Jakob er netop blevet 8 måneder og i de sidste 2½ uge har mad herhjemme bare været helvede på jord.
Han vil stort set ikke spise noget, men han vil gerne gnaske løs på agurkestænger, kiks, peberfrugt, gulerødder, ostehaps, tomater osv. Men grød (uanset hvilken slags), rugbrød, grøntsagsmos og alm. mad kan jeg stikke op hvor solen ikke skinner.
Han vil med glæde sidde og mose spaghetti med kødsovs osv. med hænderne og også meget gerne smide det på gulvet, eller tømme tallerkenen på bordet, køre det rundt og så ned på gulvet sammen med tallerkenen. Men han kan slet ikke finde ud af at komme det ind i munden, og da han heller ikke gider at få noget på ske eller med fingerne fra mig, så får han jo ikke ret meget indenbords.
Han kan ikke rigtig finde ud af at tage de små rugbrødshapsere op endnu og komme dem i munden, og får han et kvart stykke rugbrød (uanset om det er med eller uden pålæg) i hånden, så smasker han det og smider det ned på gulvet.
I dag har han spist:
Kl. 05.00 - 150 ml. mme
Kl. 8.30 - 3 mundfulde havregrød m. lidt frugmos og smattet en bolle ud over det hele + ½ kop vand
Kl. 11.30 - en kvart rundom rugbrød m. smøreost, lidt agurk, samt hvad der svarer til en stor spiseske kartoffel/gulerodsmos og en kop sødmælk.
Kl. 13.00 - 135 ml. mme
WHAT TO DO LADIES? - Jeg er ved at være rigtig desperat nu, og synes slet ikke at det er sjovt mere. Er træt af gråd, skrig og meget surt barn ved spisetid. Det er så frustrerende!
Lader I altid bare jeres børn sidde og smøre hele spiseområdet ind i mad- som I kan se på nedenstående billede?
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)
Anmeld