kagepap spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2011

Lou87

Dot D skriver:

Nå du tager den øverste af for at skære den, så fjerner du lige de sugerør, der er i bunden. Den øverste bør nemlig tages af før den skæres, ellers trykker du den nederste flad..

Ahh smart.. ! tak..
Ellers kan man vel trøste sig med den var flot da man kom

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

LISBETH:-)

camilla28 skriver:

hvad er sugerørerne til hvad er kage pap og hva dælen er pcp ( eler hvad i kalder det

Sugerørene er afstivere så den øverste kage ikke klasker ned i den nederste - de gør at nederste kage holder formen selv om der kommer vægt oven på!

Kage pap er sådan et stykke tyndt pap man lægger kagen på! Kig på nettet evt.

PSC står for palmin smør creme og er det man smører kagen op med inden man beklæder den med fondant

Anmeld

21. juni 2011

iris-mor

Dot D skriver:

Jeg lægger altid en klat smørcreme på pappet, derefter den første kagebund, her kan du så sætte en bagering udenom, og derefter stable din kage deri, så holder den faconen.

Du kan også undlade ringen og bare bygge den op. Jeg putter en kant af smørcremen rundt i kanten, det holder fyldet inde, og det gør det nemt at smøre op.

Sender lige et billede med af det trick det er lidt overdrevet med den tykke kant, men det er for at vise, hvad jeg gør

Den brune kant der lidt ligner tobleronecreme er det smørcreme?? Altså samme smørcreme man smør op med eller er det smør/flormelis og lidt væske?

Havde aldrig tænkt sådan, men det er jo bare super smart

ida

Anmeld

21. juni 2011

Dot D

nettemor skriver:

jeg har en sød lokal bager men hvad er det der kagepap helt præcist. minder det om almindelig pap? undskyld alle ?

Det er pap der er belagt  med noget, så det kan tåle at få mad/kage på uden at klaske sammen. Men bare spørg bageren om kagepap, de ved, hvad det er

Anmeld

21. juni 2011

Dot D

iris-mor skriver:

Den brune kant der lidt ligner tobleronecreme er det smørcreme?? Altså samme smørcreme man smør op med eller er det smør/flormelis og lidt væske?

Havde aldrig tænkt sådan, men det er jo bare super smart

ida

Det er smørcreme, jeg har bare næsten altid en eller anden slags chokolade i min, derfor ligner den lige tobleronecreme

Anmeld

21. juni 2011

Nettemor

Dot D skriver:

Det er pap der er belagt  med noget, så det kan tåle at få mad/kage på uden at klaske sammen. Men bare spørg bageren om kagepap, de ved, hvad det er

okay. 1000 tak

Anmeld

21. juni 2011

LISBETH:-)

Dot D skriver:

Det er smørcreme, jeg har bare næsten altid en eller anden slags chokolade i min, derfor ligner den lige tobleronecreme

Hvordan putter du chokolade i? Er det pulver eller smeltet chokolade eller hvordan?

Anmeld

21. juni 2011

Dot D

lisbeth2910 skriver:

Hvordan putter du chokolade i? Er det pulver eller smeltet chokolade eller hvordan?

Det kan være smeltet chokolade(i alle farver) eller nutella

Anmeld

21. juni 2011

Nemesis

Hvor mange sugerør skal der bruges for at der er nok??

Hvis du skal have 2 rnde ovenpå hinanden hvor mange sugerør er så nødvendigt?

:-) Sisse

Anmeld

22. juni 2011

linemus

Dot D skriver:

Det kan være smeltet chokolade(i alle farver) eller nutella

Kommer du det i alm. smørcreme eller i PSC? Vil nemlig gerne vide, om man kan komme smeltet chokolade i PSC Det kan kun blive godt (hvis det da ikke klasker sammen).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.