Jeg er SÅ ked af det!! :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Mor til L&S

Er du sikker på at hun ikke har ondt!!! Hun lyder meget som min Liva da hun var helt lille og hun havde en mild form for kolik!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Mikkelmusen

Jeg ville også sige kolik fordi det ikke var der fra starten. Vi havde selv kolik barn som begyndte efter et par uger.
Hos vores datter var der vrøvl med maven men også ryggen. Vi brugte zoneterapi og kiropraktor. Man kan ikke altid se om et spædbarn hR ondt i maven. Hos os var det mest tydeligt nogle timer efter hun havde spist.

Desuden begyndte hun at ligge som en banan så hun var skæv i ryggen. Efter 3 gange hos kiropraktor var hun normal igen (med ryggen). Maven tog lidt længere tid og hun kæmper stadig med løs afføring i en alder af snart 4 år. Men det er heldigvis blevet meget bedre på det sidste. Og hun har ikke smerter eller ubehag.

Anmeld

22. juni 2011

Bavianis

Jeg tænker også umiddelbart en strækvikle - så er hun hele tiden tæt på Jer. Hud mod hud skulle også være sagen - det gør barnet meget mere roligt. Hvis I bruger en strækvikle kan I have hud mod hud samtidig ;-)

Anmeld

22. juni 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, som overskriften siger, er jeg bare rigtig ked af det . Jeg er så ulykkelig og frustreret ...

Min datter er 7 uger og jeg er så vild med hende. Hun er skøn! Men hun er ikke et nemt barn. Og det er også bare helt okay! Men jeg bekymrer mig så meget. Og det driver mig til vanvid . Jeg ved ikk om der er grund til min bekymring, eller om det er dumt. Men jeg er lige ved at gå ud af mit gode skind  Er så bange for, at hun ikke er helt som hun skal være, eller at hun er lidt anderledes.

Hun har siden hun var et par uger været meget svær at få til at falde i søvn. Specielt om aftenen. Hun græder rigtig meget og kan ikke finde ro. Vi vugger i armene og gør alt muligt. Det kan sagtens tage 2-3 timer at lægge hende. Nogle gange er vi heldige og hun græder mindre og er hutigere til at falde til ro. Sådan var vi så super heldige at det var i mandags. Men i går skreg hun som aldrig før og var 3 timer om at falde rigtigt i søvn . Det er så hårdt for hende og for os.

I dag har min veninde været her til formiddag og min pige kunne slet ikke falde til ro. Hun græd så meget. Først efter lang tid faldt hun i søvn. Efter 10 min. lagde jeg hende i liften og 2 min efter vågnede hun! Så gik der 2 timer med skrig før hun igen faldt i søvn med kamp. Var SÅ vildt overtræt! Forfærdeligt at se på . Nu sover hun i mine arme.

Mine bekymringer er så store. Er hun bare som en baby er eller er hun en "sensitiv baby"? Vi ser ikke så mange fordi hun er så umulig med sin søvn! Og i dag da min veninde så var her gik det helt galt.

Hjææælp. Hvad tænker I? Hvordan var/er jeres børn i den alder?

PS. Hun har ikke ondt i mave, ører etc. !

Hilsen den bekymrede!!

Dit barn er præcis som mange andre børn..og især når man er førstegansforældre.
Så smitter din uro af på hende..og når du er utryg, så er hun også.
Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til min SP og få en rigtig god snak om tingene..og hvis du ellers er i mødregruppe..så brug for din egen skyld dem..sørg for at det er en gruppe hvor der også er erfarne mødre..så skal du bare se..de har helt sikkert tips og ideer til hvordan du skal tackle dit lille urocenter.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

anna-jonas skriver:

Se at få din SP ud at kigge på hende....................i det mindste så du kan slippe for din bekymring om, hun er som hun skal være. Når man får disse tanker, er det vigtigt at handle på dem............så man kan få hjælp.

Du har ret - man skal handle på dem. Som jeg har skrevet til en anden, synes jeg ikke, min SP er super god til sådan noget her. Men jeg skal til 8ugers undersøgelse snart, og så vil jeg snakke med min læge om det.

Tak

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

Jeg synes det lyder som en helt almindelig baby!!! Så tillykke med din skønne og vidunderlige datter!!!

Det er helt typiske at babyer græder meget om aftenen, og det er også meget almindeligt at børn har svært ved at falde i søvn.

Jeg vil på det varmeste anbefale dig en slynge. Så ligger din lille pige og bliver vugget i søvn hos dig, når hun så vågner (ofter efter 20-30min) og kigger op, så kigger hun lige op i dit ansigt, og de aller fleste baby sover så trygt videre! -og ellers er det baer at gå en tur op og ned at gulvet, for at vugge barnet i søvn igen.

Alt efter hvor stor hun er vil jeg anbefalen en strækvikle eller en ringeslynge.

Kh Mor til 3 og slyngevejleder, der har været ude i utallige mødregrupper og vejlede i slynger. Der ude har jeg tit mødt på mødre som dig!!! Så tror bestemt ikke at du skal være bekrymret!!! Det kan godt være at dit barn er sensetiv, men det har jo bestemt også sine fordele!!! (har selv et sensitivt barn)

Tak for dit svar - hvor er det dejligt at læse, at du skriver, at hun bare er en baby. Du har nok ret. Mine andre børn har bare været ultra-nemme!!

Har lige lånt en ringeslynge af min veninde og prøvede den i dag. Den kunne min datter godt lide!! Og så kunne jeg også .
Dog synes jeg, det er svært at lægge hende rigtigt i den. Synes godt hendes hoved kan bukke lidt, så hagen rammer brystet eller så nakken vrides? Og så snorkede hun lidt, da hun sov...?? Men hun sov godt!!

Må jeg spørge dig hvordan du vidste at du har et sensitivt barn? Hvordan ved man det? Det er jo ikke en egentlig diagnose der stilles af lægen, som jeg forstår det?

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

henh01 skriver:

Nej ikke hvis hun tager på og ellers trives.. Prøv at gennemgå det du spiser med en SP/læge .- måske du spiser/drikker noget der kan give hende lidt maveonde

Men hælder mest til at det er kolikken

Der er rigtig mange, der mener det er kolik. Jeg bliver jo helt i tvivl .
På fredag skal hun til kranio-sakral terapeut. Jeg håber så meget, hun finder noget, hun kan hjælpe min lille pige af med

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Har det været sådan fra day one? Hvis det først er kommet omkring 3-4 ugers alderen kunne det godt lyde som kolik! Min datter havde kolik og var meget svær at få til at sove! Vi vuggede hende og tit sov hun på os! Vi troede måske det var maven og prøvede at cykle med benene, massage osv!

Til sidst blev vi anbefalet at tage til børnekiropraktor! Jeg var skeptisk og tænkte: det skal min datter bare ikke! Alligevel var jeg også på det stadie, hvor jeg bare ønskede at min pige fik det bedre!
Efter første behandling stoppede gråden i nogle dage og efter anden behandling var det helt væk! Det viste sig, at der var nogle spændinger i nakken, som gjorde at hun blev så ulykkelig, når hun var træt!

Prøv det - det skader i hvert fald ikke!

Held og lykke med det hele og en stor knuser til dig!

Ps: er sikker på at din datter er helt normal

Det begyndte da hun var 2 uger gammel ca...

Vi skal faktisk til kranio-sakral terapeut med hende på fredag. Har bestilt en tid til hende, fordi jeg sådan håber, der kan være noget der generer, som en kst kan hjælpe hende af med.

Hvor lyder det godt med kiropraktoren i jeres tilfælde!! Jeg håber virkelig, vi har samme held med kst.

Ellers må vi prøve en kiropraktor. Det tror jeg godt, jeg kunne finde på, hvis ikke kst virker. Men det skal bare virke!!

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Ja, det er meget invaliderende med et sensitivt barn. Har selv et.

Håber, at lægen kan hjælpe jer.

Lyder hårdt for dig...!

Anmeld

22. juni 2011

Anonym trådstarter

Mor til Liva skriver:

Er du sikker på at hun ikke har ondt!!! Hun lyder meget som min Liva da hun var helt lille og hun havde en mild form for kolik!

Jamen, jeg bliver helt i tvivl, når der er så mange, som skriver, de mener det er kolik . Men jeg tror det ikke.

Nu skal hun til kranio-sakral terapeut fredag. Så håber jeg virkelig, hun kan mærke/se noget på hende og hjælpe hende af med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.