Jeg er SÅ ked af det!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Lunae

Anonym skriver:

Det begyndte da hun var 2 uger gammel ca...

Vi skal faktisk til kranio-sakral terapeut med hende på fredag. Har bestilt en tid til hende, fordi jeg sådan håber, der kan være noget der generer, som en kst kan hjælpe hende af med.

Hvor lyder det godt med kiropraktoren i jeres tilfælde!! Jeg håber virkelig, vi har samme held med kst.

Ellers må vi prøve en kiropraktor. Det tror jeg godt, jeg kunne finde på, hvis ikke kst virker. Men det skal bare virke!!

Jeg har ingen erfaringer med kst, men hvis det hjælper ville det jo være perfekt! Ellers synes jeg virkelig at kiropraktor er guld værd! Hvis du er medlem af Danmark, så giver de også tilskud!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Ja, som overskriften siger, er jeg bare rigtig ked af det . Jeg er så ulykkelig og frustreret ...

Min datter er 7 uger og jeg er så vild med hende. Hun er skøn! Men hun er ikke et nemt barn. Og det er også bare helt okay! Men jeg bekymrer mig så meget. Og det driver mig til vanvid . Jeg ved ikk om der er grund til min bekymring, eller om det er dumt. Men jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind  Er så bange for, at hun ikke er helt som hun skal være, eller at hun er lidt anderledes.

Hun har siden hun var et par uger været meget svær at få til at falde i søvn. Specielt om aftenen. Hun græder rigtig meget og kan ikke finde ro. Vi vugger i armene og gør alt muligt. Det kan sagtens tage 2-3 timer at lægge hende. Nogle gange er vi heldige og hun græder mindre og er hutigere til at falde til ro. Sådan var vi så super heldige at det var i mandags. Men i går skreg hun som aldrig før og var 3 timer om at falde rigtigt i søvn . Det er så hårdt for hende og for os.

I dag har min veninde været her til formiddag og min pige kunne slet ikke falde til ro. Hun græd så meget. Først efter lang tid faldt hun i søvn. Efter 10 min. lagde jeg hende i liften og 2 min efter vågnede hun! Så gik der 2 timer med skrig før hun igen faldt i søvn med kamp. Var SÅ vildt overtræt! Forfærdeligt at se på . Nu sover hun i mine arme.

Mine bekymringer er så store. Er hun bare som en baby er eller er hun en "sensitiv baby"? Vi ser ikke så mange fordi hun er så umulig med sin søvn! Og i dag da min veninde så var her gik det helt galt.

Hjææælp. Hvad tænker I? Hvordan var/er jeres børn i den alder?

PS. Hun har ikke ondt i mave, ører etc. !

Hilsen den bekymrede!!

Sådan var vores søn da han var 14 dage til han var næsten 7 mdr skreg meget og det var Kolik mente alle.Så man kan ikke gør det vilde anden det igør måske lidt kogt vand med lidt sukker i kan hjælpe og 2 gang om dagen lakolose.Det fik Tobias.

Tobias endte altid med af ligge på maven især op af en af os på vores brystkasse eller hene over vores overarm med bene ned af og maven på vores arme med hovede op mod vores finge også vugge vi ham + mave øvelser med af cykel med hans ben helt op til maven og ned og nysse hans mave en ures vej med en flad hånd.Nu hved jeg ikke om du amme men for koldt eller varm mælk kan også gør det værre.Måske hun ikke får nok næringen hvis du amme det kan også gøre det værre.En god ting vi også var en bæresedle.Banrvogne i i huse eller ligne.

Jeg ville tag forbi lægen eller få sp ud på et ekstra besøg og få en snak hvis det forsætter så ville jeg råde til en fys de kan også hjælpe.Håber hun snart finde ro osv.

Henriette

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

Anonym skriver:

Tak for dit svar - hvor er det dejligt at læse, at du skriver, at hun bare er en baby. Du har nok ret. Mine andre børn har bare været ultra-nemme!!

Har lige lånt en ringeslynge af min veninde og prøvede den i dag. Den kunne min datter godt lide!! Og så kunne jeg også .
Dog synes jeg, det er svært at lægge hende rigtigt i den. Synes godt hendes hoved kan bukke lidt, så hagen rammer brystet eller så nakken vrides? Og så snorkede hun lidt, da hun sov...?? Men hun sov godt!!

Må jeg spørge dig hvordan du vidste at du har et sensitivt barn? Hvordan ved man det? Det er jo ikke en egentlig diagnose der stilles af lægen, som jeg forstår det?

Super med slyngen!!! Hvis du får nogle problemer overhovedet, så skriv endelig en PB til mig, så skal jeg nok hjælpe dig igennem!!!

Det er helt normalt at hovedet bøjes ned mod brystkassen, og den 'snorkelyd' du taler om plejer jeg at kalde for 'slyngelyden'. Der er lidt forskellige holdninger til den. Mine tre børn har altid haft meget slyngelyd, men jeg ved at der finde nogen som har det skidt med det, og derfor vælger at lægge barnet i på ny.

Der gik lang tid før jeg overhovedet hørte om begrebet 'sensitiv', men da jeg først begyndte at læse om, forstod jeg mit barn bedre og bedre. Både min mand og min svigermor er det også, og jeg fik faktisk også meget mere forståelse for hvordan de har det, efter jeg fik indblik i HSP. Jeg har googlet det på nettet, og udfra de kendetegn der står beskrevet på forskellige hjemmesider var jeg bare slet ikke itvivl om at han var HSPér. Det er lidt mere besværligt i nogle henseender, men det er også en kæmpe gave som folk der er sensitive bære med sig hele livet igennem. Så det er bestemt ikke noget du skal være ked af, hvis det er tilfældet med dit barn.

Hvis det er et følsomt barn du har fået, så er det bare super duper fantastisk med slyngen, fordi den BÅDE beroliger OG afskærmer fra omverden.

Vi rejste 5 uger til asien da vores sensetive baby var 4 mdr gammel. Han oplevet intet. Han lå godt gemt nede i slyngen, imens mor og far rejste rundt og så alverdens ting og sager! Der var kun 1 dag hvor vi synes at nu skulle han være med. Vi var taget ud på en lille ø, og havde den skønneste lille stråhytte på stranden. I skyggen af palmerne, tænkte vi at vores søn da skulle ned og ligge lidt i sandet, hører lyden af bølgerne og se op på palmerne. Det skulle vi aldrig have gjort Han SKREG hele aftenen og natten så vi troede at han var dødelig syg. Nøj, hvor var jeg bange!!! Vi kunne jo ikke komme væk fra øen, og jeg tænkte virkelig at vi blev nød til at få fat i en læge nu!!! Men det 'eneste' han fejlede var at han var blevet overstimuleret med sanseindtryk. Ellers lå han jo bare på maven af os nede i slyngen. Jeg ammede ham i slyngen og min mand kunne skifte ble på ham mens han lå i slyngen

Anmeld

22. juni 2011

Lilje82

Nu har jeg ikke læst alle svar, så hvis jeg gentager noget der allerede er nævnt, beklager jeg

Prøv evt. at give hende lidt afkogt vand og da du ammer, vil jeg gå på apoteket få sådan en lille sprøjte, så du ikke vænner hende til flasken.

Det skulle virke beroligende eller lidt sukker vand. Svøb hende i dynen eller brug en slynge, så hun fæler tryghed omkring sig. Man kan også købe et svøb, da dynen kan blive lidt for varm her i sommeren og ellers jo bare et tæppe eller dynbetræk.

held og lykke med det hele.

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

Maja88 skriver:

lige off topic..

men findes der er sted hvor man kan se hvordan en strækvikle skal bindes..

jeg synes den måde jeg har fået vist er fantastisk.. men dem i mødregruppen som har købt en hvor der medfølger en bog siger denne metode slet ikke er beskrevet i deres

De fleste hjemmesider der sælger vikler har også videoer liggende af hvordan man skal gøre (eller ihvertfald guides). I tyskland kan man tage aftensskolekurser i at binde slynger, men det til den faste vikle, som kan bindes på et utal af måder.

Strækviklen, som er god til små baby, kan kun bindes på 2 måder, og der er kun et par forskellige måder babyen kan sidde/ligge i den på. (mave mod mave og i budda-stilling)

Anmeld

22. juni 2011

H+S Skjolgborg.

Lunae skriver:

Jeg har ingen erfaringer med kst, men hvis det hjælper ville det jo være perfekt! Ellers synes jeg virkelig at kiropraktor er guld værd! Hvis du er medlem af Danmark, så giver de også tilskud!

Ja en kiropraktor er guld værd også hvorfor tænkte jeg ikke på det lægen råde også til sådanen en også hvis det forsatte.

Henriette

Anmeld

22. juni 2011

Maja88

Mumto3 skriver:

De fleste hjemmesider der sælger vikler har også videoer liggende af hvordan man skal gøre (eller ihvertfald guides). I tyskland kan man tage aftensskolekurser i at binde slynger, men det til den faste vikle, som kan bindes på et utal af måder.

Strækviklen, som er god til små baby, kan kun bindes på 2 måder, og der er kun et par forskellige måder babyen kan sidde/ligge i den på. (mave mod mave og i budda-stilling)

har købt den ved en som selv syer dem...

men ved mig ligger hun ligesom inde i en lomme...

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

Maja88 skriver:

har købt den ved en som selv syer dem...

men ved mig ligger hun ligesom inde i en lomme...

Nu blvier jeg lidt itvivl om du sprøger om noget? Spørger du om det er ok at lægge hende sådan? (nu når mødregruppen ikke kender til den binde.metoder) eller ?

Jeg går ud fra at du folder stoffet 'midt over' (på den lange led) og lægger det på din maven, og så laver krydset hen over skuldren? I så fald er det en meget udbredt måde at bruge den på. Barnet ligge lige som nede i en lomme. men det kan kun lade sig gøre med små babyer. Når de bliver større binder man i princippet på samme måde, men stoffet kan bare ikke lægges sammen på midten først.

P.S. You tube er sikkert også et godt sted at kigge

Anmeld

22. juni 2011

Maja88

Mumto3 skriver:

Nu blvier jeg lidt itvivl om du sprøger om noget? Spørger du om det er ok at lægge hende sådan? (nu når mødregruppen ikke kender til den binde.metoder) eller ?

Jeg går ud fra at du folder stoffet 'midt over' (på den lange led) og lægger det på din maven, og så laver krydset hen over skuldren? I så fald er det en meget udbredt måde at bruge den på. Barnet ligge lige som nede i en lomme. men det kan kun lade sig gøre med små babyer. Når de bliver større binder man i princippet på samme måde, men stoffet kan bare ikke lægges sammen på midten først.

P.S. You tube er sikkert også et godt sted at kigge

det er da lige præcis sådan jeg gør.. aprilla er 5,4kg og 64cm...

men går en stræk ikke kun til 10kg??

Anmeld

22. juni 2011

Mumto3

Maja88 skriver:

det er da lige præcis sådan jeg gør.. aprilla er 5,4kg og 64cm...

men går en stræk ikke kun til 10kg??

hun har den perfekte størrelse til at ligge, sådan som du lægger hende!

Jo, som tommelfingerregel siger man 10 kg. Hvis du er glad for at binde kan du gå over til en fast vikle (den kan barnet ikke vokse ud af) og eller findes der også et hav af andre gode alternativer til når hun vokser ud af den.

Du opdager det helt automatisk når hun er blevet for stor. Den blive ubehagelig at gå med, du får svært ved at lægge hende godt til rette, og når den endelig er bundet godt, holder det kun i 2 min.

Men nyd nu din strækvikle! Det er jo super skøn!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.