Jeg er SÅ ked af det!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.566 visninger
53 svar
0 synes godt om
22. juni 2011

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften siger, er jeg bare rigtig ked af det . Jeg er så ulykkelig og frustreret ...

Min datter er 7 uger og jeg er så vild med hende. Hun er skøn! Men hun er ikke et nemt barn. Og det er også bare helt okay! Men jeg bekymrer mig så meget. Og det driver mig til vanvid . Jeg ved ikk om der er grund til min bekymring, eller om det er dumt. Men jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind  Er så bange for, at hun ikke er helt som hun skal være, eller at hun er lidt anderledes.

Hun har siden hun var et par uger været meget svær at få til at falde i søvn. Specielt om aftenen. Hun græder rigtig meget og kan ikke finde ro. Vi vugger i armene og gør alt muligt. Det kan sagtens tage 2-3 timer at lægge hende. Nogle gange er vi heldige og hun græder mindre og er hutigere til at falde til ro. Sådan var vi så super heldige at det var i mandags. Men i går skreg hun som aldrig før og var 3 timer om at falde rigtigt i søvn . Det er så hårdt for hende og for os.

I dag har min veninde været her til formiddag og min pige kunne slet ikke falde til ro. Hun græd så meget. Først efter lang tid faldt hun i søvn. Efter 10 min. lagde jeg hende i liften og 2 min efter vågnede hun! Så gik der 2 timer med skrig før hun igen faldt i søvn med kamp. Var SÅ vildt overtræt! Forfærdeligt at se på . Nu sover hun i mine arme.

Mine bekymringer er så store. Er hun bare som en baby er eller er hun en "sensitiv baby"? Vi ser ikke så mange fordi hun er så umulig med sin søvn! Og i dag da min veninde så var her gik det helt galt.

Hjææælp. Hvad tænker I? Hvordan var/er jeres børn i den alder?

PS. Hun har ikke ondt i mave, ører etc. !

Hilsen den bekymrede!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Michael healer

Anonym skriver:

Ja, som overskriften siger, er jeg bare rigtig ked af det . Jeg er så ulykkelig og frustreret ...

Min datter er 7 uger og jeg er så vild med hende. Hun er skøn! Men hun er ikke et nemt barn. Og det er også bare helt okay! Men jeg bekymrer mig så meget. Og det driver mig til vanvid . Jeg ved ikk om der er grund til min bekymring, eller om det er dumt. Men jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind  Er så bange for, at hun ikke er helt som hun skal være, eller at hun er lid anderledes.

Hun har siden hun var et par uger været meget svær at få til at falde i søvn. Specielt om aftenen. Hun græder rigtig meget og kan ikke finde ro. Vi vugger i armene og gør alt muligt. Det kan sagtens tage 2-3 timer at lægge hende. Nogle gange er vi heldige og hun græder mindre og er hutigere til at falde til ro. Sådan ´var vi så super heldige at det vari mandags. Men i går skreg hun som aldrig før og var 3 timer om at falde rigtigt i søvn . Det er så hårdt for hende og for os.

I dag har min veninde været her til formiddag og min pige kunne slet ikke falde til ro. Hun græd så meget. Først efter lang tid faldt hun i søvn. Efter 10 min. lagde jeg hende i liften og 2 min efter vågnede hun! Så gik der 2 timer med skrig før hun igen faldt i søvn med kamp. Var SÅ vildt vertræt! Forfærdeligt at se på . Nu sover hun i mine arme.

Mine bekymringer er så store. Er hun bare alm. baby eller er hun "sensitiv baby"? Vi ser ikke så mange fordi hun er så umulig med sin søvn! Og i dag da min veninde så var her gik det helt galt.

Hjææælp. Hvad tænker I? Hvordan var/er jeres børn i den alder?

PS. Hun har ikke ondt i mave, ører etc. !

Hilsen den bekymrede!!

Jeg syntes det godt kunne tyde på at hun har kolik, har du tænkt på denne mulighed ?

Anmeld

22. juni 2011

Vial

Hvis det ikke er et såkaldt tigerspring, hun er løbet ind i, kan det godt lyde som om, at hun er lidt sensitiv.

Vil dog sige, at det også kan være noget aftenkolik. Når hun så ikke får sin søvn, så er hun måske lidt pirrelig om dagen?

Prøv at tale med din SP om det. Selvom man ikke gider at høre det, så kan hun også reagere på, at du er bekymret.

Held og lykke med det.

Anmeld

22. juni 2011

mortilflere

tror du har fået et kolik barn , og det hun reagere når din veninde er at hun nok oxo er færdig efter igår .

Jeg ved ikke hvor du bor , så ved ikke hvordan  med shp men ta en snak med hende , hun kender vel dit barn

Og så syntes jeg du lyder som en skøn mor 

Anmeld

22. juni 2011

170811

Michael healer skriver:

Jeg syntes det godt kunne tyde på at hun har kolik, har du tænkt på denne mulighed ?

Jeg tænkte præcist det samme!

Anmeld

22. juni 2011

december-babyen

Min søn var lige sådan da han var baby og det var forfærdeligt for man kører hurtigt ned uden søvn og hvile og samtidigt er man sygt bekymret.

Jeg kunne heller ikke tage nogen steder da han var baby og næsten ikke have gæster da han så gik fuldstændigt amok og bare græd og græd.

Vi fandt aldrig en løsning på det men det blev bedre da han blev ældre.

Anmeld

22. juni 2011

Majbriteriksen

Uha, føler med dig. Vi havde vores yngste søn som bare skreg og skreg. Han kunne på ingen måde klare uro omkring sig, det mindste vi havde gæster eller var ude af huset så var han urolig og ked. Jeg syntes at du skal tale med dig sundhedsplejerske. Det er jo ikke sikkert dit barn har brug for det samme som vores. Men det bedste vi kunne gøre var at skærme ham. Der var flere der ikke kunne forstå det, men vi måtte jo tænke på ham.

Vi oplevede at han græd fra da han var 14 dage gammel til 4½ mdr. Dette skyldes vist en god gang kolik. Han skreg fra 15-16 tiden til 20-21 hver dag. Det er nået der kan sætte ethvert parforhold på prøve

Efter kolikken var sat i bero, havde han stadig uro som beskrevet ovenover. Tror faktisk at han var over 8 mdr. før det gik bedre og bedre for hver gang. I dag er han en værrer bykok, så det er skønt.

Mit bedste råd er at give barnet det ro som det har behov for. Man skal ikke presse på, så går det bare tilbage.

Du får lige et det har man behov for når man har et meget ulykkeligt barn. Og be om hjælp hvis det er svært at overskue, ellers kører du bare ned. Taler af erfaring

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Michael healer skriver:

Jamen, jeg tror det bestemt ikke, fordi hun virker altså ikke som om, hun har ondt.  PÅ en måde ville jeg ellers helt ønske det, da jeg så vidste, der vill være en god chance for, at det sluttede om 1-2 mdr. (ikke at jeg på nogen måde siger, det er sjovt at have et kolik-barb. Det ved jeg godt, det bestemt ikke må være!)

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Hvis det ikke er et såkaldt tigerspring, hun er løbet ind i, kan det godt lyde som om, at hun er lidt sensitiv.

Vil dog sige, at det også kan være noget aftenkolik. Når hun så ikke får sin søvn, så er hun måske lidt pirrelig om dagen?

Prøv at tale med din SP om det. Selvom man ikke gider at høre det, så kan hun også reagere på, at du er bekymret.

Held og lykke med det.

Åh, jeg vil være så ked af, at have efået e sensitivt barn . Vores liv skal ændres helt markant, hvis det er sådan. Vi er meget sociale mennesker med mange gøremål, gæster, arrangementer, legeammerater til de store børn etc. Og så bare de store børn - de er her jo også... Åh...

Jeg synes ikke min SP er så behjælpelig med sådan noget her -desværre! Overvejer til gengæld at tale med lægen ved min 8ugers undersøgelse. Hun er måske bedre at tale med...

Tak for dit svar!

Anmeld

22. juni 2011

henh01

Jeg tænker også kolik. Det kan være meget svært at vurdere om barnet har ondt eller ej, der findes heller ingen klare forklaringer på hvorfor kolik opstår.

Ammer du hende? -for måske hun ikke får nærring nok og bare er meget sulten?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.