Hjælp kvalme konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2011

Nitz - <3 David

Jeg har også kvalme hele døgnet. Det hjælper lidt at spise frugt, bolcher, og især sodavands is er gode for mig. (er lige omkring uge 9)

Jeg har også hørt det med mariekiks før man står op. Men det syns jeg ikke virker ret længe. Nogle siger os at agurk hjælper. Jeg går pt. på kursus. Og der tager jeg gulerødder, æble-både, og nogle gange vindruer med.. Og så spiser jeg ca. et stykke frugt hver kvarter/halve time. FØR kvalmen kommer. Men når jeg så går over i kantinen, kan jeg bare mærke kvalmen presse på. Det er som regel tanken, og lugten af maden der gør det.

Jeg har også hørt at man kan bruge nogle armbånd mod køre/sø syge. som skal sidde på håndleddet hele dagen. Men det har jeg ikke prøvet endnu. Hvis det bliver ved, så prøver jeg at spørge lægen om jeg kan få akupunktur.. Det er vist meget forskelligt hvad der hjælper på folk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2011

inpe

Malene76 skriver:

Det er cirka også det jeg kan indtage... det bliver dog lidt trivielt med tiden.. Jeg håber virkelig også snart jeg er over det... Jeg er 9 + 3 i morgen, så jeg håber ikke jeg skal helt hen i uge 12 inden det aftager..

MVH Malene

jeg er ked at skulle sige det, men mit aftog i uge 14. men tab ikke modet.  Jeg var også ved at gå amok over  min kedelige kost, men heller spise og drikke noget som bliver, end at det kommer retur.

god bedring.

inpe

Anmeld

15. juni 2011

Malene76

inpe skriver:

jeg er ked at skulle sige det, men mit aftog i uge 14. men tab ikke modet.  Jeg var også ved at gå amok over  min kedelige kost, men heller spise og drikke noget som bliver, end at det kommer retur.

god bedring.

inpe

Tusind tak.

MVH Malene

Anmeld

15. juni 2011

Malene76

december-babyen skriver:

Jeg lever pt i det selvsamme helvede

Jeg spiser Ondansetron 3 gange om dagen og de piller hjælper mig således at jeg kan drikke vand/æblejuice og spise lidt friskt franskbrød med skrabet smør og lidt lakrids og menthol karameller.

Før jeg startede på pillerne var jeg også indlagt flere gange på OUH hvor jeg fik drop samt akupunktur og prøvede 2 andre slags medicin som slet ingen virkning havde.

Jeg har ialt tabt 8 kg og er gravid 12+3 idag.

Hold da op, det lyder heller ikke så rart.. Nej der er godt nok ikke så meget lykkelige omstændigheder i det lige nu!!  Håber snart du er ovre det.'

KH Malene

Anmeld

15. juni 2011

Malene76

Tvillingemor90 skriver:

Fra start og til Uge 30 kastede jeg op cirka 7 gange om dagen og tabte mig 1o kg .. Jeg kunne intet gøre der hjalp mod kvalmen ..

Hold da op det var lang tid...  Hvordan kunne du være i det?

KH Malene

Anmeld

15. juni 2011

Malene76

Nitz skriver:

Jeg har også kvalme hele døgnet. Det hjælper lidt at spise frugt, bolcher, og især sodavands is er gode for mig. (er lige omkring uge 9)

Jeg har også hørt det med mariekiks før man står op. Men det syns jeg ikke virker ret længe. Nogle siger os at agurk hjælper. Jeg går pt. på kursus. Og der tager jeg gulerødder, æble-både, og nogle gange vindruer med.. Og så spiser jeg ca. et stykke frugt hver kvarter/halve time. FØR kvalmen kommer. Men når jeg så går over i kantinen, kan jeg bare mærke kvalmen presse på. Det er som regel tanken, og lugten af maden der gør det.

Jeg har også hørt at man kan bruge nogle armbånd mod køre/sø syge. som skal sidde på håndleddet hele dagen. Men det har jeg ikke prøvet endnu. Hvis det bliver ved, så prøver jeg at spørge lægen om jeg kan få akupunktur.. Det er vist meget forskelligt hvad der hjælper på folk

Flot du kan være oppegående og på kursus med konstant kvalme... Jeg har de armbånd og synes ikke rigtig de virker.. men har også hørt at de skal sidde ret præcist, måske det er det der er galt. God bedring til dig.

KH Malene

Anmeld

15. juni 2011

Tvillingemor80

Malene76 skriver:

Hold da op det var lang tid...  Hvordan kunne du være i det?

KH Malene

var gravid med tvillinger og havde producerede meget graviditets hormon ...

Anmeld

15. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg er desværre også en af dem, der er virkelig hårdt ramt af kvalme og opkastninger. Jeg er pt. ca. 18 uger henne og har tabt mig ca. 2 kg. (Er ikke overvægtig normalt)

Jeg kaster op mange gange hver dag, og det eneste tidspunkt på dagen, hvor jeg har det nogenlunde er om morgenen/formiddagen, hvor min mave er forholdsvis tom. Jeg spiser morgenmad (et stykke rugbrød med ost eller lign.) og det går som regel fint, men når jeg spiser næste gang starter showet. Jeg får voldsom hovepine og kvalme, og det letter først når jeg kaster op. Åh, jeg er bare så trært af det!

Det er ligegyldigt hvad jeg spiser om det kun er frugt/grønt, kun tørt brød - whatever - det er som om, der ikke er "plads" til maden, og jeg får det først tåleligt når jeg har kastet op...

Så tøser, jeg føler med jer - og håber vi kan dele gode råd mod kvalmen, såfremt vi finder nogen...

Line.

Anmeld

15. juni 2011

Malene76

SØS skriver:

Jeg er desværre også en af dem, der er virkelig hårdt ramt af kvalme og opkastninger. Jeg er pt. ca. 18 uger henne og har tabt mig ca. 2 kg. (Er ikke overvægtig normalt)

Jeg kaster op mange gange hver dag, og det eneste tidspunkt på dagen, hvor jeg har det nogenlunde er om morgenen/formiddagen, hvor min mave er forholdsvis tom. Jeg spiser morgenmad (et stykke rugbrød med ost eller lign.) og det går som regel fint, men når jeg spiser næste gang starter showet. Jeg får voldsom hovepine og kvalme, og det letter først når jeg kaster op. Åh, jeg er bare så trært af det!

Det er ligegyldigt hvad jeg spiser om det kun er frugt/grønt, kun tørt brød - whatever - det er som om, der ikke er "plads" til maden, og jeg får det først tåleligt når jeg har kastet op...

Så tøser, jeg føler med jer - og håber vi kan dele gode råd mod kvalmen, såfremt vi finder nogen...

Line.

Puh det lyder ikke rart. Kan du arbejde når du har det sådan? Hvordan slipper du af med at være dårlig hvis du er på arbejde?

MVH Malene

Anmeld

15. juni 2011

Nitz - <3 David

Malene76 skriver:

Flot du kan være oppegående og på kursus med konstant kvalme... Jeg har de armbånd og synes ikke rigtig de virker.. men har også hørt at de skal sidde ret præcist, måske det er det der er galt. God bedring til dig.

KH Malene

Jaa jeg har heldigvis ikke opkast. 7-9-13 ikke endnu ihvertfald. Jeg brænder for faget (blomsterbinderi) og vil så gerne have en lærerplads.. Så de kurser jeg kan få på 6 ugers selvvalgt, har jeg nu brugt på blomsterbinding Håber det kan øge min chance for en lærerplads. 
Vi har heldigvis en sød lærer, så jeg kan bare gå ud og trække vejret når jeg vil. Eller sætte mig ned. Vi står jo meget op i løbet af dagen. Og det er dælme anstrængende når nes krop er træt, og kvalmen kommer og går konstant..
Jeg har købt de armbånd idag da jeg fik fri.. Så håber det kan hjælpe lidt på det. Jeg har haft dem på siden kl 16.30 ca. Og indtil nu har jeg kun haft en meget mild og kort kvalme da jeg sku ned og handle (tanken om hvad jeg skulle lave til aftensmad) Så krydser fingre for at det hjælper bare lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.