kagepap spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2011

Dot D

linemus skriver:

Kommer du det i alm. smørcreme eller i PSC? Vil nemlig gerne vide, om man kan komme smeltet chokolade i PSC Det kan kun blive godt (hvis det da ikke klasker sammen).

Jeg laver smørcreme, men igår prøvede jeg faktisk at lave en smørcreme med både smør og palmin og nutella(og flormelis selvfølgelig) Og den blev faktisk rigtig god

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2011

Nemesis

Dot D skriver:

Det er pap der er belagt  med noget, så det kan tåle at få mad/kage på uden at klaske sammen. Men bare spørg bageren om kagepap, de ved, hvad det er

Hvor mange sugerør skal det til for at det kan holde?? sådan ca:-)

Er du vimmer det ender da godt nok med en megatung kage.

:-) Sisse

Anmeld

22. juni 2011

Dot D

ladydan1 skriver:

Hvor mange sugerør skal det til for at det kan holde?? sådan ca:-)

Er du vimmer det ender da godt nok med en megatung kage.

Jeg sætter som regel et i midten og fem i ring udenom. Stinna gav mig et tip, hvis kagen er meget tung, så kan du klippe et sugerør op på langs og sætte det rundt om et andet sugerør, så er der dobbelt lag men mere styrke 

Jeg brugte træpinde fra Wilton til den store hvide bryllupskage, ville være HELT sikker

Anmeld

22. juni 2011

Anasmor

Jeg sætter som regel et i midten og fem i ring udenom. Stinna gav mig et tip, hvis kagen er meget tung, så kan du klippe et sugerør op på langs og sætte det rundt om et andet sugerør, så er der dobbelt lag men mere styrke 

Jeg brugte træpinde fra Wilton til den store hvide bryllupskage, ville være HELT sikker

" hvis kagen er meget tung, så kan du klippe et sugerør op på langs og sætte det rundt om et andet sugerør, så er der dobbelt lag men mere styrke ..."

RETTELSE... sugerøret der er klippet op, skal INDENI det rør der ikke er klippet

Da jeg lavede bryllupskagen til min veninde, den sort/hvide/ grønne i fem lag brugte jeg udelukkende dobbelte sugerør..

I den nederste var der 10 sugerrør, derefter 8, 6 og 5... det holdte fint fint stabilt...

-Bruger de sugerør der er lidt større i diameteren end almindelige.. de kan oftest købes i "Tiger"

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2011

Dot D

Anasmor skriver:

" hvis kagen er meget tung, så kan du klippe et sugerør op på langs og sætte det rundt om et andet sugerør, så er der dobbelt lag men mere styrke ..."

RETTELSE... sugerøret der er klippet op, skal INDENI det rør der ikke er klippet

Selvfølgelig, min fejl, skrev forkert, ups. Godt du tjekker, hi hi

Anmeld

22. juni 2011

Anasmor

Dot D skriver:

Selvfølgelig, min fejl, skrev forkert, ups. Godt du tjekker, hi hi

Ville ikke lige risikere at nogens kage skred pga en tastefejl

Anmeld

22. juni 2011

Dot D

Anasmor skriver:

Ville ikke lige risikere at nogens kage skred pga en tastefejl

Nej, det ville være ret trælst. Tak...

Anmeld

22. juni 2011

Nemesis

Dot D skriver:

puha ja så skal jeg da vist i gang med at klippe sugerør :-)

Tak skal du have, så må jeg vist forsøge om jeg kan gøre jer kageeksperter kunsten efter.

Anmeld

22. juni 2011

Nemesis

Anasmor skriver:

Da jeg lavede bryllupskagen til min veninde, den sort/hvide/ grønne i fem lag brugte jeg udelukkende dobbelte sugerør..

I den nederste var der 10 sugerrør, derefter 8, 6 og 5... det holdte fint fint stabilt...

-Bruger de sugerør der er lidt større i diameteren end almindelige.. de kan oftest købes i "Tiger"

ahh super. Jeg har sådan nogle meterlange sugerør..de er også lidt større så kan jeg jo klippe dem til.

skal sugerøres hullet forbores eller kan man godt stikke det hele vejen ned igennem?

Forresten...hvordan har du din samlede kage stående i køleskabet..i bunden eller?? jeg mener hylderne kan vel dårligt bære sådan en som din bryllupskage.

:-)

Anmeld

22. juni 2011

Dot D

ladydan1 skriver:

ahh super. Jeg har sådan nogle meterlange sugerør..de er også lidt større så kan jeg jo klippe dem til.

skal sugerøres hullet forbores eller kan man godt stikke det hele vejen ned igennem?

Forresten...hvordan har du din samlede kage stående i køleskabet..i bunden eller?? jeg mener hylderne kan vel dårligt bære sådan en som din bryllupskage.

:-)

Du stikker dem bare i...

Jeg har et extra køleskab, så der står de i bunden, men jeg har samlet de fleste på stedet, så de er transporteret enkeltvist

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.