at han får lov til at svine på den måde.

nåååh jeg troede lige det var hver dag hehe...

men når Ilina får lov, er det kun enkel brød stykker,ærter eller majs jeg ligger.. jeg gider ikke ha grød over det hele, så hun lære det ved at jeg hjælper hende med ske'en

Anmeld

23. juni 2011

kamtok

h_bernie skriver:

Om en uge har jeg også en på 8 måneder. Hun er sådan lidt on and off med hvor meget hun spiser. Hun er ikke specielt interesseret i at jeg giver hende mad, hun VIL selv. Så ja her sviner vi også en del, men det er jeg nu ligeglad med.

Jeg tror det kører op og ned. Giver måske ikke helt så meget mælk som dig, men ved det faktisk ikke. For hun spiser ved mig, når hun altså gider og det gør hun ikke ret meget i løbet af en dag.

held og lykke med det

Fra omkring 6½ måned har han fået 3 flasker af 200 ml. og nogle gange har drukket det hele og andre gange ikke. Men nu vil jeg prøve og fjerne flasken kl. 5 og så lave en mindre flaske om eftermiddagen, så han får 1½ flaske om dagen.

Anmeld

23. juni 2011

h_bernie

kamtok skriver:

Fra omkring 6½ måned har han fået 3 flasker af 200 ml. og nogle gange har drukket det hele og andre gange ikke. Men nu vil jeg prøve og fjerne flasken kl. 5 og så lave en mindre flaske om eftermiddagen, så han får 1½ flaske om dagen.

Tror det er en god idé. Håber det giver pote.

Anmeld

23. juni 2011

Tin

Profilbillede for Tin
kamtok skriver:

FANTASTISK ide med de sorte sække.. De er jo lige til at smide ud bagefter.. Tak :-)

Hvis tallerkenen kommer i nærheden af ham, så kører han bare hånden hen over og fejer det hele ud på bordet og så ned på gulvet. Han kan slet ikke styre de der små dejlige hænder.

Prøv med små tern af kartofler, kød mv. Lidt af gangen og helst noget han kan fange med fingerne, hvis han spiser er han sulten, hvis ikke så hygger han sig ved at mærke på maden, og deltage i det sociale omkring måltidet. Undgå evt talerkner i en lille periode, for de er virkelig sjove at smide ned, for de kan jo sige mange lyde, og som sagt prøv bare at lade ham være......selvfølgelig svært hvis man får mad kastet i synet Men alligevel fjern fokus fra ham, og tal stille og rolig med manden om alt mulig andet.

Han kaster sikkert også altid legetøj på gulvet, og forventer at I samler det op, så kan kan kaste det ned igen.....For ham er det bare en ny leg.

Anmeld

23. juni 2011

SHERO

Jeg tør næsten ikke skrive det, men fik samme problem med elias omkring de 8 måneder, og har det stadig (han er 17 mdr) suk... Men heldigvis er det kun her hjemme, så han spiser i dagplejen... Han vil selv, og jeg skal bare lige vove at hjælpe ham, så vil han hellere undvære, hvilket han oftest gør desværre... Så her kæmpes der stadig...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.