Jeg er SÅ ked af det!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Cris

Anonym skriver:

Ja, jeg ammer. Har masser (!!) af mælk og hun tager godt på. Så tænker ikke, det kan være et problem?

Jeg vil også anbefale en slynge eller mei tai eller vikle eller det, du synes, det er bedst (prøv at kikke ind i slyngebarn.dk  der er mange der kan hjælpe dig derinde) Og så synes jeg også, at du skal en tur til ammenet.dk og læse lidt om "overproduktion"  Du skriver, at du har meget mælk og tit kan det ende i noget negativt. Prøv at læse om det, det har hjulpet til MANGE derinde!!!!!

Og så vil jeg sige, at babier er meget tit forvirret, når de er så små. Det kan være, at hun har brug for at blivet bæret meget mere. Og du skal ikke være bange for at hun vænner sig til noget forkert. Hun er stadig meget lille, glemt alt det og så bære hende så meget hun har brug for (jeg lærte at lave det hele med kun en hånd dengang...) og prøv at amme hende noget mere, vores den lille har ammet næsten hver time, de første tre måneder... Han ville ikke sut men blev ammet næste konstant. På den måde kunne han falde til ro og han kunne sove godt. Especielt om aftenen har de brug for det.

Jeg håber, at du efterhånden kan finde ud af, hvad der kan hjælpe hende! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Mikkelmusen skriver:

Jeg ville også sige kolik fordi det ikke var der fra starten. Vi havde selv kolik barn som begyndte efter et par uger.
Hos vores datter var der vrøvl med maven men også ryggen. Vi brugte zoneterapi og kiropraktor. Man kan ikke altid se om et spædbarn hR ondt i maven. Hos os var det mest tydeligt nogle timer efter hun havde spist.

Desuden begyndte hun at ligge som en banan så hun var skæv i ryggen. Efter 3 gange hos kiropraktor var hun normal igen (med ryggen). Maven tog lidt længere tid og hun kæmper stadig med løs afføring i en alder af snart 4 år. Men det er heldigvis blevet meget bedre på det sidste. Og hun har ikke smerter eller ubehag.

Åh, det lyder hårdt. Godt kiropraktisk kunne hjælpe.

Jeg håber virkelig kranio-sakral terapeuten kan hjælpe min pige på fredag

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Bavianis skriver:

Jeg tænker også umiddelbart en strækvikle - så er hun hele tiden tæt på Jer. Hud mod hud skulle også være sagen - det gør barnet meget mere roligt. Hvis I bruger en strækvikle kan I have hud mod hud samtidig ;-)

Du har ret - hud mod hud er godt og trygt.

Jeg har lånt en ringslynge af min veninde. Vi har prøvet den et par gange. Jeg skal lige finde teknikken, men min datter kan tilsyneladende rigtig godt lide den og sover godt i den (jubii!! Prøvede den i dag). Og så kan jeg også lide den!

Anmeld

22. juni 2011

Gittemor09

Anonym skriver:

Ja, som overskriften siger, er jeg bare rigtig ked af det . Jeg er så ulykkelig og frustreret ...

Min datter er 7 uger og jeg er så vild med hende. Hun er skøn! Men hun er ikke et nemt barn. Og det er også bare helt okay! Men jeg bekymrer mig så meget. Og det driver mig til vanvid . Jeg ved ikk om der er grund til min bekymring, eller om det er dumt. Men jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind  Er så bange for, at hun ikke er helt som hun skal være, eller at hun er lidt anderledes.

Hun har siden hun var et par uger været meget svær at få til at falde i søvn. Specielt om aftenen. Hun græder rigtig meget og kan ikke finde ro. Vi vugger i armene og gør alt muligt. Det kan sagtens tage 2-3 timer at lægge hende. Nogle gange er vi heldige og hun græder mindre og er hutigere til at falde til ro. Sådan var vi så super heldige at det var i mandags. Men i går skreg hun som aldrig før og var 3 timer om at falde rigtigt i søvn . Det er så hårdt for hende og for os.

I dag har min veninde været her til formiddag og min pige kunne slet ikke falde til ro. Hun græd så meget. Først efter lang tid faldt hun i søvn. Efter 10 min. lagde jeg hende i liften og 2 min efter vågnede hun! Så gik der 2 timer med skrig før hun igen faldt i søvn med kamp. Var SÅ vildt overtræt! Forfærdeligt at se på . Nu sover hun i mine arme.

Mine bekymringer er så store. Er hun bare som en baby er eller er hun en "sensitiv baby"? Vi ser ikke så mange fordi hun er så umulig med sin søvn! Og i dag da min veninde så var her gik det helt galt.

Hjææælp. Hvad tænker I? Hvordan var/er jeres børn i den alder?

PS. Hun har ikke ondt i mave, ører etc. !

Hilsen den bekymrede!!

min datter græd også meget, det var rent ud sagt ulideligt...

kørte straks til kiropraktor med hende, for hun gav heller ikke tegn på at hun havde ondt..

godt jeg gjorde det... skæv ryg og len, og 5 behandlinger...

2 måneder efter måtte jeg afsted igen... der havde hendes ribben rygget sig over hendes  skulderblad....

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Dit barn er præcis som mange andre børn..og især når man er førstegansforældre.
Så smitter din uro af på hende..og når du er utryg, så er hun også.
Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til min SP og få en rigtig god snak om tingene..og hvis du ellers er i mødregruppe..så brug for din egen skyld dem..sørg for at det er en gruppe hvor der også er erfarne mødre..så skal du bare se..de har helt sikkert tips og ideer til hvordan du skal tackle dit lille urocenter.

Kærligst
Sussie

Tak for dit svar .

Ja, jeg kan godt forstå, du tænker, jeg er førstegangsmor, når jeg er så fortvivlet. Men faktisk har jeg et par storesøskende til hende her. De har bare været så overdrevet nemme, så jeg føler mig meget ny omkring alle disse tanker, usikkerheder og bekymringer. De andre har aldrig grædt på denne måde eller haft de problemer med søvnen (har vist været ret heldig!).

Jeg er ikke i mødregruppe og min SP synes jeg desværre ikke, kan bidrage med så meget omkring sådan noget her. Men jeg skal snart til 8ugers undersøgelse, og vil tage en snak med min læge.

Du har ret i dét med, at de små kan mærke forældrenes uro. Og det er bare noget skidt, når jeg har det sådan her . Det hjælper dog rigtig meget at få alle Jeres svar!!

Anmeld

22. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for dit svar .

Ja, jeg kan godt forstå, du tænker, jeg er førstegangsmor, når jeg er så fortvivlet. Men faktisk har jeg et par storesøskende til hende her. De har bare været så overdrevet nemme, så jeg føler mig meget ny omkring alle disse tanker, usikkerheder og bekymringer. De andre har aldrig grædt på denne måde eller haft de problemer med søvnen (har vist været ret heldig!).

Jeg er ikke i mødregruppe og min SP synes jeg desværre ikke, kan bidrage med så meget omkring sådan noget her. Men jeg skal snart til 8ugers undersøgelse, og vil tage en snak med min læge.

Du har ret i dét med, at de små kan mærke forældrenes uro. Og det er bare noget skidt, når jeg har det sådan her . Det hjælper dog rigtig meget at få alle Jeres svar!!

Ohh...ja hvis du har haft 2 nemme først...så kan det være lidt af et chok at få en der ikke er det LOL

Men..har du tænkt over at din bette måske kan have kolik?
Så kan zoneterapi være godt.

Nå det har andre nok også forslået.

Knus fra mig til dig.
Der først havde et urocenter, så verdens nemmeste og så et urocenter

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Cris skriver:

Jeg vil også anbefale en slynge eller mei tai eller vikle eller det, du synes, det er bedst (prøv at kikke ind i slyngebarn.dk  der er mange der kan hjælpe dig derinde) Og så synes jeg også, at du skal en tur til ammenet.dk og læse lidt om "overproduktion"  Du skriver, at du har meget mælk og tit kan det ende i noget negativt. Prøv at læse om det, det har hjulpet til MANGE derinde!!!!!

Og så vil jeg sige, at babier er meget tit forvirret, når de er så små. Det kan være, at hun har brug for at blivet bæret meget mere. Og du skal ikke være bange for at hun vænner sig til noget forkert. Hun er stadig meget lille, glemt alt det og så bære hende så meget hun har brug for (jeg lærte at lave det hele med kun en hånd dengang...) og prøv at amme hende noget mere, vores den lille har ammet næsten hver time, de første tre måneder... Han ville ikke sut men blev ammet næste konstant. På den måde kunne han falde til ro og han kunne sove godt. Especielt om aftenen har de brug for det.

Jeg håber, at du efterhånden kan finde ud af, hvad der kan hjælpe hende! 

Tusind tak for dine gode råd! Jeg har faktisk lånt en ringslynge af en veninde nu og har prøvet den i dag. Det var en stor succes. Min datter kunne rigtig godt lide den!  Jeg skal bare lige finde ud af det der med, at lægge hende rigtigt i den. Hun lå lidt krøllet og snorkede lidt. Og jeg har lidt ondt i nakken, synes jeg. Men det skal vi nok få lært. Vil meget gerne bruge den, når hun tilsynesladende er så glad for den! Tror nemlig hun er sådan et barn, som gerne vil bæres meget og være hos mig. Ligesom dit barn

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Gittemor09 skriver:

min datter græd også meget, det var rent ud sagt ulideligt...

kørte straks til kiropraktor med hende, for hun gav heller ikke tegn på at hun havde ondt..

godt jeg gjorde det... skæv ryg og len, og 5 behandlinger...

2 måneder efter måtte jeg afsted igen... der havde hendes ribben rygget sig over hendes  skulderblad....

Der er godt nok mange, der har glæde af kiropraktik! Hvor hurtigt mærkede I bedring?
V skal til kranio-sakralterapeut fredag. Håber vi kan få hjælp der!!

Anmeld

22. juni 2011

Multebær

Kære dig  jeg tænker: 

Har du brugt barnevognen til middagslurer og til at trille hende en tur om aftenen? Jeg tænker at jeg ville lægge hende i barnevognen og gå en dejlig lang tur med hende når det er tid til at hun skal hvile om dagen og sove om aftenen. Jeg ville simpelthen trave en lang tur så ville hun forhåbentlig falde i en behagelig søvn og få frisk luft samtidig med at du ville få frisk luft og lidt tid til at koble fra og forhåbentlig ikke tænke over alle de ting der potentielt kunne være galt med din dejlige baby. 

Håber det går bedre med hende og dit humør er lidt bedre snart. 

Anmeld

22. juni 2011

Maja88

Mumto3 skriver:

Jeg synes det lyder som en helt almindelig baby!!! Så tillykke med din skønne og vidunderlige datter!!!

Det er helt typiske at babyer græder meget om aftenen, og det er også meget almindeligt at børn har svært ved at falde i søvn.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig en slynge. Så ligger din lille pige og bliver vugget i søvn hos dig, når hun så vågner (ofter efter 20-30min) og kigger op, så kigger hun lige op i dit ansigt, og de aller fleste baby sover så trygt videre! -og ellers er det baer at gå en tur op og ned at gulvet, for at vugge barnet i søvn igen.

Alt efter hvor stor hun er vil jeg anbefalen en strækvikle eller en ringeslynge.

Kh Mor til 3 og slyngevejleder, der har været ude i utallige mødregrupper og vejlede i slynger. Der ude har jeg tit mødt på mødre som dig!!! Så tror bestemt ikke at du skal være bekrymret!!! Det kan godt være at dit barn er sensetiv, men det har jo bestemt også sine fordele!!! (har selv et sensitivt barn)

lige off topic..

men findes der er sted hvor man kan se hvordan en strækvikle skal bindes..

jeg synes den måde jeg har fået vist er fantastisk.. men dem i mødregruppen som har købt en hvor der medfølger en bog siger denne metode slet ikke er beskrevet i deres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.