Hjælp kvalme konstant

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2011

Malene76

Nitz skriver:

Jaa jeg har heldigvis ikke opkast. 7-9-13 ikke endnu ihvertfald. Jeg brænder for faget (blomsterbinderi) og vil så gerne have en lærerplads.. Så de kurser jeg kan få på 6 ugers selvvalgt, har jeg nu brugt på blomsterbinding Håber det kan øge min chance for en lærerplads. 
Vi har heldigvis en sød lærer, så jeg kan bare gå ud og trække vejret når jeg vil. Eller sætte mig ned. Vi står jo meget op i løbet af dagen. Og det er dælme anstrængende når nes krop er træt, og kvalmen kommer og går konstant..
Jeg har købt de armbånd idag da jeg fik fri.. Så håber det kan hjælpe lidt på det. Jeg har haft dem på siden kl 16.30 ca. Og indtil nu har jeg kun haft en meget mild og kort kvalme da jeg sku ned og handle (tanken om hvad jeg skulle lave til aftensmad) Så krydser fingre for at det hjælper bare lidt.

Så kan jeg godt forstå at du hænger i og går på kursus.  Håber har heldet med dig og finder en praktikplads. Men det er vel meningen atr du først skal starte på det efter barsel ikke? Puh jeg kunne slet ikke ahndle in. Her bliver maden serveret for mig hver aften af min meget søde mand. Tror faktisk han skal forkæles med et massagegavekort når jeg er ovenpå igen og kan få det købt. Han gør nærmest alt for mig i denne tid.

MVH Malene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2011

Nitz - <3 David

Malene76 skriver:

Så kan jeg godt forstå at du hænger i og går på kursus.  Håber har heldet med dig og finder en praktikplads. Men det er vel meningen atr du først skal starte på det efter barsel ikke? Puh jeg kunne slet ikke ahndle in. Her bliver maden serveret for mig hver aften af min meget søde mand. Tror faktisk han skal forkæles med et massagegavekort når jeg er ovenpå igen og kan få det købt. Han gør nærmest alt for mig i denne tid.

MVH Malene

Jo jeg skal først starte efter barsel.. jeg har pt en ulønnet praktik efter kurset. i 4 uger. så har jeg tænkt mig at spørge om hun kunne være interesseret i at have mig med løntilskud. For så passer det lige med barsel.. og så kan jeg jo så bare håbe at jeg kan få en lærerplads bagefter.. hun ville nemlig gerne have en voksenlærling. Og jeg bliver først 25 til Oktober i år. Så det ville passe fint hvis jeg kunne starte uddannelsen op engang næste år til sommer

Anmeld

16. juni 2011

Malene76

Nitz skriver:

Jo jeg skal først starte efter barsel.. jeg har pt en ulønnet praktik efter kurset. i 4 uger. så har jeg tænkt mig at spørge om hun kunne være interesseret i at have mig med løntilskud. For så passer det lige med barsel.. og så kan jeg jo så bare håbe at jeg kan få en lærerplads bagefter.. hun ville nemlig gerne have en voksenlærling. Og jeg bliver først 25 til Oktober i år. Så det ville passe fint hvis jeg kunne starte uddannelsen op engang næste år til sommer

Det lyder da rigtig godt. Så kan I jo opgså lære hinanden at kende inden opstart som lærling og du får en masse viden inden du går i gang.  Håber virkelig det lykkedes for dig.

KH Malene

Anmeld

16. juni 2011

SussieThyssen

Malene76 skriver:

Hej I gravide derude..

Nogle af jer der lider af konstant kvalme og madlede? Jeg har det så dårligt og kan faktisk ikke spise ret meget og må tvinge hver bid ned, så jeg er også sulten konstant fordi der simpelthen ikke ernærring nok i det jeg kan spise. Jeg skal til lægen igen i morgen og have akupunktur, hvilket hjælper fantastisk den dag jeg får det! Dagen efter er det lige så slemt igen... Jeg har haft det sådan her i 17!! dage og kan ikke tage det mere.

Mit spørgsmål er... Er der nogen af jer der har fået piller for at tage kvalmen? og vigtitst af alt virkede de?

MVH Malene

Din læge kan ordinere dig et middel mod kvalme, som man gerne må tage når man er gravid, siger min læge..og det kan købes i håndkøb
Kan bare ikke huske navnet lige nu

Anyway...så er vi jo mange der har lidt af den der første graviditetskvalme....men for de fleste klinger den af omkring 12 uge...enkelte har den lidt længere.
Så der er jo ikke så meget andet at gøre end at leve med det.
Prøv at spise/drikke cultura, kiks, frugt og den slags, så du får lidt ned.
Du skal ikke bekymre dig om bebsen...så længe du får dine vitaminer, jern, kalk og mineraler, så skal den nok tage hvad den har brug for fra dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. juni 2011

katja26

Malene76 skriver:

Hej I gravide derude..

Nogle af jer der lider af konstant kvalme og madlede? Jeg har det så dårligt og kan faktisk ikke spise ret meget og må tvinge hver bid ned, så jeg er også sulten konstant fordi der simpelthen ikke ernærring nok i det jeg kan spise. Jeg skal til lægen igen i morgen og have akupunktur, hvilket hjælper fantastisk den dag jeg får det! Dagen efter er det lige så slemt igen... Jeg har haft det sådan her i 17!! dage og kan ikke tage det mere.

Mit spørgsmål er... Er der nogen af jer der har fået piller for at tage kvalmen? og vigtitst af alt virkede de?

MVH Malene

Jeg fik både piller tyggetabletter og stikpiller samtidig og ingenting hjalp det jeg havde ekstrem kvalme og opkastninger ( lægen havde et fint latinsk ord for det ) som jeg ikk kan huske hehe.... i 8 mdr !!!

har aldrig haft det så dårligt i mit liv

Anmeld

16. juni 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Malene76 skriver:

Puh det lyder ikke rart. Kan du arbejde når du har det sådan? Hvordan slipper du af med at være dårlig hvis du er på arbejde?

MVH Malene

Jeg har fået en deltidssygemelding fra min læge (han ville have mig sygemeldt på fuld tid, men det er jeg ikke interesseret i) så pt. er jeg på arbejde alt det jeg kan overkomme, men har altså muligheden for at tage tidligere hjem.

Derudover har jeg mulighed for at arbejde hjemme, og når jeg er på arbejde sidder jeg fortrinsvis med skriftlig sagsbehandling af sager (jeg er jurist) og dette foregår på mit eget kontor, hvor jeg så af og til må ud på toilettet.

Det er SINDSSYGT hårdt at arbejde når jeg har det som jeg har det, men jeg vil... Så jeg klør på, og betaler prisen når jeg kommer hjem efter arbejde...

Jeg håber så meget, at det snart vender... 

Anmeld

16. juni 2011

Malene76

SØS skriver:

Jeg har fået en deltidssygemelding fra min læge (han ville have mig sygemeldt på fuld tid, men det er jeg ikke interesseret i) så pt. er jeg på arbejde alt det jeg kan overkomme, men har altså muligheden for at tage tidligere hjem.

Derudover har jeg mulighed for at arbejde hjemme, og når jeg er på arbejde sidder jeg fortrinsvis med skriftlig sagsbehandling af sager (jeg er jurist) og dette foregår på mit eget kontor, hvor jeg så af og til må ud på toilettet.

Det er SINDSSYGT hårdt at arbejde når jeg har det som jeg har det, men jeg vil... Så jeg klør på, og betaler prisen når jeg kommer hjem efter arbejde...

Jeg håber så meget, at det snart vender... 

puh det lyder hårdt. Håber snart du er ovre det.

MVH Malene

Anmeld

16. juni 2011

Malene76

katja26 skriver:

Jeg fik både piller tyggetabletter og stikpiller samtidig og ingenting hjalp det jeg havde ekstrem kvalme og opkastninger ( lægen havde et fint latinsk ord for det ) som jeg ikk kan huske hehe.... i 8 mdr !!!

har aldrig haft det så dårligt i mit liv

8mdr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nøj det klarer jeg altså ikke... Puh hvordan kunne du holde det ud?

MVH Malene

Anmeld

16. juni 2011

Malene76

SussieThyssen skriver:

Din læge kan ordinere dig et middel mod kvalme, som man gerne må tage når man er gravid, siger min læge..og det kan købes i håndkøb
Kan bare ikke huske navnet lige nu

Anyway...så er vi jo mange der har lidt af den der første graviditetskvalme....men for de fleste klinger den af omkring 12 uge...enkelte har den lidt længere.
Så der er jo ikke så meget andet at gøre end at leve med det.
Prøv at spise/drikke cultura, kiks, frugt og den slags, så du får lidt ned.
Du skal ikke bekymre dig om bebsen...så længe du får dine vitaminer, jern, kalk og mineraler, så skal den nok tage hvad den har brug for fra dig.

Kærligst
Sussie

Min læge siger hun ikke er så vild med at give mig noget for kvalmen de første 3 måneder fordi der jo der er en forøget risiko for ufrivillig abort. Jeg har en recept liggende med noget kvlamestillende, men er faktisk ikke så interesseret i at tage dem, tænk nu hvis.... Vi har kæmpet rigtig hårdt og længe for vores lille spire bl.a. gennem IVF. Så jeg må nok bare udstå det... Men tak for de gode råd.

MVH Malene

Anmeld

16. juni 2011

SussieThyssen

Malene76 skriver:

Min læge siger hun ikke er så vild med at give mig noget for kvalmen de første 3 måneder fordi der jo der er en forøget risiko for ufrivillig abort. Jeg har en recept liggende med noget kvlamestillende, men er faktisk ikke så interesseret i at tage dem, tænk nu hvis.... Vi har kæmpet rigtig hårdt og længe for vores lille spire bl.a. gennem IVF. Så jeg må nok bare udstå det... Men tak for de gode råd.

MVH Malene

Hmm..nej..det kan jeg da godt forstå
Øv altså.

Ja..men så må du læsse af herinde.

Jeg havde en afsindig kvalme de første 5 mdr med min nr 2..jeg var også næsten helt parat til at springe ud fra Rundetårn til sidst
Men så...pludseligt en morgen vågnede jeg op..og så var det væk.
Helt mærkeligt.
Så jeg håber at du snart slipper af med kvalmen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.