Har I også udsagn/sætninger der skurrer helt vildt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

RGN

Profilbillede for RGN
Sinore skriver:

Er ret træt af denne her:  "ikke for at nedgøre dig men... (og så den nedgørende sætning) eller "ikke for at være negativ/uhøflig men... (og så den negative/uhøflige sætning)  OMG altså hvis du alligevel siger noget nedladende til mig, så lad dog være med at bruge den undskylding "ikke for noget men..."

"ikke for at sige at du er dum, men.... du er dum?!"  hvad skal man bruge det til?

Helt enig!! Jeg ser også helt rødt.

Det værste er også, at man bliver gal inden man overhovedet når at få læst hvad der bliver smidt i hovedet på en.

En anden er "Hvad man ikke ved, har man ikke ondt af".

Jeg synes det er en ondskabsfuld sætning, der i mine ører lyder man kan gøre som det passer en, så længe det ikke bliver opdaget.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Rosa

Madam Blå skriver:

Jeg kan til tider blive irriteret, når folk siger, sådan er jeg/han/hun bare..

Ved ikke præcis, hvad der trigger mig. Tror jeg tænker: "Nej, sådan er man ikke bare. Du har sådan set også selv lidt indflydelse på det.." Og det er en for passiv måde at anskue ting på, synes jeg.

Enig. 

Anmeld

15. juni 2011

Vial

Folk der starter sætninger med "I virkeligheden...."

..Øhh, hvor ellers?

Anmeld

15. juni 2011

.....

Hvis der er en som forklare noget, og så bagefter kommer sætningen "Har du forstået DET?".. Hader virkelig den sætning, da det lyder som om at de taler til et lille barn

Anmeld

15. juni 2011

Lullaby

"jeg elsker også dig" er min mormors yndlingsudtryk når jeg feks siger, at hun ikke må ryge indendørs eller, at hun ikke skal råbe ad mine børn..

Anmeld

15. juni 2011

L.J.L

Eva. skriver:

i jeres ører?

Jeg har den her: " Når man er voksen nok til at gå i seng sammen er man også voksen nok til at få et barn/tage ansvar":

Det giver jo absolut ingen mening...ansvarlighed og tage ansvar og være voksen handler da ikke om at man får børn bare fordi man har sex og ender med at blive gravid...grrr..jeg får helt knopper når jeg hører den sætning...

Har I også nogle udsagn, bemærkninger, sætninger...som kan gøre jer helt kold...

Åh ja, jeg har den her:

"Det er hvad man gør det til" hader når folk bruger den sætning omkring det at få børn, og om hvorvidt det er hårdt eller ej!

Anmeld

15. juni 2011

Ina33

Åhh ja Eva ihh hvor jeg har en sætning jeg hader.

Min far siger den jævnligt o gjeg HADER den. Først kommer lige lidt for-historie.

Mine forældre har desværre en meget dårlig køkkenhygiejne, og generelt er de dårlige til at vurdere hvad der er knapt så hensigtsmæssigt når vi taler bakterier. Jeg kommer ind imellem med små stikpiller til dem, og min fars kommentar er altid: "Ja ja det er godt med dig, vi er jo ikke døde af det" eller "Nu har vi gjort sådan hele livet og vi fejler da ingenting"...

Desværre kunne jeg for 6 mdr. siden sige "Hvad sagde jeg!!!!". Min "sted"mor fik konstateret kræft!!!! Kræft i bugspytkirtlen, som primært er betinget af dårlig hygiejne, rygning og alkohol! Ta´ den.

Men nej han kommer stadig med samme dumme kommentarer!

Anmeld

15. juni 2011

Fru Hansen

åh ja. Min ynglings-hade sætning er: sådan gjorde min mor altid og jeg har da ikke taget skade...

Det er et argument min svigerinde bruger i flæng og jo slet ikke noget man kan argumentere imod. 

Arrgh din gimpe det kan da godt være at du ikke mener at have taget skade, men det beviser statistikken jo at rigtig mange gør alligevel.

Anmeld

15. juni 2011

Sasja77

Lauritz skriver:

Åh ja, jeg har den her:

"Det er hvad man gør det til" hader når folk bruger den sætning omkring det at få børn, og om hvorvidt det er hårdt eller ej!

Helt enig! Når det handler om at få børn og i nogle få andre tilfælde; så er det fandme bare hårdt:-) men ellers kan jeg godt lide sætningen faktisk :-)

Anmeld

15. juni 2011

Sasja77

Sasja77 skriver:

Helt enig! Når det handler om at få børn og i nogle få andre tilfælde; så er det fandme bare hårdt:-) men ellers kan jeg godt lide sætningen faktisk :-)

Altså det er jo ikke hårdt hele tiden men nogen gange kan det jo godt være det :-) Så lige hvordan det stod og det var ikke sådan ment:-P

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.